flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Ухвала по справі № 925/181/20 від 28 липня 2021 року (2) (задоволено заяву)

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua
УХВАЛА

28 липня 2021 року                                               м. Черкаси                                     Справа № 925/181/20

Вх. суду № 8702/21 від 31.05.2021

Господарський суд Черкаської області у складі головуючого судді Хабазні Ю.А., із секретарем судового засідання Безверхою І.М.

у судове засідання не з’явились: ліквідатор банкрута, Логачова О.М., та представники від ГУ ДПС у Черкаській області,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Черкаси у приміщенні суду заяву від 28.05.2021 №925/181/20/398

заявника, боржника у особі ліквідатора банкрута,

про витребування документів у фізичної особи-підприємця Логачової Олександри Миколаївни

у справі за заявою

ініціюючого кредитора, Головного управління ДПС у Черкаській області,

до боржника, Товариства з обмеженою відповідальністю "Селена",

про банкрутство юридичної особи,

УСТАНОВИВ:

  1. Боржником у особі ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Голінного А.М., у межах справи про банкрутство подано заяву від 28.05.2021 №925/181/20/398 з вимогами:

витребувати від Логачової Олександри Миколаївни (18021, м.Черкаси, вул.Героїв Дніпра,81, кв.109; 01054, м.Київ. вул.Павлівська,18, кв.15; дата народження 02.11.1989; РНОКПП 3281318461; тел.(067)667-06-77, адреса електронної пошти: selena_spr@ukr.net) належним чином засвідчені копії: договору оренди  приміщення від 01.04.2016 №20 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами та змінами;договору поворотної фінансової допомоги від 14.07.2016 №1407/1 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами та змінами; договору від 14.07.2016 №ВФП1407/1 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами та змінами;

уповноважити ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Селена" (19622, Черкаська область, Черкаський район, с.Свидівок, вул.Дахнівська,21, ідентифікаційний код 31537129), арбітражного керуючого Голінного Андрія Михайловича (свідоцтво №1407 від 16.07.2013, поштова адреса: 18035, м.Черкаси, вул.Канівська,7, кв.66, реєстраційний номер облікової картки платника податків 2913506757; адреса офісу: 18030, м.Черкаси, вул.Чигиринська, 13) на отримання від Логачової О.М. витребуваних копій документів.

2.Ухвалою суду від 07.06.2021 відкрито провадження за заявою боржника та призначено її для розгляду у спрощеному провадженні по суті.

3.Учасники провадження у справі про банкрутство боржника, які не прибули у судове засідання (ліквідатор банкрута, арбітражний керуючий Голінний А.М.; член комітету кредиторів - ГУ ДПС у Черкаській області) були належним чином повідомлені про час і місце розгляду справи. Однак, їх повноважні представники у судове засідання не з’явились і про причини неявки не повідомили.

Фізична особа-підприємець Фурсенко О.М. (мала прізвище Логачова)  у направленому до суду письмовому поясненні від 01.07.2021 (вх.№10724/21 від 05.07.2021) повідомила про неможливість явки у судове засідання з огляду на перебування у м.Києві та здійснення догляду за малолітніми дітьми.

Явка учасників справи обов’язковою не визнавалась.

Відповідно до ч.1 ст.202 ГПК України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, повідомленого належним чином про дату, час і місце судового засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, у зв’язку з чим суд розглянув справу за наявними в ній матеріалами без участі учасників справи, які не з’явились.

4.При вирішенні поданої на розгляд заяви судом застосовуються положення Кодексу України з процедур банкрутства (далі – Кодекс).

Відповідно до ст.233 ГПК України у судовому засіданні приєднано до матеріалів справи вступну та резолютивну частини судового рішення.

5.Дослідивши наявні у справі докази суд вважає, що заява підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.

03.03.2020 ухвалою суду  відкрито провадження у справі про банкрутство боржника.

07.07.2020 постановою суду боржника визнано банкрутом, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Голінного А.М., припинено повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, а також повноваження власника (власників) майна банкрута, зобов'язано посадових осіб банкрута протягом п'ятнадцяти днів з дня призначення ліквідатора, передати бухгалтерську та іншу документацію банкрута, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута ліквідатору.

