flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Ухвала по справі № 925/181/20 від 3 серпня 2021 року (1) (задоволено клопотання)

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua
УХВАЛА

03 серпня 2021 року                                             м. Черкаси                                      Справа № 925/181/20

Вх. суду № 8176/21 від 21.05.2021

Господарський суд Черкаської області у складі головуючого судді Хабазні Ю.А., із секретарем судового засідання Безверхою І.М.,

у судове засідання не з’явились: ліквідатор банкрута, представники від Головного управління ДПС у Черкаській області, фізичної особи-підприємця Підгорної А.Л.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Черкаси у приміщенні суду клопотання від 19.05.2021 №925/181/20/370

заявника, боржника у особі ліквідатора банкрута,

про витребування доказів у Підгорної Анни Леонідівни

у справі за заявою

ініціюючого кредитора, Головного управління ДПС у Черкаській області,

до боржника, Товариства з обмеженою відповідальністю "Селена",

про банкрутство юридичної особи

УСТАНОВИВ:

  1. Боржником у особі ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Голінного А.М., у межах справи про банкрутство подано заяву від 19.05.2021 №925/181/20/370 з вимогами:

витребувати від фізичної особи-підприємця Підгорної Анни Леонідівни (19700, Черкаська область, м.Золотоноша, вул.Чурути, 15, дата народження: 07.05.1989, реєстраційний номер облікової картки платника податків 3263417307, тел.0969030797) належним чином засвідчені копії: договору №26К/Гот від 10.10.2017 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами та змінами, актами, тощо; договору №26К від 10.10.2017 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами та змінами, актами, тощо; договору №26Ор/Р від 03.10.2017 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами та змінами, актами, тощо; договору №25Ор/Г від 10.10.2017 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами та змінами, актами, тощо; договору №25К/Р від 14.10.2017 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами та змінами, актами, тощо; договору №27/Корт від 10.10.2017 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами та змінами, актами, тощо; договору №25 від 03.10.2017 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами та змінами, актами, тощо; договору фінансової допомоги від 15.11.2017 №6 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами та змінами, актами, тощо; договору №6 від 15.11.2017 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами та змінами, актами, тощо; договору №ПФД 0101 від 04.01.2018 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами та змінами, актами, тощо;

уповноважити ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Селена" (19622, Черкаська область, Черкаський район, с.Свидівок, вул.Дахнівська,21, ідентифікаційний код 31537129), арбітражного керуючого Голінного Андрія Михайловича (свідоцтво №1407 від 16.07.2013, поштова адреса: 18035, м.Черкаси, вул.Канівська,7, кв.66, реєстраційний номер облікової картки платника податків 2913506757; адреса офісу: 18030, м.Черкаси, вул.Чигиринська, 13) на отримання від фізичної особи-підприємця Підгорної  Анни Леонідівни витребуваних копій документів.

  1. Ухвалами суду: від 25.05.2021 (із виправленою згідно з ухвалою суду від 15.06.2021 №1 опискою) – відкрито провадження за заявою та призначено її для розгляду у спрощеному провадженні по суті на 15.06.2021; від 15.06.2021 – розгляд справи було відкладено на 03.08.2021.
  2. 3. Заяву обґрунтовано тим,

що між ТОВ "Селена" та фізичною особою-підприємцем Підгорною А.Л. виникали правовідносини, зокрема, на підставі договорів: від 10.10.2017 №26К/Г, від 10.10.2017 №26К, від 03.10.2017 №26Ор/Р, від 10.10.2017 №25Ор/Г, від 14.10.2017 №25К/Р, від 10.10.2017 №27/Корт, від 03.10.2017 №25, від 15.11.2017 №6, від 04.01.2018 №ПФД 0101, а також договору фінансової допомоги  від 15.11.2017 №6;

що у ліквідатора банкрута відсутні документи, пов'язані з правовідносинами з Підгорною А.Л.;

що 07.12.2020 ліквідатор банкрута звертався до Підгорної А.Л. із запитами від 04.12.2020 №925/181/20/991 та від 05.04.201 №925/181/20/239 для отримання копій усіх первинних та інших документів що правовідносин, які згідно з даними сайту ПАТ "Укрпошта" були отримані адресатом 10.12.2020 та 08.04.2020, однак будь-якої відповіді ліквідатор банкрута не отримав.

