flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Ухвала по справі № 925/1743/14 від 3 березня 2022 року (у задоволенні заяви відмовлено)

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua
УХВАЛА

03 березня 2022 року                                             м. Черкаси                                         Справа № 925/1743/14

Вх. суду № 2644/22 від 16.02.2022

Господарський суд Черкаської області

у складі головуючого судді Хабазні Ю.А., із секретарем судового засідання Яцен Ю.Ф.

у судове засідання не з’явились: ліквідатор банкрута Пилипенко Т.В., представники від ТОВ "Агротрейд", СТОВ імені Устименка, Звенигородської районної державної адміністрації Черкаської області,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Черкаси у приміщенні суду клопотання від 14.02.2022 №02-01/434

заявника, Товариства з обмеженою відповідальністю «Агропроект Плюс» в особі арбітражного керуючого-ліквідатора Пилипенко Т.В.

про надання Звенигородською районною державною адміністрацією Черкаської області доступу до документів реєстраційної справи

у справі за заявою

ініціюючого кредитора, Товариства з обмеженою відповідальністю "Агротрейд",

до боржника, Товариства з обмеженою відповідальністю "Агропроект плюс",

про банкрутство юридичної особи

УСТАНОВИВ:

Ліквідатором банкрута, арбітражною керуючою Пилипенко Т.В., у межах справи про банкрутство подано заяву від 14.02.2022 №02-01/434 з вимогою зобов’язати Звенигородську районну державну адміністрацію Черкаської області надати арбітражній керуючій Пилипенко Т.В., яка виконує обов’язки ліквідатора ТОВ «Агропроект Плюс», доступ до документів у паперовій формі, які містяться в реєстраційній справі ТОВ «Агропроект-Княжа» (ідентифікаційний код 36037674, вул.Заводська, 30 А, с.Лебедин, Звенигородський (Шполянський) район, Черкаська область, 20635), шляхом їх перегляду, копіювання, роздрукування чи отримання їх копій (належним чином завірених).

Ухвалою суду від 18.02.2022 клопотання призначено для розгляду по суті у судове засідання на 03.03.2022.

  1. Учасники справи були належним чином повідомлені про дату і час розгляду справи, однак участі своїх повноважних представників у судовому засіданні не забезпечили, про причини неявки до суду не повідомили.

Явка учасників справи обов’язковою не визнавалась.

Відповідно до ч.1 ст.202 ГПК України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, повідомленого належним чином про дату, час і місце судового засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, у зв’язку з чим суд розглянув справу за наявними в ній матеріалами без участі учасників справи, які не з’явились.

  1. Заява обґрунтована тим,

що згідно із судовим рішенням від 29.06.2011 Окружного адміністративного суду міста Києва у справі №2а-13442/10/2670, яке внесено до Єдиного державного реєстру судових рішень, ТОВ «Агропроект плюс» належить частка статутного капіталу ТОВ «Агропроект-Княжа» у розмірі 71%;

що на момент  проведення загальних зборів  учасників ТОВ «Агропроект-Княжа» статутний капітал не був повністю сплачений попередніми учасниками, а при зміні учасників було встановлено порушення вимог Закону України «Про господарські  товариства»;

що ухвалою  Господарського суду Черкаської області від 09.01.2020 у справі №925/1743/14 зобов’язано ТОВ «Агропроект-Княжа» до 31.10.2020 надати суду у справу належним чином завірені копії документів: про вихід ТОВ

ТОВ «Агропроект плюс» із складу засновників ТОВ «Агропроект-Княжа», в тому числі: рішення ТОВ «Агропроект плюс» про вихід зі складу засновників, протокол загальних зборів ТОВ «Агропроект-Княжа», рішення про здійснення державної реєстрації змін до установючих документів (статуту); документи про здійснення розрахунків з ТОВ «Агропроект плюс».