16.07.2020 ліквідатор банкрута направив керівнику ТОВ "Селена" Мартинюку Г.А. вимогу за №925/181/20/270 (т.5 а.с.111-114) про передачу 27.07.2020 йому усієї бухгалтерської та іншої документації, печаток, штампів, матеріальних та інших цінностей вказаного підприємства, відповіді на яку не отримав, що стало підставою для звернення до суду із заявою від 03.02.2021 із відповідною вимогою до керівника ТОВ "Селена", яку ухвалою суду від 18.03.2021 задоволено повністю. Ухвала суду керівником боржника не виконана.

03.11.2020 за №20.1.0.0.0/7-201009/7090 Акціонерне товариство Комерційний банк "ПриватБанк" надало ліквідатору банкрута виписку по особовим рахункам ТОВ "Селена" за період з 17.06.2011 до 07.01.2019, згідно з якою з рахунків ТОВ "Селена" здійснено перерахування коштів на рахунок фізичної особи-підприємця Логачової О.М., а саме: 18.11.2016 у розмірі -1000,00 грн. з призначенням платежу "Повернення поворотн.фіндоп. зг. дог. №14407/1 від 14.07.2016 у сумі 1000,00 грн., без ПДВ"; 17.11.2016 у розмірі -6000,00 грн. з призначенням платежу: "Повернення поворотн.фіндоп. зг. дог. №14407/1 від 14.07.2016 у сумі 6000,00 грн., без ПДВ"; 19.10.2016 у розмірі -5000,00 грн. з призначенням платежу: "Повернення фіндоп. зг. дог. №ВФП1407/1 від 14.07.16 у сумі 5000,00 грн., без ПДВ"; від 06.09.2016 на суму 42000,00 грн. з призначенням платежу "Надання поворотної фіндоп. зг. дог. №ВФП1407/1 від 14.07.16 у сумі 42000,00 грн., без ПДВ"; від 05.09.2016 на суму 77000,00 грн. з призначенням платежу "Надання поворотної фіндоп. зг. дог. №ВФП1407/1 від 14.07.16 у сумі 77000,00 грн., без ПДВ"; від 02.09.2016 у розмірі 44022,00 грн. з призначенням платежу "За оренду приміщ. та ком.витр. за 09 2016 зг.дог. №18 від 01.05.16 у сумі 44022,00 грн., в т.ч. ПДВ -7337,00 грн."; 23.08.2016 у розмірі 140000,00 грн. з призначенням платежу "Надання поворотної фіндоп. зг.дог. №1407/1 від 14.07.16 у сумі 140000,00 грн., без ПДВ"; 22.08.2016 у розмірі 140000,00 грн. з призначенням платежу "Надання поворотної фіндоп. зг.дог. №1407/1 від 14.07.16 у сумі 140000,00 грн., без ПДВ"; 19.08.2016 у розмірі 100000,00 грн. з призначенням платежу "Надання поворотної фіндоп. зг.дог. №1407/1 від 14.07.16 у сумі 10000,00 грн., без ПДВ"; 11.08.2016 у розмірі 58500,00 грн. з призначенням платежу "За оренду приміщ. та ком.витр. за 08 2016 зг.дог. №20 від 01.04.16 у сумі 58500,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9750,00 грн."; 04.08.2016 у розмірі 31878,00 грн. з призначенням платежу "За оренду приміщ. та ком.витр. за 08 2016 зг.дог. №20 від 01.04.16 у сумі 31878,00 грн., в т.ч. ПДВ – 5313,00 грн.".