  1. Учасники провадження у справі про банкрутство боржника були належним чином повідомлені про час і місце розгляду справи, однак їх повноважні представники у судове засідання не з’явились і про причини неявки не повідомили.
  2. Ухвалами суду від 25.05.2021 (із виправленою згідно з ухвалою суду від 15.06.2021 №1 опискою) та від 15.06.2021 фізичну особу-підприємця Підгорну А.Л. було зобов'язано протягом п'яти днів з дня отримання ухвали надати суду письмові пояснення по суті викладених у клопотанні ліквідатора банкрута обставин, зокрема, про причини ненадання відповіді на запити ліквідатора банкрута від 04.12.2020 №925/181/20/991 та від 05.04.2021 №925/181/20/239.

Ухвали суду від 25.05.2021 та від 15.06.2021 Підгорна А.Л. отримала відповідно 29.05.2021 та 26.06.2021, про що у справі наявні повідомлення про вручення поштового відправлення №1801604973291, №1801604969995, отже мала достатньо часу для виконання своїх процесуальних обов'язків, однак витребуваних судом письмових пояснень та доказів до суду не надіслала, про причини неможливості їх подання або неможливості їх подання у встановлений строк суд не повідомила.

Явка учасників справи обов’язковою не визнавалась.

Відповідно до ч.1 ст.202 ГПК України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, повідомленого належним чином про дату, час і місце судового засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, у зв’язку з чим суд розглянув справу за наявними в ній матеріалами без участі учасників справи, які не з’явились.

  1. При вирішенні поданої на розгляд заяви судом застосовуються положення Кодексу України з процедур банкрутства.

Відповідно до ст.233 ГПК України у судовому засіданні приєднано до матеріалів справи вступну та резолютивну частини судового рішення.

  1. Дослідивши наявні у справі докази суд встановив наступне.

03.10.2017 згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних орсіб-підприємців та громадських формувань Підгорна Анна Леонідівна заерєстрована як фізична особа-підприємець.

03.03.2020 ухвалою суду відкрито провадження у справі про банкрутство боржника.

07.07.2020 постановою суду боржника визнано банкрутом, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Голінного А.М.