що листом від 04.02.2022 №01-37/3016/01-37/400 Звенигородська районна державна адміністрація Черкаської області відмовила у наданні реєстраційної справи, оскільки відповідно до абзацу другого пункту 3 статті 30 Закону «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» тимчасовий доступ до документів з реєстраційної справи здійснюється на підставі слідчого судді, суду в порядку, визначеному КПК України.

5.Звенигородська районна державна адміністрація Черкаської області будь-яких заяв до суду не надіслала.

  1. При вирішенні поданого на розгляд клопотання судом застосовуються положення Кодексу України з процедур банкрутства (далі – Кодекс).

Відповідно до ст.233 ГПК України у судовому засіданні приєднано до матеріалів справи вступну та резолютивну частини судового рішення.

  1. Дослідивши наявні у справі докази суд встановив наступне.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 29.06.2011 у справі №2а-13442/10/2670 за позовом Компанії "УПАК Лімітед" до Золотоніської районної державної адміністрації в Черкаській області, Управління з питань державної реєстрації суб'єктів господарювання Виконавчого комітету Черкаської міської ради, Чорнобаївської районної державної адміністрації Черкаської області, Шполянської районної державної адміністрації Черкаської області, за участю третіх осіб: ТОВ "Агро-колос 05", ТОВ "Агропроект-Княжа", СТОВ імені Устименка, про визнання дій державних реєстраторів протиправними; про скасування записів про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які пов'язані із зміною складу засновників (учасників) юридичних осіб – ТОВ "Агро-колос 05", ТОВ "Агропроект-Княжа", СТОВ імені Устименка, вчинених державними реєстраторами відповідних органів державної влади; про скасування державної реєстрації змін до Статутів ТОВ "Агро-колос 05", ТОВ "Агропроект-Княжа", СТОВ імені Устименка, – у задоволенні позову відмовлено.

У судовому рішенні суд установив, що "Компанія "УПАК Лімітед" є одноособовим учасником ТОВ "Агропроект Плюс", а ТОВ "Агропроект Плюс" належить частка у статутному капіталі ТОВ "Агропроект-Княжа" у розмірі 71%, у статутному капіталі ТОВ "Агро-колос 05" у розмірі 99% та у статутному капіталі СТОВ імені Устименка у розмірі 99%"; що "згідно з п. 8.9 Статуту ТОВ "Агропроект Плюс" генеральний директор не має права на вчинення правочинів, незалежно від суми, предметом яких виступають належні товариству корпоративні права в будь-яких юридичних особах без попередньої згоди загальних зборів"; що позивач (Компанія "УПАК Лімітед") "не є законним представником ТОВ "Агропроект Плюс", а тому не вправі звертатися до суду за захистом прав та інтересів інших підприємств та ТОВ "Агропроект Плюс" поза відносинами представництва".

Ухвалою суду від 24.10.2014 порушено провадження у справі про банкрутство боржника.

Постановою суду від 12.02.2015 боржника визнано банкрутом, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Пилипенко Т.В.

Ухвалою суду від 09.01.2020 №2 у цій справі зобов'язано ТОВ "Агропроект-Княжа" до 31.01.2020 надати Господарському суду Черкаської області у справу №925/1743/14 належним чином завірені копії документів: річної фінансової звітності ТОВ "Агропроект-Княжа" за 2008-2009 роки, в тому числі: баланс, звіт про фінансові результати; розрахунку нарахувань та виплат дивідендів учасникам ТОВ "Агропроект-Княжа" за 2008-2009 роки; документів про вихід ТОВ "Агропроект плюс" із складу засновників ТОВ "Агропроект-Княжа", в тому числі: рішення ТОВ "Агропроект плюс" про вихід зі складу засновників, протокол загальних зборів ТОВ "Агропроект-Княжа", рішення про здійснення державної реєстрації змін до установчих документів (статуту); документи про здійснення розрахунків з ТОВ "Агропроект плюс", однак документи ні у справі ні ліквідатору банкрута передані не були.

