flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Ухвала по справі № 925/181/20 від 28 липня 2021 року (3) (задоволено заяву)

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua
УХВАЛА

28 липня 2021 року                                               м. Черкаси                                      Справа № 925/181/20

Вх. суду № 8806/21 від 31.05.2021

Господарський суд Черкаської області у складі головуючого судді Хабазні Ю.А., із секретарем судового засідання Безверхою І.М.

у судове засідання не з’явились: ліквідатор банкрута, Добрянський І.В., та представники від ГУ ДПС у Черкаській області,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Черкаси у приміщенні суду заяву від 28.05.2021 №925/181/20/399

заявника, боржника у особі ліквідатора банкрута,

про витребування документів у фізичної особи-підприємця Добрянського Ігоря Володимировича

у справі за заявою

ініціюючого кредитора, Головного управління ДПС у Черкаській області,

до боржника, Товариства з обмеженою відповідальністю "Селена",

про банкрутство юридичної особи,

УСТАНОВИВ:

  1. Боржником у особі ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Голінного А.М., у межах справи про банкрутство подано заяву від 28.05.2021 №925/181/20/399 з вимогами:

витребувати від Добрянського Ігоря Володимировича (19611, Черкаська область, Черкаський район, с.Хрещатик, вул. Побережна, 154; дата народження 19.07.1970; реєстраційний номер облікової картки платника податків 2576721274; адреса проживання: 19635, Черкаська область, Черкаський район, с.Білозір'я, вул.Чкалова,12) належним чином засвідчені копії: договору від 01.01.2018 №01/01 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами та змінами, актами тощо; договору поворотної фінансової допомоги від 02.12.2016 №ВФП0212 з усіма додатками, змінами тощо; договору поворотної фінансової допомоги від 15.07.2016 №ВФП1507 з усіма додатками, змінами тощо; рахунок №2111 від 21.11.2017; договору від 08.06.2015 №ВФП0806 з усіма додатками, змінами тощо; договору від 26.08.2015 №2608 з усіма додатками, змінами тощо; договору від 29.08.2014 №2908 з усіма додатками, змінами тощо; договору від 13.08.2014 №16 з усіма додатками, змінами тощо; договору від 08.07.2014 №ВФП з усіма додатками, змінами тощо;

уповноважити ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Селена" (19622, Черкаська область, Черкаський район, с.Свидівок, вул.Дахнівська,21, ідентифікаційний код 31537129), арбітражного керуючого Голінного Андрія Михайловича (свідоцтво №1407 від 16.07.2013, поштова адреса: 18035, м.Черкаси, вул.Канівська,7, кв.66, реєстраційний номер облікової картки платника податків 2913506757; адреса офісу: 18030, м.Черкаси, вул.Чигиринська, 13) на отримання від Добрянського І.В. витребуваних копій документів.

2.Ухвалою суду від 07.06.2021 відкрито провадження за заявою боржника та призначено її для розгляду у спрощеному провадженні по суті.

3.Учасники провадження у справі про банкрутство боржника, які не прибули у судове засідання (ліквідатор банкрута, арбітражний керуючий Голінний А.М.; фізична особа-підприємець Добрянський І.В., член комітету кредиторів - ГУ ДПС у Черкаській області) були належним чином повідомлені про час і місце розгляду справи. Однак, їх повноважні представники у судове засідання не з’явились і про причини неявки не повідомили.

Ухвала суду, направлена Добрянському І.В. за адресою його місця реєстрації: с.Хрещатик, вул.Побережна,154, Черкаський район, Черкаська область, зареєстрованою у встановленому законом порядку (оскільки ця особа не повідомила суду іншої адреси), зокрема, вказана адреса міститься в довідці органу місцевого самоврядування (Тубільцівського старостинського округу Мошнівської сільської ради Черкаського району Черкаської області) від 01.07.2021 №167/02-09 про реєстрацію місця проживання чи перебування особи, повернута поштою з відміткою "адресат відсутній за вказаною адресою".