З огляду на ухилення керівника ТОВ "Селена" від передачі ліквідатору банкрута усієї бухгалтерської та іншої документації, печаток, штампів, матеріальних та інших цінностей ТОВ "Селена", ліквідатором банкрута 16.12.2020 на адресу фізичної особи-підприємця Логачової О.М. (вул.Героїв Дніпра,81, кв.109, м.Черкаси, 18021 та вул.Павлівська,18, кв.15, м.Київ, 01054) направлено запит №925/181/20/1023 з проханням надати копії усіх первинних договорів, які укладались між ТОВ "Селена" (код 31537129) та фізичною особою-підприємцем Логачовою О.М. з усіма додатками, змінами, актами, укладеними щодо вказаних договорів тощо, а також письмово повідомити ліквідатора банкрута: чи були між ТОВ "Селена" та фізичною особою-підприємцем Логачовою О.М. станом на 07.07.2020 та станом на сьогоднішній день чинні ті або інші договори (якщо так, вказати конкретний договір та станом на яку дату він чинний); про загальний обсяг наданих послуг й проведених розрахунків за період існування між сторонами взаємовідносин; про наявність станом на 07.07.2020 та на сьогоднішній день заборгованості фізичної особи-підприємця Логачової О.М. перед ТОВ "Селена" (надати розрахунок такої заборгованості, період її виникнення, правові підстави виникнення), - який згідно з даними сайту ПАТ "Укрпошта" http://services.ukrposhta.ua/ bardcodesingle/ за штриховими кодовими ідентифікаторами поштових відправлень №1801604771800 та  №1801604771834 вручений 28.12.2020 та 22.12.2020, однак залишений Логачовою О.М. без відповіді та реагування.

Направлений ліквідатором банкрута, арбітражним керуючим Голінним А.М., на адресу фізичної особи-підприємця  Логачової О.М. повторний запит від 05.04.2021 №925/181/20/237 згідно з даними сайту ПАТ "Укрпошта" http://services.ukrposhta.ua/ bardcodesingle/ за штриховим кодовим ідентифікатором поштового відправлення №1801604918452 вручений 07.04.2021, однак залишений без відповіді та реагування.

Вказані обставини стали підставою для звернення ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Голінного А.М. до суду із заявою від 28.05.2021 №925/181/20/398, що є предметом судового розгляду.

Ухвалою суду від 07.07.2021 відкрито провадження за заявою боржника у особі ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Голінного А.М., від 28.05.2021 №925/181/20/398 та призначено її для розгляду у спрощеному провадженні по суті.

05.07.2021 за вх.№10724/21 до суду надійшло письмове пояснення Фурсенко  О.М. (мала прізвище Логачова) від 01.07.2021, в якому остання пояснила, що у 2016 році між фізичною особою-підприємцем Логачовою О.М. та ТОВ "Селена" існували господарські взаємовідносини в рамках договорів від 14.07.2016 №ВФП1407/1 (договір про надання поворотної фінансової допомоги) та від 01.04.2016 №20 (договір оренди). Договір від 14.07.2016 №1407/1 не укладався; що взаємовідносини за договором оренди від 01.04.2016 №20 існували протягом квітня-жовтня 2016 року і станом на день їх припинення у фізичної особи-підприємця Логачової О.М. була відсутня заборгованість перед ТОВ "Селена", як і відсутні будь-які грошові зобов'язання за цим договором станом а липень 2021 року; що за договором від 14.07.2016 №ВФП1407/1 фізичною особою-підприємцем Логачовою О.М. надавалась поворотна фінансова допомога ТОВ "Селена"; що станом на грудень 2016 року правовідносини за цим договором припинено і фізична особа-підприємець Логачова О.М. не має жодних претензій до ТОВ "Селена" в рамках зазначеного договору; що підприємницьку діяльність Логачовою О.М. припинено 26.12.2016, про що Управлінням з питань державної реєстрації Черкаської міської ради до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис №20260060002037254; що станом на липень 2021 року у Логачової О.М. відсутні будь-які документи щодо взаємовідносин між нею, як підприємцем, та  ТОВ "Селена"; що відповідно до п.44.3 ст.44 Податкового Кодексу України обов'язок зберігання витребуваних ліквідатором банкрута документів у фізичної особи Логачової О.М. відсутній.

