flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Ухвала № 05/01/3144 від 25 вересня 2014 року

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

УХВАЛА

         "25" вересня 2014 р.                                                   Справа №  05/01/3144

                                                                        

Господарський суд Черкаської області у складі головуючого судді: Швидкого В.А., при секретарі судового засідання: Хелис Н.М.,

за участю ліквідатора: Смілянець С.М. – особисто,

представників:

 від Управління Пенсійного фонду України в Монастирищенському районі: не з’явився,

від боржника: не з’явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання ліквідатора Смілянця С.М. про затвердження звіту та ліквідаційного балансу

у справі за заявою Управління Пенсійного фонду України в Монастирищенському районі до сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю “Лукашівка –Агро” про визнання банкрутом відсутнього боржника, -

 

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою господарського суду Черкаської області від 23.12.2009 на підставі ст. 52 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника  або  визнання  його банкрутом” (далі –Закон) порушено провадження у справі про банкрутство відсутнього боржника – СТОВ “Лукашівка - Агро”.

Постановою господарського суду Черкаської області від 12.01.2010 СТОВ “Лукашівка –Агро” (вул. Бастрикова, 21, с. Лукашівка, Монастирищенського району, Черкаської області, код ЄДР 31022270) визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Смілянця С. М. 

Ухвалою суду від 24.06.2014 продовжено строк ліквідаційної процедури та повноваження ліквідатора на три місяці.

09.09.2014 ліквідатор Смілянець С.М. звернувся до суду з клопотанням, яким просить затвердити звіт  ліквідатора, ліквідаційний баланс банкрута та припини провадження у справі.

Клопотання мотивовано тим, що ліквідатором проведена ліквідаційна процедура, складено звіт та ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність активів у банкрута. Протоколом зборів комітету кредиторів банкрута № 11 від 11.08.2014 уповноважено арбітражного керуючого Смілянця С.М. подати протокол зборів комітету кредиторів із звітом та ліквідаційним балансом на затвердження до господарського суду Черкаської області з клопотанням про завершення ліквідаційної процедури у даній справі в порядку ст. 22 Закону.

         Ухвалою суду від 12.09.2014  подане клопотання призначено до розгляду у судове засідання на 25.09.2014.

Представник ініціюючого кредитора в судове засідання не з’явився, направив суду клопотання про розгляд справи без участі їх представника, клопотання ліквідатора підтримують  та просять затвердити ліквідаційний баланс банкрута.

Боржник належним чином повідомлявся про час і місце розгляду справи. Представник боржника в судове засідання не з’явився, причина нез’явлення суду не повідомлена.

Суд вважає, що неявка представника боржниака в судове засідання не перешкоджає розгляду справи по суті у відповідності до ст. 75 ГПК України.

         У судовому засіданні ліквідатор банкрута клопотання про затвердження звіту ліквідатора та припинення провадження у справі підтримав та просив його задовольнити, з підстав та мотивів викладених у ньому.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення ліквідатора банкрута, суд вважає за необхідне затвердити звіт ліквідатора та припинити провадження у справі.

Виходячи із змісту  Прикінцевих та перехідних положень Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника  або  визнання  його банкрутом” в редакції від 22.12.2011 N 4212-VI, який вступив у дію з 19.01.2013, розгляд даної справи проводиться за нормами Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника  або  визнання  його банкрутом” в редакції від 14.05.1992.

Ліквідатор надав господарському суду звіт про виконану роботу.

Частиною 1 ст. 25 Закону визначені повноваження ліквідатора, зокрема, останній з дня його призначення: приймає до свого відання майно боржника, вживає заходів по забезпеченню його збереження, виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута, здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута згідно з законодавством, аналізує фінансове становище банкрута, виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута, очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу, пред'являє до третіх осіб вимоги щодо повернення дебіторської заборгованості банкруту, вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб, реалізує майно банкрута для задоволення вимог, включених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом.

Оголошенням у офіційному друкованому органі «Голос України» від 14.09.2011 року № 170 (5170) повідомлено про визнання СТОВ «Лукашівка - Агро» банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та призначення арбітражного керуючого Смілянця С.М. ліквідатором банкрута.

Заяв з кредиторськими вимогами до боржника не надійшло.

Загальна сума кредиторських вимог згідно реєстру складає 19 239,63  грн., що є вимогами ініціюючого кредитора.

Ліквідатором у відповідності до статутних документів встановлено наявність 5-ти засновників банкрута Ліквідатором направлено листи із проханням надати інформацію щодо руху основних засобів на підприємстві, відомостей щодо діяльності банкрута, про стан майна, розміри прибутків та збитків, про надання копій річних балансів, звітів банкрута про його діяльність, протоколи зборів. Відповіді на надіслані листи ліквідатором не отримано.

Інвентаризація на підприємстві, всупереч вимогам Закону України „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" не проводилася на протязі останніх трьох років, що свідчило про бездіяльність посадових осіб банкрута.