03.11.2020 згідно із заключною випискою АТ КБ "ПриватБанк" №20.1.0.0.0/7-201009/7090 по поточному рахунку ТОВ "Селена" №UA633543470000026008060731464 за період з 01.01.2017 по 31.12.2017 (а.с.51 т.7) між ТОВ "Селена" та фізичною особою-підприємцем Підгорною А.Л. було здійснено взаємне перерахування грошових коштів: 27.12.2017 – у сумі 32000,00 грн. з призначенням платежу "Компенсація ком витрат за договором №26К/ГОТ від 10.10.2017р., в т.ч. ПДВ 20% - 5333,33 грн."; 14.12.2017 – у сумі 10000,00 грн. з призначенням плдатежу "Надання поворотної фін.допомоги за договором №6 від 15.11.2017 без ПДВ"; 08.12.2017 – у сумі 9180,00 грн. з призначенням плдатежу "За оренду приміщення за договором №26ОР/Р від 03.10.17р., в т.ч. ПДВ 20% 1530,00 грн."; 08.12.2017 – у сумі 19440,00 грн. з призначенням платежу "За оренду приміщення за договором №25ОР/Г від 10.10.17р., в т.ч. ПДВ-20% 3240,00 грн.; 08.12.2017 – у сумі 3000,00 грн. з призначенням платежу "Компенсація ком витрат за договором №26К/Г від 10.10.17р., в т.ч. ПДВ 20% - 500,00 грн.; 30.11.2017 – у сумі 3000,00 грн. з призначенням платежу "Надання поворотної фін.допомоги за договором №6 від 15.11.2017 без ПДВ; 30.11.2017 – у сумі 15000,00 грн. з призначенням платежу "Надання поволротної фін.допомоги за договором №6 від 15.11.2017 без ПДВ";  29.11.2017 – у сумі 3300,00 грн. з призначенням плдатежу "За оренду приміщення за договором №25К/Р від 14.10.17р., в т.ч. ПДВ – 550,00 грн.; 27.11.2017 – у сумі 4860,00 грн. з призгаченням платежу "За оренду  приміщення за договором №25ОР/Г від 10.10.17р., в т.ч. ПДВ – 810,00 грн.; 27.11.2017 – у сумі 2355,00 грн. з призначенням платежу "За оренду приміщення за договором №26ОР/Р від 03.10.17р., в т.ч. ПДВ – 392,50 грн.; 23.11.2017 – у  сумі 6100,00 грн. з призначенням платежу "За оренду приміщення за договором від 14.10.17р., в т.ч. ПДВ – 1016,67 грн.; 13.11.2017 – у сумі 27000,00 грн. з призначенням платежу "За оренду приміщення за 11 2017 зг дог 28/К від 10.10.17 у сумі 27000,00 грн., в т.ч. ПДВ 4500,00 грн.; 13.11.2017 – у сумі 9180,00 грн. з призначенням платежу "За оренду приміщення за 11 2017 зг дог 26-ОР/Р від 03.10.17 у сумі 9180,00 грн., в т.ч. ПДВ 1586,00 грн."; 13.11.2017 – у сумі 8400,00 грн. з призначеннчм платежу "
За оренду приміщення за 11 2017 зг дог №27/Корт від 10.10.17 у сумі 8400,00 грн., в т.ч. ПДВ-1400,00 грн."; 10.11.2017 – у  сумі 19440,00 грн. з призначенням платежу "За оренду приміщення за 11 2017 зг дог. 25 від 03.10.17 у сумі 19440,00 грн., в т.ч. ПДВ – 20% 9200,00 грн..

03.11.2020 згідно із заключною випискою АТ КБ "ПриватБанк" №20.1.0.0.0/7-201009/7090 по поточному рахунку ТОВ "Селена" №UA633543470000026008060731464 за період з 01.01.2018 по 31.12.2018 (а.с.55  т.7) між ТОВ "Селена" та фізичною особою-підприємцем Підгорною А.Л. було здійснено взаємне перерахування грошових коштів: 08.01.2018 – у сумі 47000,00 грн. з призначенням платежу "Надання поворотньої фіндопомоги за договором №ПФД 0101 від 04.01.2018р. без ПДВ"; 05.01.2018 – у сумі 8000,00 грн. з призначенням платежу "Надання поворотньої фіндопомоги за договором №ПФД 0101 від 04.01.2018р. без ПДВ"; 04.01.2018 – у сумі 8400,00 грн. з призначенням платежу "За оренду приміщення зг договору №27/Корт від 10.10.17р., в т.ч. ПДВ – 1400,00 грн.";  04.01.2018 – у сумі 100,00 грн. з призначенням платежу "За оренду приміщення зг дог 26К/Гот від 10.10.17р., в т.ч. П 20% - 16,67  грн."; 04.01.2018 – у сумі 9180,00 грн. з призначенням платежу "За оренду приміщення зг дог 26-ОР/Р від 03.10.17р., в т.ч. ПДВ 20% - 1530,00 грн.";  04.01.2018 – у сумі 19440,00 грн. з призначенням платежу "За оренду приміщення за договором №25ОР/Г від 10.10.17р., в т.ч. ПДВ – 20% 3240,00 грн.".