  1. Відповідно до норм Господарського процесуального кодексу України:

ч.6 ст.12. Господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку, передбаченому цим Кодексом для позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом";

ч.1, 4, 7-9 ст.81. Учасник справи у разі неможливості самостійно надати докази вправі подати клопотання про витребування доказів судом. Таке клопотання повинно бути подане в строк, зазначений в частинах другій та третій статті 80 цього Кодексу. Якщо таке клопотання заявлено з пропуском встановленого строку, суд залишає його без задоволення, крім випадку, коли особа, яка його подає, обґрунтує неможливість його подання у встановлений строк з причин, що не залежали від неї; у разі задоволення клопотання суд своєю ухвалою витребовує відповідні докази; будь-яка особа, в якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду; особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов’язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п’яти днів з дня вручення ухвали; у разі неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, або неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, передбачені цим Кодексом.

Згідно з нормами Кодексу України з процедур банкрутства:

п.5 ч.1 ст.12. Арбітражний керуючий користується усіма правами розпорядника майна, керуючого санацією, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією, ліквідатора відповідно до законодавства, у тому числі має право запитувати та отримувати документи або їх копії від юридичних осіб, органів державної влади, органів місцевого самоврядування та від фізичних осіб за їхньою згодою;

п.3 ч.2 ст.12. Арбітражний керуючий зобов'язаний проводити аналіз фінансово-господарського стану, інвестиційної та іншої діяльності боржника та становища на ринках боржника та подавати результати такого аналізу до господарського суду разом з документами, що підтверджують відповідну інформацію;

ч.1 ст.61. Ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: (…) аналізує фінансовий стан банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; формує ліквідаційну масу; заявляє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; (…) вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб.

Згідно з нормами Цивільного кодексу України:

ч.2 ст.50. Фізична особа здійснює своє право на підприємницьку діяльність за умови її державної реєстрації в порядку, встановленому законом; інформація про державну реєстрацію фізичних осіб - підприємців є відкритою;

ч.1 ст.51. До підприємницької діяльності фізичних осіб застосовуються нормативно-правові акти, що регулюють підприємницьку діяльність юридичних осіб, якщо інше не встановлено законом або не випливає із суті відносин.

Згідно з нормами Господарського кодексу України:

п.2 ч.2 ст.55. Суб'єктами господарювання є (…) громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані відповідно до закону як підприємці;

ч.2, 3 і 8 ст.19. Суб'єкти господарювання підлягають державній реєстрації відповідно до цього Кодексу та закону. Держава здійснює контроль і нагляд за господарською діяльністю суб'єктів господарювання у таких сферах: збереження та витрачання коштів і матеріальних цінностей суб'єктами господарських відносин – за станом і достовірністю бухгалтерського обліку та звітності; фінансових, кредитних відносин, валютного регулювання та податкових відносин – за додержанням суб'єктами господарювання кредитних зобов'язань перед державою і розрахункової дисципліни, додержанням вимог валютного законодавства, податкової дисципліни. Усі суб'єкти господарювання, відокремлені підрозділи юридичних осіб, виділені на окремий баланс, зобов'язані вести первинний (оперативний) облік результатів своєї роботи, складати та подавати відповідно до вимог закону статистичну інформацію та інші дані, визначені законом, а також вести (крім громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які провадять господарську діяльність і зареєстровані відповідно до закону як підприємці) бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно із законодавством.

Згідно з нормами ст.44 Податкового кодексу України:

п.44.1. Для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

п.44.3. Платники податків зобов’язані забезпечити зберігання документів, визначених  пунктом 44.1 цієї статті, а також документів, пов’язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом визначених законодавством термінів, але не менш як 1095 днів (2555 днів - для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до     статей 39     та     39-2     цього Кодексу) з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а в разі її неподання - з передбаченого цим Кодексом граничного терміну подання такої звітності, та документів, пов’язаних з виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, - не менш як 1095 днів з дня здійснення відповідної господарської операції (для відповідних дозвільних документів - не менш як 1095 днів з дня завершення терміну їх дії).

