flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Ухвала по справі № 925/1333/15 від 11 вересня 2018 року № 2 (оплата послуг арбітражного керуючого)

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

11 вересня 2018 року № 2                                            м. Черкаси                                           Справа № 925/1333/15

Вх. суду № 23299/18 від 13.08.2018

                                                                             Вх. суду № 23366/18 від 13.08.2018

          Господарський суд Черкаської області

у складі головуючого судді Хабазні Ю.А.,

із секретарем судового засідання Яцен Ю.Ф.,

у судове засідання не з’явились:

ліквідатор банкрута, представник від Державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління ДФС у Черкаській області,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Черкаси у приміщенні суду клопотання від 10.08.2018 №925/1333/15/712 та від 10.08.2018 №925/1333/15/713

заявника, боржника у особі ліквідатора банкрута,

про затвердження звітів про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат ліквідатора банкрута; стягнення сум грошової винагороди та витрат останнього з ініціюючого кредитора

у справі за заявою

ініціюючого кредитора, Державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління ДФС у Черкаській області,

до боржника, Товариства з обмеженою відповідальністю  "СКБ Технофільтр",

про визнання банкрутом

ВСТАНОВИВ:

Боржником у особі ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Голінного А.М., на підставі рішення комітету кредиторів (протокол від 03.08.2018), подані клопотання від 10.08.2018 №925/1333/15/712 про затвердження звітів ліквідатора банкрута:

про нарахування та виплату основної грошової винагороди: звіт №1 за період з 01.12.2015 по 25.11.2016, згідно з яким нараховано винагороду на загальну суму 33596,67 грн., з якої виплачено арбітражному керуючому  – 1528,17 грн.; звіт №2 за період з 26.11.2016 по 21.04.2017, згідно з яким нараховано винагороду на загальну суму 27363,33 грн., з якої виплачено – 0,00 грн.; звіт №3 за  період  22.04.2017  по  31.08.2017, згідно з яким  нараховано винагороду на загальну суму 27520 грн., з якої виплачено – 0,00 грн.; звіт №4 за період з 01.09.2017 по 26.12.2017, згідно з яким нараховано винагороду на загальну суму 24567,74, з якої виплачено – 0,00 грн.; звіт №5 за період з 27.12.2017 по 27.03.2018, згідно з яким нараховано винагороду на загальну суму 22409,49 грн., з якої виплачено – 0,00 грн.; звіт №6 за період з 28.03.2018 по 20.07.2018, згідно з яким нараховано винагороду на загальну суму - 28102,64 грн., з якої виплачено – 0,00 грн.;

про здійснення та відшкодування витрат: звіт №1 за період з 01.12.2015 по 25.11.2016, згідно з яким загальна сума здійснених витрат складає 1269,67 грн., з яких відшкодовано арбітражному керуючому – 57,29 грн.; звіт №2, згідно з яким загальна сума понесених витрат за період з 26.11.2016 по 21.04.2017 складає 486,53 грн., а відшкодовано – 0,00 грн.; звіт №3, згідно з яким загальна сума понесених витрат за період з 22.04.2017 по 31.08.2017 складає 1533, 94 грн. відшкодовано – 0,00 грн.; звіт №4, згідно з яким загальна сума понесених витрат за період з 01.09.2017 по 26.12.2017 складає 549,37 грн., а відшкодовано – 0,00 грн.; звіт №5, згідно з яким загальна сума понесених витрат за період з 27.12.2017 по 23.03.2018 складає 791,35 грн., а відшкодовано – 0,00 грн.; звіт №6, згідно з яким загальна сума понесених витрат за період з 24.03.2018 по 19.07.2018 складає 1101,43 грн., відшкодовано – 0,00 грн.,

а також клопотання від 10.08.2018 №925/1333/15/713 з вимогами: стягнути з Державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Черкаській області на користь арбітражного керуючого Голінного А.М. основну грошову винагороду ліквідатора банкрута у сумі 162031,70 грн., а також понесені ним під час виконання повноважень ліквідатора ТОВ "СКБ Технофільтр" витрати у сумі 5675 грн., про що видати накази.

Учасники провадження у справі про банкрутство боржника (ліквідатор банкрута, Державна податкова інспекція у м. Черкасах Головного управління ДФС у Черкаській області) були належним чином повідомлені про час і місце розгляду справи, однак їх представники у судове засідання не з’явились і про причини неявки не повідомили.

Ухвала суду Державній податковій інспекції у м. Черкасах Головного управління ДФС у Черкаській області вручена 10.09.2018 (згідно з даними сайту ПАТ "Укрпошта" http://services.ukrposhta.ua/bardcodesingle/ та списком згрупованих поштових відправлень суду від 31.08.2018 №1303 за штрихкодовим ідентифікатором поштового відправлення №1800510341368).