 Відповідно до п.5.ч.4 ст.9 Закону України "Про Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" в Єдиному державному реєстрі містяться відомості про місцезнаходження фізичної особи - підприємця (місце проживання або інша адреса, за якою здійснюється зв'язок з фізичною особою - підприємцем). Відповідно до ст.27 ГПК України для цілей визначення підсудності відповідно до цього Кодексу місцезнаходження юридичної особи та фізичної особи - підприємця визначається згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Відповідно до ч.4 ст.122 ГПК України відповідач, третя особа, свідок, зареєстроване місце проживання (перебування), місцезнаходження чи місце роботи якого невідоме, викликається в суд через оголошення на офіційному веб-сайті судової влади України, яке повинно бути розміщене не пізніше ніж за десять днів до дати відповідного судового засідання. З опублікуванням оголошення про виклик відповідач вважається повідомленим про дату, час і місце розгляду справи. Таке оголошення судом було здійснене.

Відповідно до ч.7 ст.120 ГПК України у разі відсутності заяви про зміну місця проживання ухвала про повідомлення чи виклик надсилається учасникам судового процесу (…), за останньою відомою суду адресою і вважається врученою, навіть якщо відповідний учасник судового процесу за цією адресою більше не знаходиться або не проживає.

Відповідно до п.5 ч.6 ст.242 ГПК України днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки (…) про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси. Відмітку пошти "адресат відсутній за вказаною адресою" суд оцінює як "відсутність особи за адресою", оскільки така особа була відсутня у момент доставки їй поштового повідомлення особисто листоношею та оскільки надалі (протягом установленого законом 5-ти денного строку його зберігання у поштовому відділенні) така особа не отримала поштове відправлення суду з власної волі.

Отже фізична особа-підприємець Добрянський І.В. був належним чином повідомлений про час і місце розгляду справи, однак участі повноважного представника у судове засідання не забезпечив, про причини його неявки до суду не повідомив.

 3.Явка учасників справи обов’язковою не визнавалась.

Відповідно до ч.1 ст.202 ГПК України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, повідомленого належним чином про дату, час і місце судового засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, у зв’язку з чим суд розглянув справу за наявними в ній матеріалами без участі учасників справи, які не з’явились.

4.При вирішенні поданої на розгляд заяви судом застосовуються положення Кодексу України з процедур банкрутства (далі – Кодекс).

Відповідно до ст.233 ГПК України у судовому засіданні приєднано до матеріалів справи вступну та резолютивну частини судового рішення.

5.Дослідивши наявні у справі докази суд вважає, що заява підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.

03.03.2020 ухвалою суду  відкрито провадження у справі про банкрутство боржника.

07.07.2020 постановою суду боржника визнано банкрутом, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Голінного А.М., припинено повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, а також повноваження власника (власників) майна банкрута, зобов'язано посадових осіб банкрута протягом п'ятнадцяти днів з дня призначення ліквідатора, передати бухгалтерську та іншу документацію банкрута, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута ліквідатору.

16.07.2020 ліквідатор банкрута направив керівнику ТОВ "Селена" Мартинюку Г.А. вимогу за №925/181/20/270 (т.5 а.с.111-114) про передачу 27.07.2020 йому усієї бухгалтерської та іншої документації, печаток, штампів, матеріальних та інших цінностей вказаного підприємства, відповіді на яку не отримав, що стало підставою для звернення до суду із заявою від 03.02.2021 із відповідною вимогою до керівника ТОВ "Селена", яку ухвалою суду від 18.03.2021 задоволено повністю. Ухвала суду керівником боржника не виконана.