44.5. У разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів, зазначених в пунктах 44.1 і 44.3 цієї статті, платник податків зобов'язаний у п'ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити (із наданням оформлених відповідно до законодавства документів, підтверджуючих настання події, що призвела до такої втрати, пошкодження або дострокового знищення документів) контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому цим Кодексом для подання податкової звітності, та контролюючий орган, яким було здійснено митне оформлення відповідної митної декларації, надано авторизацію відповідно до Митного кодексу України     або дозвіл на застосування спеціальних (у тому числі транзитних) спрощень. Платник податків зобов'язаний відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.

Згідно із Законом України "Про національний архівний фонд":

ч.3 ст.4 Юридичні та фізичні особи зобов’язані забезпечувати збереженість Національного архівного фонду та сприяти його поповненню;

ст.5. Національний архівний фонд формується у порядку, встановленому цим Законом, з архівних документів державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності, а також архівних документів громадян і їх об’єднань;

ч.1, 3 і 4 ст.6. Внесення документів до Національного архівного фонду або вилучення документів з нього здійснюється на підставі експертизи їх цінності комісією з фахівців архівної справи і діловодства, представників наукової і творчої громадськості, інших фахівців. Забороняється знищення документів без попереднього проведення експертизи їх цінності. Під час проведення експертизи цінності документів експертні комісії керуються типовими та галузевими переліками видів документів з нормативно встановленими строками їх зберігання, затвердженими відповідно до законодавства.

Згідно з Переліком типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженим наказом міністерства юстиції України від 12.04.2021 №578/5:

п.1.4. Цей Перелік є нормативно-правовим актом, призначеним для використання всіма організаціями при визначенні строків зберігання документів, їх відборі на постійне та тривале (понад 10 років) зберігання (далі     – архівне зберігання) або для знищення. Цей Перелік може використовуватися також фізичними особами – підприємцями;

п.1.7. Строки зберігання документів, визначені в цьому Переліку, є мінімальними, їх не можна скорочувати. Продовження в організаціях строків зберігання документів, передбачених цим Переліком, допускається у випадках, якщо ця потреба спричинена специфічними особливостями роботи конкретної організації;

п.2.10. Обчислення строків зберігання документів проводиться з 01     січня року, який іде за роком завершення їх діловодством. Наприклад, обчислення строку зберігання справ, завершених діловодством у 2011 році, починається з 01 січня 2012 року. Строки зберігання науково-технічної документації (НТД) обчислюються з 01 січня року, який  іде за роком завершення розробки теми, проекту;

ст.330 підп.4.2 п.4 розділу 1 "Документи, що створюються в управлінській діяльності". Договори, угоди (аудиторські,  господарські, операційні тощо) зберігаються три роки після закінчення строку дії договору, угоди, за умови завершення перевірки державними податковими органами з питань дотримання податкового законодавства, а для органів виконавчої влади, державних фондів, бюджетних організацій, суб'єктів господарювання державного сектору економіки, підприємств і організацій, які отримували кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовували державне чи комунальне майно, - ревізії, проведеної органами державного фінансового контролю за сукупними показниками фінансово-господарської діяльності. У разі виникнення спорів (суперечок), порушення кримінальних справ, відкриття судами провадження у справах - зберігаються до ухвалення остаточного рішення.

Правилами організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затвердженими наказом Міністерства юстиції України від 18.06.2015 №1000/5 врегульовано наступне:

п.1 гл.3 розд.V. На підставі поданих структурними підрозділами актів про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ, що підлягають знищенню у зв’язку із закінченням строків їх зберігання, та проведеної експертизи цінності документів в архіві установи складається акт про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ, за формою, наведеною в     додатку 15     до цих Правил. Акт структурного підрозділу оформлюється у вигляді таблиці, що містить графи, передбачені зведеним актом про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ. Акт підписує керівник структурного підрозділу;

п.2. гл.3 розд.V. Акт про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ, складається у двох примірниках, як правило, на справи всієї установи. (...) Справи включаються в акт про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ, якщо передбачений для них строк зберігання закінчився до 01 січня року, в якому складено акт;