Ліквідатор банкрута у направленому суду клопотанні від 11.09.2018 (вх. суду №26587/18 від 11.09.2018) просив розглянути подані ним клопотання без його участі, зазначивши, що підтримує заявлені вимоги у повному обсязі.

Відповідно до ч.1 ст.202 ГПК України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, повідомленого належним чином про дату, час і місце судового засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, у зв’язку з чим суд розглянув справу за наявними в ній матеріалами без участі учасників справи, які не з’явились.

При вирішенні поданої на розгляд заяви судом застосовуються положення Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у новій редакції згідно із Законом України від 22.12.2011 №4212-VI, чинній з 19.01.2013, далі – Закон №4212-VI). Відповідно до ст.233 ГПК України у судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини судового рішення.

Розглянувши подані документи, суд вважає, що клопотання ліквідатора банкрута від 10.08.2018 №925/1333/15/712 підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Так, ухвалою суду від 10.01.2017 №3 у даній справі затверджено звіт ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Голінного А.М., про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування його витрат за період з 01.12.2015 по 25.11.2016 на загальну суму 33866,34 грн. (з яких: 33596,67 грн. – грошова винагорода, 1269,67 грн. – витрати).

Тому у задоволенні клопотання в частині затвердження звіту №1 за період з 01.12.2015 по 25.11.2016, згідно з яким нараховано винагороду на загальну суму 33596,67 грн., а також звіту №1 за період з 01.12.2015 по 25.11.2016, згідно з яким загальна сума здійснених витрат складає 1269,67 грн., необхідно відмовити на підставі п.2 ч.1 ст.175 ГПК України у зв’язку з наявністю судового рішення із заявленої вимоги.

Разом з тим, суд приймає до уваги те, що із затверджених зазначеною ухвалою сум грошової винагороди виплачено 1528,17 грн., відшкодовано витрат за вказаний період на суму 57,29 грн., отже сума нарахованої та не виплаченої грошової винагороди за період з 01.12.2015 по 25.11.2016 складає 32068,50 грн., фактично здійснених та не відшкодованих витрат – 1212,38 грн..

Враховуючи, що вказані ліквідатором банкрута, арбітражним керуючим Голінним А.М. суми у звітах: про нарахування і виплату грошової винагороди №2 за період з 26.11.2016 по 21.04.2017 на суму 27363,33 грн.; №3 за  період  22.04.2017  по  31.08.2017 на суму 27520 грн.; №4 за період з 01.09.2017 по 26.12.2017 на суму 24567,74; №5 за період з 27.12.2017 по 27.03.2018 на суму 22409,49 грн.; №6 за період з 28.03.2018 по 20.07.2018 на суму 28102,64 грн. (які нараховано, однак не виплачено); про здійснення та відшкодування витрат  №2 за період з 26.11.2016 по 21.04.2017 на суму 486,53 грн.; №3 за період з 22.04.2017 по 31.08.2017 на суму 1533,94 грн.; №4 за період з 01.09.2017 по 26.12.2017 на суму 549,37 грн.; №5 за період з 27.12.2017 по 23.03.2018 на суму 791,35 грн.; №6 за період з 24.03.2018 по 19.07.2018 на суму 1101,43 грн. (які фактично здійснено, однак не відшкодовано), – є обґрунтованими і підтверджуються доданими до клопотання первинними бухгалтерськими документами (т.9 а.с.169-172, 174-185, 187-209,211-216, 218-227,229-234), а також погоджені рішенням комітету кредиторів (протокол від 03.08.2018), суд вважає, що клопотання у цій частині підлягає задоволенню.

Що стосується вимоги арбітражного керуючого Голінного А.М. (клопотання від 10.08.2018 №925/1333/15/713) про покладення обов’язку по оплаті грошової винагороди та відшкодування його витрат за період виконання ним повноважень ліквідатора банкрута на загальну суму 167706,70 грн. на ініціюючого кредитора та стягнення з нього цієї суми, то вона підлягає задоволенню з наступних підстав.

Положеннями частини 5 статті 115 Закону №4212-VI визначено джерела сплати грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого, а саме за рахунок наявних у боржника коштів, одержаних у результаті господарської діяльності боржника, або коштів, одержаних від продажу майна (майнових прав) боржника. Згідно з частиною 6 статті 115 Закону №4212-VI кредитори можуть створювати фонд для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого. Формування фонду та порядок використання його коштів визначаються рішенням комітету кредиторів та затверджуються ухвалою господарського суду.