03.11.2020 за №20.1.0.0.0/7-201009/7090 Акціонерне товариство Комерційний банк "ПриватБанк" надало ліквідатору банкрута виписку по особовим рахункам ТОВ "Селена" за період з 17.06.2011 до 07.01.2019, згідно з якою між рахунками ТОВ "Селена" та фізичної особи-підприємця Добрянського І.В. відбувся рух коштів, а саме: 28.12.2016 у розмірі 155750,00 грн. з призначенням платежу "Надання поворотн.фіндопомоги зг. дог. №ВФП0212 від 02.12.16 у сумі 155750,00 грн. без ПДВ"; 28.12.2016 у розмірі 1000,00 грн. з призначенням платежу "Надання поворотн.фіндопомоги зг. дог. №ВФП0212 від 02.12.16 у сумі 1000,00 грн. без ПДВ"; 31.10.2016 у розмірі 100000,00 грн. з призначенням платежу "Надання поворотн.фіндопомоги зг. дог. №ВФП1507 від 15.07.16 у сумі 100000,00 грн. без ПДВ"; 29.09.2016 у розмірі 13000,00 грн. з призначенням платежу "Надання поворотн.фіндопомоги зг. дог. №ВФП1507 від 15.07.16 у сумі 13000,00 грн. без ПДВ"; 29.09.2016 у розмірі 80000,00 грн. з призначенням платежу "Надання поворотн.фіндопомоги зг. дог. №ВФП1507 від 15.07.16 у сумі 79000,00 грн. без ПДВ"; 14.07.2017 у розмірі 160000,00 грн. з призначенням платежу "Надання поворотн.фіндопомоги зг. дог. №ВФП0212 від 02.12.16 у сумі 160000,00 грн. без ПДВ"; 14.07.2017 у розмірі 119000,00 грн. з призначенням платежу "Оплата послуг оренди за 06-07 2017 зг. дог. №01/01 від 01.01.17 у сумі 119000,00 грн., в т.ч. ПДВ – 19833,33 грн."; 11.11.2015 у розмірі -45708,75 грн. з призначенням платежу: "Повернення помилково перерахованих коштів, без ПДВ"; 11.11.2015 у розмірі -35500,00 грн. з призначенням платежу: "Повернення поворотної фіндопомоги зг.дог. №ВФП0806 від 08.06.15 у сумі 35000,00 грн., без ПДВ"; 26.08.2015 у розмірі 35000,00 грн. з призначенням платежу "Надання поворотн.фіндопомоги зг. дог. №2608 від 26.08.15 у сумі 35000,00 грн. без ПДВ"; 14.07.2015 у розмірі -25000,00 грн. з призначенням платежу: "Повернення поворотної фіндопомоги зг.дог. №ВФП2908 від 29.08.14 у сумі 25000,00 грн., без ПДВ"; 08.07.2015 у розмірі -28000,00 грн. з призначенням платежу: "Повернення поворотної фіндопомоги зг.дог. №ВФП0807 від 08.07.14 у сумі 28000,00 грн., без ПДВ"; 08.07.2015 у розмірі 8100,00 грн. з призначенням платежу "Оплата за оренду приміщення за червень 2015 зг. дог. №16 від 13.08.2014 у сумі 8100,00 грн., в т.ч. ПДВ – 1350,00 грн."; 09.01.2015 а суму 15206,40 грн. з призначенням платежу "Оплата за оренду приміщення за січень 2015 зг. дог. №16 від 13.08.2014 у сумі 15206,40 грн., в т.ч. ПДВ – 2534,40 грн.".

04.12.2020 ліквідатором банкрута на адресу фізичної особи-підприємця Добрянського І.В.: вул.Побережна,164, с.Хрещатик, Черкаський район, Черкаська область, направлено запит №925/181/20/986 з проханням надати копії усіх первинних та інших документів (в тому числі договорів, які укладались між ТОВ "Селена" (код 31537129) та фізичною особою-підприємцем Добрянським І.В. з усіма додатками, змінами, актами, укладеними щодо вказаних договорів тощо; а також письмово повідомити ліквідатора банкрута: чи були між ТОВ "Селена" та фізичною особою-підприємцем Добрянським І.В. станом на 07.07.2020 та станом на сьогоднішній день чинні ті або інші договори (якщо так, вказати конкретний договір та станом на яку дату він чинний); про наявність станом на 07.07.2020 та на сьогоднішній день заборгованості фізичної особи-підприємця Добрянського І.В. перед ТОВ "Селена" (надати розрахунок такої заборгованості, період її виникнення, правові підстави виникнення). Однак запит ліквідатора банкрута повернутий поштою з відміткою "адресат відсутній за вказаною адресою".