п.5 гл.3 розд.V. У разі внесення до акта про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ, первинної фінансової та бухгалтерської документації установа додає до нього довідку про проведення перевірки органами доходів і зборів або ревізії чи державного фінансового аудиту з питань дотримання податкового, митного та іншого законодавства (крім державного фінансового аудиту окремих господарських операцій) органами державного фінансового контролю. У довідці також зазначаються відомості про наявність або відсутність: (...) спорів (суперечок), порушення кримінальних справ, відкриття судами проваджень у справах. Довідка підписується керівником установи та скріплюється печаткою установи (за наявності);

п.6. гл.3 розд.V. Погоджені (схвалені) акти про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ, затверджуються керівником установи, після чого установа має право знищити документи.

  1. Аналізуючи установлені обставини справи та норми чинного законодавства суд прийшов до таких висновків.

7.1. До діяльності фізичних осіб-підприємців застосовуються нормативно-правові акти, що регулюють підприємницьку діяльність юридичних осіб (ст.51 ЦК України), в тому числі й акти, згідно з якими фізична особа-підприємець зобов'язана вести первинний (оперативний) облік результатів своєї роботи (ст.55 і 19 ГК України), зобов’язана зберігати первинні документи, регістри бухгалтерського обліку, документи фінансової звітності та інші документи для цілей оподаткування не менш як 1095 днів (ст.44 ПК України), зобов’язана забезпечувати збереженість Національного архівного фонду, зобов’язана знищувати документи лише на підставі експертизи їх цінності комісією з фахівців архівної справи і діловодства зі складенням відповідного акту про вилучення для знищення документів. Знищення документів до закінчення установлених строків зберігання, без проведення експертизи їх цінності і без складення акта на знищення забороняється (ст.4-6 Закону України" Про національний архівний фонд").

Отже Логачова О.М., як фізична особа-підприємець, зобов’язана зберігати витребувані документи не менш як три роки (зокрема, з дня закінчення дії договорів та за умови завершення перевірки державними податковими органами). Лише після закінчення цього строку у неї виникає право на знищення цих документів, яке може бути реалізоване шляхом проведення експертизи їх цінності комісією з фахівців архівної справи і діловодства, складення акта про вилучення для знищення документів та акта про знищення.

7.2. Кожна особа (в тому числі і юридична) має право на отримання інформації, яка стосується цієї особи. Розпорядник інформації має право не надати особі інформацію про неї лише у випадку, передбаченому законом.

Зокрема, юридична особа має право запитувати інформацію, яка є інформацією про неї, в тому числі запитувати документи, які створені нею чи які створені іншими особами, але мають наслідком виникнення, зміну або припинення прав і обов’язків такої юридичної особи.

Боржник (ТОВ "Селена") є стороною угод щодо правовідносин з перерахування коштів, тому наявні у фізичної особи-підприємця Логачової О.М. документи, створені за участю боржника, стосуються його майна, прав і обов’язків, дослідити і проаналізувати які є обов’язком ліквідатора банкрута.

Обставини не надання фізичною особою-підприємцем Логачовою О.М.. документів, які були витребувані ліквідатором банкрута, суд оцінює як незаконну відмову у наданні витребуваних документів та інформації з огляду на ненадання документального підтвердження (акту про вилучення для знищення документів, складеного відповідно до глави 3 розділу V Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18.06.2015 №1000/5) правомірності своїх дій.

7.3. Будь-якому праву однієї сторони кореспондує обов’язок іншої сторони, тобто юридичні особи, органи державної влади і органи місцевого самоврядування, фізичні особі-підприємці, фізичні особи (за їх згодою) зобов’язані надавати документи, копії, інформацію ліквідатору банкрута на його запит.

Суд вважає, що витребовувані документи первинного бухгалтерського обліку необхідні у справі про банкрутство для з’ясування обставин наявності договірних відносин між банкрутом та фізичною особою-підприємцем Логачовою О.М., для оцінки стану виконання сторонами зобов'язань за укладеними договорами тощо.