07.12.2020 ліквідатор банкрута звернувся до фізичної особи-підприємця Підгорної А.Л. із запитом від 04.12.2020 №925/181/20/991 для отримання: копій усіх договорів, які укладались між ТОВ "Селена" та фізичною особою-підприємцем Підгорною А.Л. з усіма додатками, змінами, актами, укладеними на їх виконання; інформації про те, чи були між ТОВ "Селена" та фізичною особою-підприємцем Підгорною А.Л.  станом на 07.07.2020 та станом на сьогоднішній день  чинні ті або інші  договори (якщо так, вказати конкретний договір та станом на яку дату він чинний), про загальний обсяг наданих послуг й проведених розрахунків за період існування між сторонами взаємовідносин, про наявність станом на 07.07.2020 та станом на сьогоднішній день заборгованості фізичної особи-підприємця Підгорної А.Л. перед ТОВ "Селена" (надати розрахунок такої заборгованості, період її виникнення, правові підстави виникнення), будь-якої відповіді на який не отримав. Згідно з даними сайту ПАТ "Укрпошта" поштове відправлення із вказаним вище запитом із штрих-кодом №1801604772342 було отримано адресатом 10.12.2020 (а.с.58 т.7).

05.04.2021 ліквідатор банкрута повторно звернувся до фізичної особи-підприємця Підгорної А.Л. із запитом від 05.04.2021 №925/181/20/239 (а.с.59 т.7) для отримання вказаних вище копії документів та відомостей. Згідно з даними сайту ПАТ "Укрпошта" поштове відправлення із вказаним вище запитом із штрих-кодом №1801604918487 було отримано адресатом 08.04.2021 (а.с.60 т.7). Будь-якої відповіді на цей запит ліквідатор не отримав.

21.05.2021 ліквідатор банкрута звернувся до суду із заявою, що розглядається.

  1. Відповідно до норм Господарського процесуального кодексу України:

ч.6 ст.12. Господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку, передбаченому цим Кодексом для позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом";

ч.1, 4, 7-9 ст.81. Учасник справи у разі неможливості самостійно надати докази вправі подати клопотання про витребування доказів судом. Таке клопотання повинно бути подане в строк, зазначений в частинах другій та третій статті 80 цього Кодексу. Якщо таке клопотання заявлено з пропуском встановленого строку, суд залишає його без задоволення, крім випадку, коли особа, яка його подає, обґрунтує неможливість його подання у встановлений строк з причин, що не залежали від неї; у разі задоволення клопотання суд своєю ухвалою витребовує відповідні докази; будь-яка особа, в якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду; особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов’язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п’яти днів з дня вручення ухвали; у разі неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, або неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, передбачені цим Кодексом.

Згідно з нормами Кодексу України з процедур банкрутства:

п.5 ч.1 ст.12. Арбітражний керуючий користується усіма правами розпорядника майна, керуючого санацією, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією, ліквідатора відповідно до законодавства, у тому числі має право запитувати та отримувати документи або їх копії від юридичних осіб, органів державної влади, органів місцевого самоврядування та від фізичних осіб за їхньою згодою;

п.3 ч.2 ст.12. Арбітражний керуючий зобов'язаний проводити аналіз фінансово-господарського стану, інвестиційної та іншої діяльності боржника та становища на ринках боржника та подавати результати такого аналізу до господарського суду разом з документами, що підтверджують відповідну інформацію;

ч.1 ст.61. Ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: (…) аналізує фінансовий стан банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; формує ліквідаційну масу; заявляє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; (…) вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб.

Згідно з нормами Цивільного кодексу України:

ч.2 ст.50. Фізична особа здійснює своє право на підприємницьку діяльність за умови її державної реєстрації в порядку, встановленому законом; інформація про державну реєстрацію фізичних осіб - підприємців є відкритою;

ч.1 ст.51. До підприємницької діяльності фізичних осіб застосовуються нормативно-правові акти, що регулюють підприємницьку діяльність юридичних осіб, якщо інше не встановлено законом або не випливає із суті відносин.

