Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
"06" липня 2017 р. Справа № 10/05/5026/1138/2012
Господарський суд Черкаської області у складі головуючого судді Гури І.І., при секретарі судового засідання Рябенькій Я.В., за участю:
представників за довіреностями: Шапошника А.А. (від ліквідатора банкрута), Денжанської О.С. (від Черкаської обласної ради), розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання ліквідатора банкрута про продовження строку ліквідаційної процедури та його повноважень на шість місяців, клопотання ліквідатора банкрута про залишення заяви Черкаської обласної ради про припинення повноважень ліквідатора без розгляду, а також заяву Черкаської обласної ради про припинення повноважень ліквідатора
у справі за заявою комунального підприємства "Черкаське обласне підприємство з забезпечення діяльності установ соціального захисту" Черкаської обласної ради про визнання банкрутом,
ВСТАНОВИВ:
Постановою господарського суду Черкаської області від 16.08.2012 боржника визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру. Ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Ярмолінського Ю. В.
06.03.2017 від представника Черкаської обласної ради надійшла заява про припинення повноважень ліквідатора.
Заява призначена до розгляду в судовому засіданні.
25.04.2017 від ліквідатора банкрута надійшло клопотання про залишення заяви Черкаської обласної ради про припинення повноважень ліквідатора без розгляду.
Ухвалою господарського суду Черкаської області від 25.04.2017 розгляд заяви відкладено на 25.05.2017.
25.05.2017 від ліквідатора банкрута надійшло клопотання про продовження строку ліквідаційної процедури та його повноважень на шість місяців, до 26.11.2017.
25.05.2017 у судовому засіданні оголошено перерву до 04.07.2017.
Ухвалою суду від 13.06.2017 змінено дату судового засідання, до якої судом оголошено перерву, а саме: 06.07.2017.
У судовому засіданні:
- представник ліквідатора банкрута свої клопотання підтримав, заяву Черкаської обласної ради просив залишити без розгляду;
- представник від Черкаської обласної ради проти задоволення клопотання ліквідатора банкрута заперечив, мотивуючи затягуванням процедури ліквідації.
Заслухавши доводи та пояснення учасників провадження у справі про банкрутство боржника, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.
Заява Черкаської обласної ради про припинення повноважень ліквідатора мотивована наступним: ліквідатор розпочав продаж майна банкрута лише через 2 роки після відкриття ліквідаційної процедури, що призвело до продажу майна за заниженою ціною; ліквідатор продав майно в складі ЦМК, до складу якого входило майно, початкова вартість продажу якого становить 0 грн.; ліквідатор безпідставно не продав майно частинами; майно продане за заниженою вартістю; ліквідатор жодного разу не запросив ЧОР як власника та засновника на засідання комітету кредиторів.
Суд вважає заяву Черкаської обласної ради такою, що не підлягає задоволенню, оскільки:
майно КП "Черкаське обласне підприємство з забезпечення діяльності установ соціального захисту" є обласною комунальною власністю, а не власністю Черкаської обласної ради;
відповідно до п.4 ст. 25 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” дії ліквідатора (ліквідаційної комісії) можуть бути оскаржені до господарського суду власником майна (органом, уповноваженим управляти майном) банкрута; особою, яка відповідає за зобов'язаннями банкрута; кожним кредитором окремо або комітетом кредиторів; особою, яка, посилаючись на свої права власника або іншу підставу, передбачену законом чи договором, оспорює правомірність віднесення майнових активів або коштів до ліквідаційної маси. Дана заява подана ЧОР як засновником банкрута, а Законом не передбачено право засновника на оскарження дій ліквідатора;
на даний час все майно банкрута є реалізоване (торги відбулися ще в 2012 та 2014 роках), а тому ЧОР не може бути власником майна, оскільки майна у володінні банкрута вже нема. Власником майна є особи, що придбали його на торгах в 2012 та 2014 роках;
всі дії ліквідатора банкрута узгоджені комітетом кредиторів;
реалізація майна банкрута здійснена у порядку, передбаченому цим Законом;
ліквідатор банкрута здійснює свої повноваження в межах та на підставі Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” (далі – Закон) провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами.
Згідно з ч. 4 ст. 1 Закону суб’єкт господарської діяльності може бути визнаний банкрутом тільки в разі встановлення господарським судом його неспроможності відновити свою платоспроможність та задовольнити визнані судом вимоги кредиторів не інакше як через застосування ліквідаційної процедури.
Відповідно до ст. 22 Закону строк ліквідаційної процедури не може перевищувати дванадцяти місяців. Господарський суд може продовжити цей строк шість місяців, якщо інше не передбачено цим Законом.
Ліквідатор зобов’язаний вчинити ліквідаційні заходи і передати на затвердження господарському суду звіт та ліквідаційний баланс у встановлений строк, при невиконанні ліквідатором цих дій у граничні строки, визначені Законом, не є підставою для припинення провадження у справі про банкрутство.
Наслідків перевищення строків ліквідаційної процедури Закон не містить, про що зазначено у п. 86 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 18 грудня 2009 року “Про судову практику у справах про банкрутство”.
Аналогічна правова позиція зазначена у постанові Вищого господарського суду України від 10.08.2010 р. у справі №01-10-01/369.
Враховуючи наявність незадоволених вимог кредиторів, приймаючи до уваги, що у встановлені законом строки завершити процедуру ліквідації банкрута не вдалось та питання про продовження строку ліквідаційної процедури розглядалось комітетом кредиторів (протокол засідання комітету кредиторів від 23.05.2017), вбачається за необхідне продовжити строк ліквідаційної процедури банкрута та повноважень ліквідатора на шість місяців.
Керуючись ст. ст. 5, 22, 24 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”, ст. 86 ГПК України, суд
УХВАЛИВ:
1.Відмовити у задоволенні заяви Черкаської обласної ради про припинення повноважень ліквідатора.
2.Клопотання ліквідатора банкрута задовольнити.
3.Продовжити строк ліквідаційної процедури комунального підприємства “Черкаське обласне підприємство з забезпечення діяльності установ соціального захисту” Черкаської обласної ради та повноважень ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Ярмолінського Ю. В., на шість місяців, до 26.11.2017.
Повний текст ухвали складено 11.07.2017.
Ухвала суду набрала законної сили, однак може бути оскаржена до Київського апеляційного господарського суду в порядку та у строки, встановлені статтями 91-93 Господарського процесуального кодексу України.
Суддя І.І. Гура