На запити ліквідатора  в державні, правоохоронні та наглядові органи, отримано відповіді, за результатами яких встановлено:

Реєстраційним органом ЧООБТІ повідомлено про те, що за банкрутом нерухомого майна не зареєстровано.

Монастирищенським відділом PEP ДАІ ГУМВС України в Черкаській області повідомлено про відсутність зареєстрованих за банкрутом транспортних засобів.

Головним Державним інспектором по Монастирищенському районі встановлено, що за підприємством зареєстровано 27 одиниць сільськогосподарської техніки (дата видачі свідоцтва 17.12.2004).

У відповідності до інформації інспектора регіональної дільниці інспекції ГДРФ у м. Черкаси від 18.04.2011 № 422-4 встановлено, що за банкрутом ніяких плавзасобів не зареєстровано.

З метою проведення перевірки чи являється сільськогосподарська техніка (згідно зідповіді Держтехнагляду від 22.03.2010 № 30/04-33) майном пайового фонду ліквідатору встановити не вдалося, оскільки відповідно до листа головного державного інспектора по Монастирищенському районі від 05.01.2011 № 01/04-33 встановлено, що у свідоцтвах про реєстрацію техніки СТОВ «Лукашівка -Агро» в графі «особливі відмітки» може вказуватись інформація про обмеження щодо розпорядження даною технікою, в разі її оренди (це техніка яка при перереєстрації відносилась до пайового фонду). Повідомити та надати копії документів на підставі яких здійснювалась реєстрація (перереєстрація) техніки СТОВ «Лукашівка - Агро» від 17.12.2004 на даний час не є можливим, тому що згідно постанови Кабміну № 694 від 08.07.2009 (п. 28) документи, що подані для реєстрації та зняття з обліку машин, зберігаються в інспекції протягом п'яти років та по закінченню цього терміну вони підлягають знищенню. Також повідомлено, що дані документи знищено.

Встановити також наявність списків майна пайового фонду та списків майна, що відносилось під погашення кредиторської заборгованості ліквідатором банкрута не вдалося та бувшим керівництвом банкрута ліквідатору передано не було.

З метою отримання таких списків ліквідатором неодноразово спрямовувались запити до Лукашівської сільської ради, але останньою такі списки також не було надано.

Із офіційно направлених запитів та отриманих відповідей ліквідатору не вдалося підтвердити належність 27 одиниць сільськогосподарської техніки до майна пайового фонду, які зареєстровані згідно довідки за СТОВ «Лукашівка - Агро», що в свою чергу свідчить про належність даного майна на праві приватної власності за підприємством - банкрутом СТОВ «Лукашівка - Агро».

Ліквідатор звертався до суду з клопотанням про витребування майна із чужого незаконного володіння до ТОВ «Лукашівка і К», до підприємства, яке невідомо на яких підставах утримує дану техніку на своїй території.

В результаті розгляду  клопотання в судових інстанціях різного рівня, задоволення вимог кредиторів СТОВ «Лукашівка - Агро» стало неможливим, за відсутності коштів по сплаті судового збору.

Черкаським територіальним управлінням ДКзЦП повідомлено про те, що СТОВ «Лукашівка-Агро» не обліковується серед власників 10 та більше відсотків статутного капіталу відкритих акціонерних товариств області, якими надано звіти до Черкаського теруправління ДКЦПФР.

ДШ Монастирищенського району Черкаської області повідомила ліквідатора, що активи банкрута у податковій заставі не перебували, так як відсутній податковий борг, банкрут засновником інших підприємств не являється.

Встановлено 2 відкриті рахунки у банку ПАТ «Райффайзен Банк «Аваль»» із відсутністю залишку коштів на рахунках. За результатами проведеної процедури ліквідації рахунки закрито, що підтверджується довідкою банку від 16.04.2014.

Відповідно     до     виконавчих     документів     переданих     відділом     ДВС Монастирищенського РВ УМВС України в Черкаській області встановлено, що на виконанні у ДВС знаходилися лише виконавчі документи на користь управління ПФУ в Монастирищенському районі Черкаської області на загальну суму 19 239,63 грн. Виконавчих  документів  про  стягнення заборгованості по заробітній платі на виконанні не перебувало.

Монастирищенським РВ ЧРФ ДП „Центр державного земельного кадастру" повідомлено про те, за банкрутом згідно  бази  даних Державного  земельного  кадастру  в  Монастирищенському районі Черкаської області в оренді чи у власності зареєстрованих земельних ділянок не має.

Останній раз звітність до статистики по СТОВ «Лукашівка-Агро» подано станом на 31.12.2008 у якому зазначено залишок основних засобів із залишковою вартістю на загальну суму 304,0 тис. грн. В результаті ліквідаційної процедури наявності фактичного залишку основних засобів не встановлено, та у суму 304,0 тис.грн. входило майно пайового фонду.