Направлений ліквідатором банкрута, арбітражним керуючим Голінним А.М., на адресу фізичної особи-підприємця  Добрянського І.В.: вул.Чкалова,12, с.Білозір'я, Черкаський район, Черкаська область, повторний запит від 23.04.2021 №925/181/20/296 згідно з даними сайту ПАТ "Укрпошта" http://services.ukrposhta.ua/ bardcodesingle/ за штриховим кодовим ідентифікатором поштового відправлення №1801604920872 вручений 08.05.2021, однак залишений без відповіді та реагування.

Вказані обставини стали підставою для звернення ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Голінного А.М. до суду із заявою від 28.05.2021 №925/181/20/399, що є предметом судового розгляду.

Ухвалою суду від 07.07.2021 відкрито провадження за заявою боржника у особі ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Голінного А.М., від 28.05.2021 №925/181/20/399 та призначено її для розгляду у спрощеному провадженні по суті.

  1. Відповідно до норм Господарського процесуального кодексу України:

ч.6 ст.12. Господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку, передбаченому цим Кодексом для позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом";

ч.1, 4, 7-9 ст.81. Учасник справи у разі неможливості самостійно надати докази вправі подати клопотання про витребування доказів судом. Таке клопотання повинно бути подане в строк, зазначений в частинах другій та третій статті 80 цього Кодексу. Якщо таке клопотання заявлено з пропуском встановленого строку, суд залишає його без задоволення, крім випадку, коли особа, яка його подає, обґрунтує неможливість його подання у встановлений строк з причин, що не залежали від неї; у разі задоволення клопотання суд своєю ухвалою витребовує відповідні докази; будь-яка особа, в якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду; особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов’язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п’яти днів з дня вручення ухвали; у разі неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, або неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, передбачені цим Кодексом.

Згідно з нормами Кодексу України з процедур банкрутства:

п.5 ч.1 ст.12. Арбітражний керуючий користується усіма правами розпорядника майна, керуючого санацією, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією, ліквідатора відповідно до законодавства, у тому числі має право запитувати та отримувати документи або їх копії від юридичних осіб, органів державної влади, органів місцевого самоврядування та від фізичних осіб за їхньою згодою;

п.3 ч.2 ст.12. Арбітражний керуючий зобов'язаний проводити аналіз фінансово-господарського стану, інвестиційної та іншої діяльності боржника та становища на ринках боржника та подавати результати такого аналізу до господарського суду разом з документами, що підтверджують відповідну інформацію;

ч.1 ст.61. Ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: (…) аналізує фінансовий стан банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; формує ліквідаційну масу; заявляє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; (…) вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб.

Згідно з нормами Цивільного кодексу України:

ч.2 ст.50. Фізична особа здійснює своє право на підприємницьку діяльність за умови її державної реєстрації в порядку, встановленому законом; інформація про державну реєстрацію фізичних осіб - підприємців є відкритою;

ч.1 ст.51. До підприємницької діяльності фізичних осіб застосовуються нормативно-правові акти, що регулюють підприємницьку діяльність юридичних осіб, якщо інше не встановлено законом або не випливає із суті відносин.

Згідно з нормами Господарського кодексу України:

п.2 ч.2 ст.55. Суб'єктами господарювання є (…) громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані відповідно до закону як підприємці;

ч.2, 3 і 8 ст.19. Суб'єкти господарювання підлягають державній реєстрації відповідно до цього Кодексу та закону. Держава здійснює контроль і нагляд за господарською діяльністю суб'єктів господарювання у таких сферах: збереження та витрачання коштів і матеріальних цінностей суб'єктами господарських відносин – за станом і достовірністю бухгалтерського обліку та звітності; фінансових, кредитних відносин, валютного регулювання та податкових відносин – за додержанням суб'єктами господарювання кредитних зобов'язань перед державою і розрахункової дисципліни, додержанням вимог валютного законодавства, податкової дисципліни. Усі суб'єкти господарювання, відокремлені підрозділи юридичних осіб, виділені на окремий баланс, зобов'язані вести первинний (оперативний) облік результатів своєї роботи, складати та подавати відповідно до вимог закону статистичну інформацію та інші дані, визначені законом, а також вести (крім громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які провадять господарську діяльність і зареєстровані відповідно до закону як підприємці) бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно із законодавством.