7.4. У цій справі про банкрутство боржника здійснюється ліквідаційна процедура, яка відкрита відповідною постановою суду, у ході якої ліквідатор банкрута зобов’язаний, зокрема, на виконання норм ст.12, 61 та інших Кодексу України з процедур банкрутства вчинити усі можливі дії для виявлення активів і майна (якими є й документи), для аналізу фінансово-господарської діяльності боржника, для складення повного звіту про здійснену ліквідаційну процедуру та ліквідаційного балансу банкрута (принцип безсумнівної повноти дій ліквідатора у ліквідаційній процедурі). Оскільки процедури банкрутства здійснюються у порядку передбаченому ГПК України та КУПБ, викладені у звіті ліквідатора банкрута обставини підлягають доказуванню, тому крім підстав, вказаних у пунктах 7.1- 7.3 цієї ухвали, підставами для витребування документів, що є предметом вимоги, є й норма ст.81 ГПК України незалежно від наявності у фізичної особи статусу фізичної особи-підприємця.

7.5. У зв’язку з викладеним у п.7.1-7.4 цієї ухвали заява ліквідатора банкрута підлягає задоволенню. Разом з тим, витребуванню підлягають конкретно вказані документи, а не документи, які існують лише ймовірно.

  1. Суд вважає за необхідне уповноважити ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Голінного А.М., на отримання документів від фізичної особи-підприємця Логачової О.М..
  2. Пояснення Логачової О.М. про те, що у зв'язку із закінченням у січні 2017 року періоду подання звітності за вказаними взаємовідносинами у неї в силу Податкового кодексу України припинився обов'язок зберігання документів суд відхиляє, оскільки закінчення періоду подання звітності за вказаними взаємовідносинами та припинення (як вважає заявник) обов'язку зберігання документів – не є доказами факту правомірного знищення документів та не є доказами відсутності цих документів. Не є такими доказами також доводи про припинення відносин і про відсутність заборгованості у сторін – ці обставини можуть бути встановлені саме шляхом перевірки і аналізу, в тому числі й витребовуваних документів.

Керуючись ст.234, 235 ГПК України, суд

УХВАЛИВ:

         1.Заяву боржника у особі ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Голінного А.М. від 28.05.2021 №925/181/20/398 задовольнити повністю.

1.1. Витребувати від фізичної особи-підприємця Фурсенко (Логачової) Олександри Миколаївни (01054, м.Київ, вул.Павлівська,18, кв.15; дата народження 02.11.1989; реєстраційний номер облікової картки платника податків 3281318461) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Селена" (19622, Черкаська область, Черкаський район, с.Свидівок, вул.Дахнівська, 21, ідентифікаційний код 31537129) у особі ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Голіного А.М. (адреса: 18030, м.Черкаси, вул.Чигиринська, 13) належним чином завірені копії наступних документів: договору оренди  приміщення від 01.04.2016 №20 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами, змінами; договору поворотної фінансової допомоги від 14.07.2016 №1407/1 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами, змінами; договору від 14.07.2016 №ВФП1407/1 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами, змінами.

1.2. Уповноважити ліквідатора ТОВ "Селена", арбітражного керуючого Голінного Андрія Михайловича (адреса офісу: 18030, м.Черкаси, вул.Чигиринська,13) на отримання від фізичної особи-підприємця Фурсенко (Логачової) Олександри Миколаївни вказаних у пункті 1.1. резолютивної частини цієї ухвали суду документів.

Ухвала суду набрала законної сили 09.08.2021. Ухвала суду може бути оскаржена до Північного апеляційного господарського суду через суд першої інстанції в порядку та у строки, встановлені статтями 254-257 та п.17.5 розділу ХІ Перехідні положення Господарського процесуального кодексу України.

Строк пред’явлення ухвали в частині пункту 1.1 резолютивної частини цієї ухвали до виконання відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" три роки.

Повне судове рішення складено і підписано 09.08.2021.

Направити це судове рішення ліквідатору банкрута, членам комітету кредиторів (1), фізичній особі-підприємцю Фурсенко (Логачовій) О.М.

Суддя                                                                                                                            Хабазня Ю.А.