На виконання вимог ч. 9 ст. 13 Закону проведено фінансовий аналіз боржника, згідно якого, з'ясовано: за результатами фінансового аналізу підприємства коефіцієнти ліквідності підприємства за звітний період 2008 зазнають зменшення, оскільки зменшується сума оборотних активів, що розцінюється як несприятлива тенденція боржника. Протягом останнього звітного періоду, за який можливо було здійснити аналіз, найбільш жорсткий показник ліквідності (коефіцієнт абсолютної ліквідності, платоспроможності) не відповідає нормативу, оскільки відсутні грошові кошти, сума яких використовується для розрахунку вищевказаного показника.

Через відсутність грошових коштів банкрута та фактичної відсутності ліквідаційної маси банкрута погашення кредиторських вимог було неможливим, оскільки кредиторські вимоги погашаються за результатами реалізації майна банкрута. З метою погашення кредиторських вимог арбітражним керуючим було направлено відповідні клопотання до голови майнової комісії про врегулювання майнових питань, з метою виділення   під   заборгованості по пільгових пенсіях до бюджету Управління Пенсійного фонду України в Монастирищенському районі Черкаської області.

У зв'язку із відсутністю належних бухгалтерських документів арбітражним керуючим проведено роботу щодо виявлення можливої дебіторської заборгованості шляхом направлення відповідних листів - вимог, претензій та проведення актів звірки із підприємствами (можливими дебіторами). За результатами проведеної роботи виявити дебіторську заборгованість банкрута, з урахуванням положень цивільного законодавства  щодо загального терміну позовної давності три роки, не виявлено.

За результатами  продажу майна банкрута на рахунок банкрута надішли кошти в сумі 37 131,00 грн., якими ліквідатором погашено наступні кредиторські вимоги банкрута, а саме:

1.       Погашено частково кредиторські вимоги Управління ПФУ у Монастиршценському районі, Черкаської області на суму 8 000,00 грн.

2.       Оплачено послуги по продажу майна банкрута ТОВ «УЦО» на суму 2 113,10 грн.

3.       Оплачено надані послуги по проведенню оцінки майна банкрута на суму 1 500,00 грн.

4.       Погашено   частково   заборгованість   по   оплаті   послуг   арбітражного   керуючого Смілянця С.М. на суму 17 000,00 грн.

5.       Погашено частково витрати арбітражного керуючого на суму 7 149,92 грн. згідно авансового звіту.

6.       Витрачено коштів на обслуговування рахунку у банку на суму 1367,98 грн..

Згідно з ст. 32 Закону після завершення усіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються:

показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації);

відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу;

копії договорів купівлі-продажу та акти приймання - передачі майна;

реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів;

документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.

Господарський суд заслухавши звіт ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.

З поданого ліквідатором звіту та доданих до нього матеріалів вбачається  відсутність активів банкрута: (незавершене будівництво,  основні  засоби,  дебіторська  заборгованість,  довгострокові фінансові інвестиції, довгострокова дебіторська заборгованість, відстрочені податкові активи) та оборотних активів (запаси, векселі одержані, дебіторська заборгованість за товари, послуги, дебіторська заборгованість за розрахунками, поточні фінансові інвестиції, грошові кошти та їх еквіваленти) за рахунок яких можливе погашення боргу відсутні.

Судом встановлено, що під час ліквідаційної процедури вимоги ініціюючого кредитора повністю задоволені не були.

Згідно з п. 6 ст. 40 Закону господарський суд припиняє провадження у справі про банкрутство, якщо затверджено звіт ліквідатора в порядку, передбаченому ст. 32 цього Закону.

На підставі вищезазначеного, керуючись ст. 86 ГПК України,  ст. 32, п. 6 ст. 40 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом ” суд, - 

 

УХВАЛИВ:

Звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю “Лукашівка –Агро” затвердити.

         Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю “Лукашівка –Агро” (вул. Бастрикова, б. 21, с. Лукашівка, Монастирищенського району, Черкаської області, код 31022270),  як суб’єкта підприємницької діяльності, ліквідувати у зв’язку з банкрутством.

Скасувати мораторій на задоволення вимог кредиторів, введений ухвалою господарського суду Черкаської області від 23 грудня 2009 року.

         Скасувати арешт, накладений ухвалою  господарського суду Черкаської області від 12 січня 2012 року та інші обмеження на майно та кошти на рахунках боржника.

Провадження у справі припинити.

Припинити повноваження арбітражного керуючого Смілянця Сергія Миколайовича, як ліквідатора банкрута.

 

Повне судове рішення складено 01.10.2014.

 

Копію ухвали надіслати: арбітражному керуючому Смілянцю С.М., ініціюючому кредитору, банкруту, Головному управлінню юстиції в Черкаській області, державному реєстратору, відділу ДВС Монастирищенського РВ УМВС України в Черкаській області, Головному управлінню статистики у Черкаській області.

Ухвала може бути оскаржена до Київського апеляційного господарського суду.

 

 

         Суддя                                                                          В.А. Швидкий