Згідно з нормами ст.44 Податкового кодексу України:

п.44.1. Для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

п.44.3. Платники податків зобов’язані забезпечити зберігання документів, визначених  пунктом 44.1 цієї статті, а також документів, пов’язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом визначених законодавством термінів, але не менш як 1095 днів (2555 днів - для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до     статей 39     та     39-2     цього Кодексу) з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а в разі її неподання - з передбаченого цим Кодексом граничного терміну подання такої звітності, та документів, пов’язаних з виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, - не менш як 1095 днів з дня здійснення відповідної господарської операції (для відповідних дозвільних документів - не менш як 1095 днів з дня завершення терміну їх дії).

44.5. У разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів, зазначених в пунктах 44.1 і 44.3 цієї статті, платник податків зобов'язаний у п'ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити (із наданням оформлених відповідно до законодавства документів, підтверджуючих настання події, що призвела до такої втрати, пошкодження або дострокового знищення документів) контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому цим Кодексом для подання податкової звітності, та контролюючий орган, яким було здійснено митне оформлення відповідної митної декларації, надано авторизацію відповідно до Митного кодексу України     або дозвіл на застосування спеціальних (у тому числі транзитних) спрощень. Платник податків зобов'язаний відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.

Згідно із Законом України "Про національний архівний фонд":

ч.3 ст.4 Юридичні та фізичні особи зобов’язані забезпечувати збереженість Національного архівного фонду та сприяти його поповненню;

ст.5. Національний архівний фонд формується у порядку, встановленому цим Законом, з архівних документів державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності, а також архівних документів громадян і їх об’єднань;

ч.1, 3 і 4 ст.6. Внесення документів до Національного архівного фонду або вилучення документів з нього здійснюється на підставі експертизи їх цінності комісією з фахівців архівної справи і діловодства, представників наукової і творчої громадськості, інших фахівців. Забороняється знищення документів без попереднього проведення експертизи їх цінності. Під час проведення експертизи цінності документів експертні комісії керуються типовими та галузевими переліками видів документів з нормативно встановленими строками їх зберігання, затвердженими відповідно до законодавства.

Згідно з Переліком типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженим наказом міністерства юстиції України від 12.04.2021 №578/5:

п.1.4. Цей Перелік є нормативно-правовим актом, призначеним для використання всіма організаціями при визначенні строків зберігання документів, їх відборі на постійне та тривале (понад 10 років) зберігання (далі     – архівне зберігання) або для знищення. Цей Перелік може використовуватися також фізичними особами – підприємцями;

п.1.7. Строки зберігання документів, визначені в цьому Переліку, є мінімальними, їх не можна скорочувати. Продовження в організаціях строків зберігання документів, передбачених цим Переліком, допускається у випадках, якщо ця потреба спричинена специфічними особливостями роботи конкретної організації;

п.2.10. Обчислення строків зберігання документів проводиться з 01     січня року, який іде за роком завершення їх діловодством. Наприклад, обчислення строку зберігання справ, завершених діловодством у 2011 році, починається з 01 січня 2012 року. Строки зберігання науково-технічної документації (НТД) обчислюються з 01 січня року, який  іде за роком завершення розробки теми, проекту;

ст.330 підп.4.2 п.4 розділу 1 "Документи, що створюються в управлінській діяльності". Договори, угоди (аудиторські,  господарські, операційні тощо) зберігаються три роки після закінчення строку дії договору, угоди, за умови завершення перевірки державними податковими органами з питань дотримання податкового законодавства, а для органів виконавчої влади, державних фондів, бюджетних організацій, суб'єктів господарювання державного сектору економіки, підприємств і організацій, які отримували кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовували державне чи комунальне майно, - ревізії, проведеної органами державного фінансового контролю за сукупними показниками фінансово-господарської діяльності. У разі виникнення спорів (суперечок), порушення кримінальних справ, відкриття судами провадження у справах - зберігаються до ухвалення остаточного рішення.