На запити ліквідатора банкрута (первісний від 12.10.2020 №02-01/328 та повторний від 19.01.2021 №02-01/353) до Шполянської райдержадміністрації надати можливість ознайомитись з реєстраційною справою ТОВ "Агропроект-Княжа" відповідь запитувачу надана не була.

Ліквідатор банкрута звернувся із запитами (первісний від 05.11.2021 №02-01/425 та повторний від 26.01.2022 №02-01/447) до Звенигородської  райдержадміністрації надати інформацію, яка стосується безпосередньо ТОВ "Агропроект плюс" (а саме: коли та на підставі яких документів зазначене підприємство було виключене зі складу засновників ТОВ "Агропроект-Княжа". ідентифікаційний код 36037674), а також надати документи про прийняття рішення про вихід ТОВ "Агропроект плюс" із складу засновників ТОВ "Агропроект-Княжа", в тому числі рішення ТОВ "Агропроект плюс" про вихід, протокол загальних зборів, рішення про здійснення державної реєстрації змін до установчих документів.

Листом від 04.02.2022 №01-37/3016/01-37/400 Звенигородська районна державна адміністрація Черкаської області повідомила про неможливість надання запитуваної інформації і копій документів, посилаючись на норми статті 30 Закону «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» про те, що тимчасовий доступ до документів з реєстраційної справи здійснюється на підставі слідчого судді, суду в порядку, визначеному КПК України, що відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань надаються у формі безоплатного доступу через портал електронних сервісів або з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг.

16.02.2022 ліквідатор банкрута звернувся до суду із заявою, що розглядається.

  1. Акти законодавства, які підлягають застосуванню.

8.1. Відповідно до Господарського процесуального кодексу України:

ч.6 ст.12. Господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку, передбаченому цим Кодексом для позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом";

ч.1, 4, 7-9 ст.81. Учасник справи у разі неможливості самостійно надати докази вправі подати клопотання про витребування доказів судом. Таке клопотання повинно бути подане в строк, зазначений в частинах   другій   та третій статті 80 цього Кодексу. Якщо таке клопотання заявлено з пропуском встановленого строку, суд залишає його без задоволення, крім випадку, коли особа, яка його подає, обґрунтує неможливість його подання у встановлений строк з причин, що не залежали від неї; у разі задоволення клопотання суд своєю ухвалою витребовує відповідні докази; будь-яка особа, в якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду; особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов’язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п’яти днів з дня вручення ухвали; у разі неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, або неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, передбачені цим Кодексом.

8.2. Згідно з Кодексом України з процедур банкрутства:

ч.2 ст.7. Господарський суд, у провадженні якого перебуває справа про банкрутство, в межах цієї справи вирішує всі майнові спори, стороною в яких є боржник; спори з позовними вимогами до боржника та щодо його майна; (…) спори про повернення (витребування) майна боржника або відшкодування його вартості відповідно; (…) спори щодо інших вимог до боржника.

п.5 ч.1 ст.12. Арбітражний керуючий користується усіма правами розпорядника майна, керуючого санацією, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією, ліквідатора відповідно до законодавства, у тому числі має право запитувати та отримувати документи або їх копії від юридичних осіб, органів державної влади, органів місцевого самоврядування та від фізичних осіб за їхньою згодою;

п.3 ч.2 ст.12. Арбітражний керуючий зобов'язаний проводити аналіз фінансово-господарського стану, інвестиційної та іншої діяльності боржника та становища на ринках боржника та подавати результати такого аналізу до господарського суду разом з документами, що підтверджують відповідну інформацію;

ч.1 ст.61. Ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: (…) аналізує фінансовий стан банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; формує ліквідаційну масу; заявляє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; (…) вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб.

ч.1-2 ст.62. Усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або господарського відання, включаються до складу ліквідаційної маси. Майно, визначене родовими ознаками, що належить банкруту на праві володіння або користування, включається до складу ліквідаційної маси.