Згідно з нормами Господарського кодексу України:

п.2 ч.2 с.55. Суб'єктами господарювання є (…) громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані відповідно до закону як підприємці;

Згідно з нормами ст.44 Податкового кодексу України:

п.44.1. Для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

п.44.3. Платники податків зобов’язані забезпечити зберігання документів, визначених  пунктом 44.1 цієї статті, а також документів, пов’язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом визначених законодавством термінів, але не менш як 1095 днів (2555 днів - для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до     статей 39     та     39-2     цього Кодексу) з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а в разі її неподання - з передбаченого цим Кодексом граничного терміну подання такої звітності, та документів, пов’язаних з виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, - не менш як 1095 днів з дня здійснення відповідної господарської операції (для відповідних дозвільних документів - не менш як 1095 днів з дня завершення терміну їх дії).

44.5. У разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів, зазначених в пунктах 44.1 і 44.3 цієї статті, платник податків зобов'язаний у п'ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити (із наданням оформлених відповідно до законодавства документів, підтверджуючих настання події, що призвела до такої втрати, пошкодження або дострокового знищення документів) контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому цим Кодексом для подання податкової звітності, та контролюючий орган, яким було здійснено митне оформлення відповідної митної декларації, надано авторизацію відповідно до Митного кодексу України     або дозвіл на застосування спеціальних (у тому числі транзитних) спрощень. Платник податків зобов'язаний відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.

Згідно із Законом України "Про національний архівний фонд":

ч.3 ст.4 Юридичні та фізичні особи зобов’язані забезпечувати збереженість Національного архівного фонду та сприяти його поповненню;

ст.5. Національний архівний фонд формується у порядку, встановленому цим Законом, з архівних документів державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності, а також архівних документів громадян і їх об’єднань;

ч.1, 3 і 4 ст.6. Внесення документів до Національного архівного фонду або вилучення документів з нього здійснюється на підставі експертизи їх цінності комісією з фахівців архівної справи і діловодства, представників наукової і творчої громадськості, інших фахівців. Забороняється знищення документів без попереднього проведення експертизи їх цінності. Під час проведення експертизи цінності документів експертні комісії керуються типовими та галузевими переліками видів документів з нормативно встановленими строками їх зберігання, затвердженими відповідно до законодавства.

Згідно з Переліком типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженим наказом міністерства юстиції України від 12.04.2021 №578/5:

п.1.4. Цей Перелік є нормативно-правовим актом, призначеним для використання всіма організаціями при визначенні строків зберігання документів, їх відборі на постійне та тривале (понад 10 років) зберігання (далі     – архівне зберігання) або для знищення. Цей Перелік може використовуватися також фізичними особами – підприємцями;

п.1.7. Строки зберігання документів, визначені в цьому Переліку, є мінімальними, їх не можна скорочувати. Продовження в організаціях строків зберігання документів, передбачених цим Переліком, допускається у випадках, якщо ця потреба спричинена специфічними особливостями роботи конкретної організації;

п.2.10. Обчислення строків зберігання документів проводиться з 01     січня року, який іде за роком завершення їх діловодством. Наприклад, обчислення строку зберігання справ, завершених діловодством у 2011 році, починається з 01 січня 2012 року. Строки зберігання науково-технічної документації (НТД) обчислюються з 01 січня року, який  іде за роком завершення розробки теми, проекту;

підп.4.2 п.4 розділу 1. Договори, угоди (аудиторські,  господарські, операційні тощо) зберігаються три роки після закінчення строку дії договору, угоди.

Правилами організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затвердженими наказом Міністерства юстиції України від 18.06.2015 №1000/5 врегульовано наступне:

п.1 гл.3 розд.V. На підставі поданих структурними підрозділами актів про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ, що підлягають знищенню у зв’язку із закінченням строків їх зберігання, та проведеної експертизи цінності документів в архіві установи складається акт про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ, за формою, наведеною в     додатку 15     до цих Правил. Акт структурного підрозділу оформлюється у вигляді таблиці, що містить графи, передбачені зведеним актом про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ. Акт підписує керівник структурного підрозділу;

п.2. гл.3 розд.V. Акт про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ, складається у двох примірниках, як правило, на справи всієї установи. (...) Справи включаються в акт про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ, якщо передбачений для них строк зберігання закінчився до 01 січня року, в якому складено акт;