Правилами організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затвердженими наказом Міністерства юстиції України від 18.06.2015 №1000/5 врегульовано наступне:

п.1 гл.3 розд.V. На підставі поданих структурними підрозділами актів про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ, що підлягають знищенню у зв’язку із закінченням строків їх зберігання, та проведеної експертизи цінності документів в архіві установи складається акт про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ, за формою, наведеною в     додатку 15     до цих Правил. Акт структурного підрозділу оформлюється у вигляді таблиці, що містить графи, передбачені зведеним актом про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ. Акт підписує керівник структурного підрозділу;

п.2. гл.3 розд.V. Акт про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ, складається у двох примірниках, як правило, на справи всієї установи. (...) Справи включаються в акт про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ, якщо передбачений для них строк зберігання закінчився до 01 січня року, в якому складено акт;

п.5 гл.3 розд.V. У разі внесення до акта про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ, первинної фінансової та бухгалтерської документації установа додає до нього довідку про проведення перевірки органами доходів і зборів або ревізії чи державного фінансового аудиту з питань дотримання податкового, митного та іншого законодавства (крім державного фінансового аудиту окремих господарських операцій) органами державного фінансового контролю. У довідці також зазначаються відомості про наявність або відсутність: (...) спорів (суперечок), порушення кримінальних справ, відкриття судами проваджень у справах. Довідка підписується керівником установи та скріплюється печаткою установи (за наявності);

п.6. гл.3 розд.V. Погоджені (схвалені) акти про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ, затверджуються керівником установи, після чого установа має право знищити документи.

  1. Аналізуючи установлені обставини справи та норми чинного законодавства суд прийшов до таких висновків.

7.1. До діяльності фізичних осіб-підприємців застосовуються нормативно-правові акти, що регулюють підприємницьку діяльність юридичних осіб (ст.51 ЦК України), в тому числі й акти, згідно з якими фізична особа-підприємець зобов'язана вести первинний (оперативний) облік результатів своєї роботи (ст.55 і 19 ГК України), зобов’язана зберігати первинні документи, регістри бухгалтерського обліку, документи фінансової звітності та інші документи для цілей оподаткування не менш як 1095 днів (ст.44 ПК України), зобов’язана забезпечувати збереженість Національного архівного фонду, зобов’язана знищувати документи лише на підставі експертизи їх цінності комісією з фахівців архівної справи і діловодства зі складенням відповідного акту про вилучення для знищення документів. Знищення документів до закінчення установлених строків зберігання, без проведення експертизи їх цінності і без складення акта на знищення забороняється (ст.4-6 Закону України" Про національний архівний фонд").

Отже Добрянський І.А., як фізична особа-підприємець, зобов’язаний зберігати витребувані документи не менш як три роки (зокрема, з дня закінчення дії договорів та за умови завершення перевірки державними податковими органами). Лише після закінчення цього строку у нього виникає право на знищення цих документів, яке може бути реалізоване шляхом проведення експертизи їх цінності комісією з фахівців архівної справи і діловодства, складення акта про вилучення для знищення документів та акта про знищення.

7.2. Кожна особа (в тому числі і юридична) має право на отримання інформації, яка стосується цієї особи. Розпорядник інформації має право не надати особі інформацію про неї лише у випадку, передбаченому законом.

Зокрема, юридична особа має право запитувати інформацію, яка є інформацією про неї, в тому числі запитувати документи, які створені нею чи які створені іншими особами, але мають наслідком виникнення, зміну або припинення прав і обов’язків такої юридичної особи.

Боржник (ТОВ "Селена") є стороною угод щодо правовідносин з перерахування коштів, тому наявні у фізичної особи-підприємця Добрянського І.А. документи, створені за участю боржника, стосуються його майна, прав і обов’язків, дослідити і проаналізувати які є обов’язком ліквідатора банкрута.

Обставини не надання фізичною особою-підприємцем Добрянським І.А. документів, які були витребувані ліквідатором банкрута, суд оцінює як незаконну відмову у наданні витребуваних документів та інформації з огляду на ненадання документального підтвердження (акту про вилучення для знищення документів, складеного відповідно до глави 3 розділу V Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18.06.2015 №1000/5) правомірності своїх дій.

7.3. Будь-якому праву однієї сторони кореспондує обов’язок іншої сторони, тобто юридичні особи, органи державної влади і органи місцевого самоврядування, фізичні особі-підприємці, фізичні особи (за їх згодою) зобов’язані надавати документи, копії, інформацію ліквідатору банкрута на його запит.