8.3. Відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань»:

п.3 ч.2, 6 ст. 11.   Відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, надаються у вигляді: безоплатного доступу через персональний кабінет до документів, поданих юридичною особою, фізичною особою - підприємцем та громадським формуванням, що не має статусу юридичної особи, для проведення реєстраційних дій, відомостей про результати їх розгляду, документів, що містяться в реєстраційній справі таких осіб в електронній формі, та відомостей про цих осіб, які актуальні на момент запиту та на визначену дату, - шляхом їх перегляду, копіювання та роздрукування; Порядок надання відомостей з Єдиного державного реєстру, перелік додаткових відомостей, до яких надається безоплатний доступ через портал електронних сервісів, форма та зміст виписки, витягу визначаються Міністерством юстиції України в Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру.

ст. 29.  Реєстраційна справа формується в паперовій та електронній формі після внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, державну реєстрацію фізичної особи - підприємця і державну реєстрацію включення відомостей про юридичну особу та фізичну особу - підприємця. (…) Реєстраційна справа в паперовій формі зберігається у суб’єкта державної реєстрації за місцезнаходженням юридичної особи, громадського формування, фізичної особи – підприємця (…).

ч.1-4 ст.30.  Витребування (вилучення) документів з реєстраційних справ здійснюється в порядку, визначеному законом.(…) Тимчасовий доступ до документів з реєстраційної справи здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду в порядку, визначеному Кримінальним процесуальним кодексом України. (…).

8.4. Відповідно до «Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 10.06.2016  № 1657/5:

п.3. розділ І. Відомості з Єдиного державного реєстру надаються  за допомогою програмних засобів ведення цього реєстру у паперовій або електронних формах, що містять обов’язкове посилання  на єдиний державний реєстр, крім документів, що містяться в реєстраційній справі та надаються у паперовій формі. У паперовій формі надаються: Виписка з Єдиного державного реєстру для проставлення апостиля (…); Виписка з Єдиного державного реєстру за результатом проведеної державної реєстрації (…); Витяг з Єдиного державного реєстру (…); Документи, що містяться в реєстраційній справі відповідної юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної, фізичної особи-підприємця, які надаються державним реєстратором суб’єкта державної реєстрації, що відповідно до закону уповноважений зберігати реєстраційні справи у паперовій формі, шляхом виготовлення копій таких документів з проставленням підпису та печатки державного реєстратора на кожній сторінці.

п.1 розділ ІІІ. Документи, що містяться в реєстраційній справі, у паперовій формі надаються за запитом про надання документів, що містяться в реєстраційній справі відповідної юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, фізичної особи-підприємця, заявника, шляхом звернення до центру надання адміністративних послуг, утвореного при суб’єкті державної реєстрації, що відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» уповноважений зберігати реєстраційні справи у паперовій формі.

п.3 розділ ІІІ. Під час прийняття запиту державний реєстратор, уповноважена особа суб’єкта державної реєстрації або уповноважена особа центру надання адміністративних послуг встановлюють особу заявника за документом, що посвідчує таку особу, передбаченим законом України «Про єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» (…). Обсяг повноважень особи, уповноваженої діяти від імені юридичної особи, перевіряється на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру.

п.9 розділ ІІІ. За результатами розгляду запиту щодо надання документів, що містяться в реєстраційній справі, державний реєстратор виготовляє копії таких документів для надання їх заявнику.

п.10 розділ ІІІ. Копії документів, що містяться в реєстраційній справі, державним реєстратором, уповноваженою особою суб’єкта державної реєстрації або уповноваженою особою центру надання адміністративних послуг, надаються заявникові з обов’язковим встановленням особи такого заявника та перевіркою обсягу його повноважень відповідно до пункту 3 цього розділу. Про отримання копій документів, що містяться в реєстраційній справі, заявник робить відмітку на відповідному запиті з проставленням власного підпису та дати отримання. Запит та документ, поданий разом з ним, зберігається у суб’єкта державної реєстрації, центрі надання адміністративних послуг відповідно законодавства протягом трьох років.