Отже, у випадку, коли оплата послуг арбітражного керуючого здійснюється не за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника, чи коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника, то така оплата повинна здійснюватись за рахунок коштів кредиторів, виходячи із принципу пропорційності їх грошовим вимогам. Законодавець не ставить порядок розподілу витрат на оплату послуг ліквідатора в залежність від майнового стану кожного кредитора у справі про банкрутство, правового статусу кредитора (особа, заснована на приватній чи державній формі власності, державний орган, громадська організація тощо), від джерел фінансування того чи іншого кредитора, а також від майнових результатів арбітражного керуючого у справі про банкрутство. Тобто, не виявлення ліквідатором боржника в процедурі ліквідації майна боржника, чи  інших його активів та грошових коштів, жодним чином не впливає на оплату його послуг.(правові позиції Верховного Суду у постанові від 01.08.2018 у справі №912/1783/16).

Таким чином, керуючись принципом пропорційності суми витрат кожного із кредиторів на оплату послуг та відшкодування витрат арбітражного керуючого розміру визнаних їх кредиторських вимог у справі про банкрутство, суд вважає за необхідне покласти обов'язок зі сплати грошової винагороди арбітражного керуючого Голінного А.М. та відшкодування понесених ним витрат за підсумками ліквідаційної процедури у даній справі на єдиного кредитора боржника, Державну податкову інспекцію у м. Черкасах Головного управління ДФС у Черкаській області, на суму 167706,70 грн. (з них: нарахована та не виплачена грошова винагорода арбітражного керуючого Голінного А.М. за період з 01.12.2015 по 25.11.2016 - 32068,50 грн., фактично здійснені та не відшкодовані витрати останнього за вказаний період - 1212,38 грн., нарахована та не виплачена грошова винагорода за період з 26.11.2016 по 20.07.2018 на суму 129963,20 грн., сума здійснених та не відшкодованих витрат ліквідатора банкрута за період з 26.11.2016 по 19.07.2018 на суму 4462,62 грн.).

Керуючись ст. 115 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” суд, –

УХВАЛИВ:

1.Клопотання ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Голінного А.М. від 10.08.2018 №925/1333/15/712 задовольнити частково.

1.1.Затвердити погоджені комітетом кредиторів (протокол від 03.08.2018) звіти ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Голінного А.М.:

1) про нарахування та виплату основної грошової винагороди арбітражному керуючому Голінному А.М. за виконання повноважень ліквідатора ТОВ "СКБ "Технофільтр": №2 за період з 26.11.2016 по 21.04.2017 на суму 27363,33 грн.; №3 за період 22.04.2017 по 31.08.2017 на суму 27520,00 грн.; №4 за період з 01.09.2017 по 26.12.2017 на суму 24567,74 грн.; №5 за період з 27.12.2017 по 27.03.2018 на суму 22409,49 грн.; №6 за період з 28.03.2018 по 20.07.2018 на суму 28102,64 грн. – разом нараховано грошової винагороди на суму 129963,20 грн.;

2) про здійснення та відшкодування витрат арбітражного керуючого Голінного А.М. під час виконання повноважень ліквідатора ТОВ "СКБ "Технофільтр: №2 за період з 26.11.2016 по 21.04.2017 на суму 486,53 грн.; №3 за період з 22.04.2017 по 31.08.2017 на суму 1533,94 грн.; №4 за період з 01.09.2017 по 26.12.2017 на суму 549,37 грн.; №5 за період з 27.12.2017 по 23.03.2018 на суму 791,35 грн.; №6 за період з 24.03.2018 по 19.07.2018 на суму 1101,43 грн., разом здійснено витрат на суму 4462,62 грн..

У решті вимог відмовити.

  1. Стягнути Державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Державної фіскальної служби у Черкаській області (18002, м. Черкаси, вул. Хрещатик, 235, ідентифікаційний код 39497534) на користь арбітражного керуючого Голінного Андрія Михайловича (м. Черкаси, вул. Канівська, 7, кв. 66, реєстраційний номер облікової картки платника податків 2913506757, дата народження 08.10.1979) 5675,00 грн. понесених арбітражним керуючим витрат та 162031,70 грн. нарахованої грошової винагороди, разом 167706,70 (сто шістдесят сім тисяч сімсот шість гривень сімдесят копійок).

Наказ видати.

Ухвала суду набрала законної сили 18.09.2018. Ухвала суду може бути оскаржена до Київського апеляційного господарського суду в порядку та у строки, встановлені статтями 254-257 та п.17.5 розділу ХІ Перехідні положення Господарського процесуального кодексу України.

Повне судове рішення складено 18.09.2018.

Направити цю ухвалу рекомендованим листом з повідомленням ліквідатору банкрута, усім кредиторам (1).

Суддя                                                                                                       Хабазня Ю.А.