Суд вважає, що витребовувані документи первинного бухгалтерського обліку необхідні у справі про банкрутство для з’ясування обставин наявності договірних відносин між банкрутом та фізичною особою-підприємцем Добрянським І.А., для оцінки стану виконання сторонами зобов'язань за укладеними договорами тощо.

7.4. У цій справі про банкрутство боржника здійснюється ліквідаційна процедура, яка відкрита відповідною постановою суду, у ході якої ліквідатор банкрута зобов’язаний, зокрема, на виконання норм ст.12, 61 та інших Кодексу України з процедур банкрутства вчинити усі можливі дії для виявлення активів і майна (якими є й документи), для аналізу фінансово-господарської діяльності боржника, для складення повного звіту про здійснену ліквідаційну процедуру та ліквідаційного балансу банкрута (принцип безсумнівної повноти дій ліквідатора у ліквідаційній процедурі). Оскільки процедури банкрутства здійснюються у порядку передбаченому ГПК України та КУПБ, викладені у звіті ліквідатора банкрута обставини підлягають доказуванню, тому крім підстав, вказаних у пунктах 7.1- 7.3 цієї ухвали, підставами для витребування документів, що є предметом вимоги, є й норма ст.81 ГПК України незалежно від наявності у фізичної особи статусу фізичної особи-підприємця.

7.5. У зв’язку з викладеним у п.7.1-7.4 цієї ухвали заява ліквідатора банкрута підлягає задоволенню. Разом з тим, витребуванню підлягають конкретно вказані документи, а не документи, які існують лише ймовірно.

  1. Суд вважає за необхідне уповноважити ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Голінного А.М., на отримання документів від фізичної особи-підприємця Добрянського І.А.

Керуючись ст.234, 235 ГПК України, суд

УХВАЛИВ:

         1.Заяву боржника у особі ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Голінного А.М. від 28.05.2021 №925/181/20/399 задовольнити повністю.

1.1. Витребувати від фізичної особи-підприємця Добрянського Ігоря Валерійовича (19611, Черкаська область, Черкаський район, с.Хрещатик, вул.Побережна, 154; дата народження 19.07.1970; реєстраційний номер облікової картки платника податків 2576721274) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Селена" (19622, Черкаська область, Черкаський район, с.Свидівок, вул.Дахнівська, 21, ідентифікаційний код 31537129) у особі ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Голіного А.М. (адреса: 18030, м.Черкаси, вул.Чигиринська, 13) належним чином завірені копії наступних документів: договору від 01.01.2018 №01/01 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами, змінами; договору поворотної фінансової допомоги від 02.12.2016 №ВФП0212 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами, змінами; договору поворотної фінансової допомоги від 15.07.2016 №ВФП1507 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами, змінами; рахунок №2111 від 21.11.2017; договору від 08.06.2015 №ВФП0806 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами, змінами; договору від 26.08.2015 №2608 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами, змінами; договору від 13.08.2014 №16 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами, змінами; договору від 08.07.2014 №ВФП з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами, змінами; (які мають бути добровільно надані у десятиденний строк з дня отримання цієї ухвали).

1.2. Уповноважити ліквідатора ТОВ "Селена", арбітражного керуючого Голінного Андрія Михайловича (адреса офісу: 18030, м.Черкаси, вул.Чигиринська,13) на отримання від фізичної особи-підприємця Добрянського Ігоря Валерійовича вказаних у пункті 1.1. резолютивної частини цієї ухвали суду документів.

Ухвала суду набрала законної сили 09.08.2021. Ухвала суду може бути оскаржена до Північного апеляційного господарського суду через суд першої інстанції в порядку та у строки, встановлені статтями 254-257 та п.17.5 розділу ХІ Перехідні положення Господарського процесуального кодексу України.

Строк пред’явлення ухвали в частині пункту 1.1 резолютивної частини цієї ухвали до виконання відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" три роки.

Повне судове рішення складено і підписано 09.08.2021.

Направити це судове рішення ліквідатору банкрута, членам комітету кредиторів (1), фізичній особі-підприємцю Добрянському І.В.

Суддя                                                                                                                             Хабазня Ю.А.