8.5. Відповідно до ст.1, 5, 11 Закону України "Про інформацію":

інформація – це будь-які відомості та/або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді;

документ – це матеріальний носій, що містить інформацію, основними функціями якого є її збереження та передавання у часі та просторі;

кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів;

кожному забезпечується вільний доступ до інформації, яка стосується його особисто, крім випадків, передбачених законом;

за порядком доступу інформація поділяється на відкриту інформацію та інформацію з обмеженим доступом;

будь-яка інформація є відкритою, крім тієї, що віднесена законом до інформації з обмеженим доступом;

інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна, таємна та службова інформація;

порядок віднесення інформації до таємної або службової, а також порядок доступу до неї регулюються законами.

8.6. Відповідно ст.1, 5, 6, 9, 10, 19, 22 Закону України "Про доступ до публічної інформації":

таємна інформація - інформація, доступ до якої обмежується відповідно до частини другої статті 6 цього Закону, розголошення якої може завдати шкоди особі, суспільству і державі;

таємною визнається інформація, яка містить державну, професійну, банківську таємницю, таємницю досудового розслідування та іншу передбачену законом таємницю; порядок доступу до таємної інформації регулюється цим Законом та спеціальними законами;

інформація з обмеженим доступом має надаватися розпорядником інформації, якщо немає законних підстав для обмеження у доступі до такої інформації, які існували раніше;

обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ;

якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений; доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію;

кожна особа має право доступу до інформації про неї, яка збирається та зберігається;

розпорядники інформації, які володіють інформацією про особу, зобов'язані надавати її безперешкодно і безкоштовно на вимогу осіб, яких вона стосується, крім випадків, передбачених законом;

відмова особі в доступі до інформації про неї, приховування, незаконне збирання, використання, зберігання чи поширення інформації можуть бути оскаржені.

розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту;

у разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження;

Відповідно ч.2 ст.6 Закону України "Про доступ до публічної інформації" обмеження доступу до інформації здійснюється відповідно до закону при дотриманні сукупності таких вимог:

1) виключно в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя;

2) розголошення інформації може завдати істотної шкоди цим інтересам;

3) шкода від оприлюднення такої інформації переважає суспільний інтерес в її отриманні.

  1. Аналізуючи установлені обставини справи та норми чинного законодавства суд прийшов до таких висновків.

9.1. Шполянська райдержадміністрація незаконно не надала ліквідатору банкрута будь-якої відповіді на його запити, оскільки відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації" мала надати відповідь протягом п’яти днів з дня отримання запиту.

9.2. Звенигородська районна державна адміністрація Черкаської області незаконно не надала відповідь на запит ліквідатора банкрута від 05.11.2021 №02-01/425 з мотивів вказаних вище у п.7.1.

9.3. Звенигородська районна державна адміністрація Черкаської області незаконно відмовила у наданні інформації і документів на запит ліквідатора банкрута від 26.01.2022 №02-01/447 з наступних мотивів.

Стаття 30 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", на яку вона посилається як на підставу відмови у наданні інформації і документів, регламентує порядок вилучення та виїмки документів (яка здійснюється у процесуальній формі тимчасового доступу до документів з реєстраційної справи на підставі ухвали слідчого судді, суду в порядку, визначеному Кримінальним процесуальним кодексом України). Ліквідатор же банкрута звертався не у зв’язку з участю у кримінальній справі, а у зв’язку з участю у справі про банкрутство – у запиті від 26.01.2022 ліквідатор банкрута звернувся з вимогою не про надання йому тимчасового доступу до документів (на що він дійсно не має права), а про надання йому інформації і документів про себе (тобто про ТОВ "Агропроект плюс", який він представляє відповідно до КУзПБ та ухвали суду), тому відмова у наданні запитуваної інформації і документів з посиланням на неналежну норму закону є незаконною.