п.5 гл.3 розд.V. У разі внесення до акта про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ, первинної фінансової та бухгалтерської документації установа додає до нього довідку про проведення перевірки органами доходів і зборів або ревізії чи державного фінансового аудиту з питань дотримання податкового, митного та іншого законодавства (крім державного фінансового аудиту окремих господарських операцій) органами державного фінансового контролю. У довідці також зазначаються відомості про наявність або відсутність: (...) спорів (суперечок), порушення кримінальних справ, відкриття судами проваджень у справах. Довідка підписується керівником установи та скріплюється печаткою установи (за наявності);

п.6. гл.3 розд.V. Погоджені (схвалені) акти про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ, затверджуються керівником установи, після чого установа має право знищити документи.

Згідно з пунктом 59 Національного стандарту №1 "Загальні засади оцінки майна і майнових прав", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2003 №1440 відповідно до ст.9 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність" звіт  про  оцінку  майна  підписується  оцінювачами, які безпосередньо  проводили  оцінку  майна,  і  скріплюється підписом керівника суб'єкта оціночної діяльності - суб'єкта господарювання. Документи  та  інші  інформаційні матеріали, зібрані оцінювачами в процесі  проведення оцінки майна, разом із звітом про оцінку майна зберігаються  в  архіві  суб'єкта  оціночної діяльності - суб'єкта господарювання не менше ніж п'ять років, якщо інше не встановлено договором на проведення оцінки майна.

  1. Аналізуючи установлені обставини справи та норми чинного законодавства суд прийшов до таких висновків.

9.1. До діяльності фізичних осіб-підприємців застосовуються нормативно-правові акти, що регулюють підприємницьку діяльність юридичних осіб (ст.51 ЦК України), в тому числі й акти, згідно з якими фізична особа-підприємець зобов’язана зберігати первинні документи, регістри бухгалтерського обліку, документи фінансової звітності та інші документи для цілей оподаткування не менш як 1095 днів (ст.44 ПК України), а документи  та  інші  інформаційні матеріали, зібрані оцінювачами в процесі проведення оцінки майна, разом із звітом про оцінку майна – не менше ніж п'ять років (Постанова КМ України від 10.09.2003 №1440, п.59 Національного стандарту №1), зобов’язана забезпечувати збереженість Національного архівного фонду, зобов’язана знищувати документи лише на підставі експертизи їх цінності комісією з фахівців архівної справи і діловодства зі складенням відповідного акту про вилучення для знищення документів. Знищення документів до закінчення установлених строків зберігання, без проведення експертизи їх цінності і без складення акта на знищення забороняється (ст.4-6 Закону України" Про національний архівний фонд").

Отже Підгорна А.Л., як фізична особа-підприємець, зобов’язана зберігати витребувані документи не менш як три роки. Лише після закінчення цього строку у неї виникає право на знищення цих документів, яке може бути реалізоване шляхом проведення експертизи їх цінності комісією з фахівців архівної справи і діловодства, складення акта про вилучення для знищення документів та акта про знищення.

9.2. Кожна особа (в тому числі і юридична) має право на отримання інформації, яка стосується цієї особи. Розпорядник інформації має право не надати особі інформацію про неї лише у випадку, передбаченому законом.

Зокрема, юридична особа має право запитувати інформацію, яка є інформацією про неї, в тому числі запитувати документи, які створені нею чи які створені іншими особами, але мають наслідком виникнення, зміну або припинення прав і обов’язків такої юридичної особи.

Боржник (ТОВ "Селена") є стороною угод щодо правовідносин з перерахування коштів, тому наявні у фізичної особи-підприємця Підгорної А.Л. документи, створені за участю боржника, стосуються його майна, прав і обов’язків, дослідити і проаналізувати які є обов’язком ліквідатора банкрута.

Обставини не надання фізичною особою-підприємцем Підгорною А.Л.. документів, які були витребувані ліквідатором банкрута, суд оцінює як незаконну відмову у наданні витребуваних документів та інформації з огляду на ненадання документального підтвердження знищення документів (акту про вилучення для знищення документів, складеного відповідно до глави 3 розділу V Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18.06.2015 №1000/5).

9.3. Будь-якому праву однієї сторони кореспондує обов’язок іншої сторони, тобто юридичні особи, органи державної влади і органи місцевого самоврядування, фізичні особі-підприємці, фізичні особи (за їх згодою) зобов’язані надавати документи, копії, інформацію ліквідатору банкрута на його запит.

Суд вважає, що витребовувані документи первинного бухгалтерського обліку необхідні у справі про банкрутство для з’ясування обставин наявності договірних відносин між банкрутом та фізичною особою-підприємцем Підгорною А.Л., для оцінки стану виконання сторонами зобов'язань за укладеними договорами тощо.

9.4. У зв’язку з викладеним у п.9.1-9.3 цієї ухвали заява ліквідатора банкрута від 18.05.2021 №925/181/20/362 підлягає задоволенню, разом з тим, витребувані можуть бути конкретно вказані документи, а не документи, які існують лише ймовірно.

  1. Суд вважає за необхідне уповноважити ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Голінного А.М., на отримання документів від фізичної особи-підприємця Підгорної А.Л.

Керуючись ст.234, 235 ГПК України, суд

УХВАЛИВ:

  1. Клопотання боржника у особі ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Голінного А.М., від 19.05.2021 №925/181/20/370 задовольнити.

1.1. Зобов'язати фізичну особу-підприємця Підгорну Анну Леонідівну (19700, Черкаська область, м.Золотоноша, вул.Чурути, 15, дата народження: 07.05.1989, реєстраційний номер облікової картки платника податків 3263417307, тел.0969030797) протягом десяти днів з дня отримання цієї ухвали, але не пізніше 01.09.2021 надати боржнику у особі ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Голінного А.М. (поштова адреса: 18035, м.Черкаси, вул.Канівська,7, кв.66, реєстраційний номер облікової картки платника податків 2913506757; адреса офісу: 18030, м.Черкаси, вул.Чигиринська, 13)  належним чином завірені копії наступних документів: договору №26К/Гот від 10.10.2017 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами та змінами; договору №26К від 10.10.2017 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами та змінами, актами, тощо; договору №26Ор/Р від 03.10.2017 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами та змінами; договору №25Ор/Г від 10.10.2017 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами та змінами; договору №25К/Р від 14.10.2017 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами та змінами; договору №27/Корт від 10.10.2017 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами та змінами; договору №25 від 03.10.2017 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами та змінами; договору фінансової допомоги від 15.11.2017 №6 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами та змінами; договору №6 від 15.11.2017 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами та змінами; договору №ПФД 0101 від 04.01.2018 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами та змінами.

1.2. Уповноважити ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Селена" (19622, Черкаська область, Черкаський район, с.Свидівок, вул.Дахнівська, 21, ідентифікаційний код 31537129), арбітражного керуючого Голінного Андрія Михайловича (свідоцтво №1407 від 16.07.2013, поштова адреса: 18035, м.Черкаси, вул.Канівська,7, кв.66, реєстраційний номер облікової картки платника податків 2913506757; адреса офісу: 18030, м.Черкаси, вул.Чигиринська, 13) на отримання від фізичної особи-підприємця Підгорної Анни Леонідівни копій документів, вказаних у п.1.1 резолютивної частини цієї ухвали.

Ухвала суду набрала законної сили 04.08.2021. Ухвала суду може бути оскаржена до Північного апеляційного господарського суду через суд першої інстанції в порядку та у строки, встановлені статтями 254-257 та п.17.5 розділу ХІ Перехідні положення Господарського процесуального кодексу України.

Строк пред’явлення ухвали в частині пункту 1.1 резолютивної частини до виконання відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" три роки.

Повне судове рішення складено і підписано 04.08.2021.

Направити цю ухвалу ліквідатору банкрута, членам комітету кредиторів (1), фізичній особі-підприємцю Підгорній А.Л.

Суддя                                                                                                                       Ю.А. Хабазня