Так, кожна особа (в тому числі і юридична) має право на отримання інформації, яка стосується цієї особи. Розпорядник інформації має право не надати особі інформацію про неї лише у випадку, передбаченому законом.

Зокрема, юридична особа має право запитувати інформацію, яка є інформацією про неї, в тому числі запитувати документи, які створені нею чи які створені іншими особами, але мають наслідком виникнення, зміну або припинення прав і обов’язків такої юридичної особи. Документи і інформація, на які було надіслано запит ліквідатором банкрута, є саме такими документами і інформацією про ТОВ "Агропроект плюс", тому мали бути надані Звенигородською районною державною адміністрацією Черкаської області у п’ятиденний термін з дня отримання запиту від 05.11.2021 №02-01/425.

9.4. Відповідно до п.3 ч.2, 6 ст. 11 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» ліквідатор банкрута має право на безоплатний доступ через персональний кабінет до відомостей і документів, які містяться в реєстраційній справі таких осіб в електронній формі, та відомостей про цих осіб, які актуальні на момент запиту та на визначену дату, - шляхом їх перегляду, копіювання та роздрукування. Однак це право стосується виключно юридичної особи, яку представляє ліквідатор банкрута, тобто він має право перегляду, копіювання та роздрукування документів з реєстраційної справи ТОВ "Агропроект плюс", а не ТОВ "Агропроект княжа".

9.5. Добровільне не виконання ТОВ "Агропроект-Княжа" ухвали суду від 09.01.2020 №2 у цій справі не є підставою для покладання будь-яких обов’язків на державного реєстратора. У зв’язку з її невиконанням ліквідатор банкрута має вжити заходів до примусового її виконання, зокрема, відповідно до Закону України "Про виконавче провадження".

9.6. У зв’язку з незаконною відмовою Звенигородської районної державної адміністрації Черкаської області листом від 04.02.2022 №01-37/3016/01-37/400 у наданні інформації і документів у ліквідатора банкрута виникло право на захист порушеного права у судовому порядку відповідно до вимог ст.7 КУзПБ та виходячи з положень ст.12, 61 КУзПБ, ст.81 ГПК України, Законів України "Про інформацію" і "Про доступ до публічної інформації"

Так, будь-яка особа, в якої знаходиться доказ, необхідний у справі про банкрутство, повинна видати його на вимогу суду. Будь-якому праву однієї сторони кореспондує обов’язок іншої сторони, тобто юридичні особи, органи державної влади і органи місцевого самоврядування, фізичні особі-підприємці, фізичні особи (за їх згодою) зобов’язані надавати документи, копії, інформацію ліквідатору банкрута на його запит.

Ненадання документів (копій) чи наявної інформації ліквідатору банкрута на його запит, надання необґрунтованої відмови, надання обґрунтованої неналежними доводами відмови (тобто з посиланням на неналежні норми, обставини, причини тощо) є діями, які кваліфікуються як невиконання покладеного на них законом обов’язку і які порушують право арбітражного керуючого.

Зокрема, юридична особа має право запитувати інформацію, яка є інформацією про неї, в тому числі запитувати документи, які створені нею чи які створені іншими особами, але мають наслідком виникнення, зміну або припинення прав і обов’язків такої юридичної особи.

Однак за заявою, яка є предметом розгляду, ліквідатор банкрута звернувся з вимогою надати йому доступ до документів у паперовій формі в реєстраційній справі ТОВ «Агропроект Княжа», шляхом їх перегляду, копіювання, роздрукування чи отримання їх копій.

Отже заявлена вимога не відповідає праву, яке має ліквідатор банкрута, тому у її задоволенні необхідно відмовити.

При цьому слід звернути увагу ліквідатора банкрута на те, що до суду він звернувся з вимогами, які не були заявлені до Звенигородської  районної державної адміністрації Черкаської області у листах від 05.11.2021 №02-01/425 та повторний від 26.01.2022 №02-01/447). 

Керуючись  234, 235 ГПК України, суд

УХВАЛИВ:

Відмовити у задоволенні заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «Агропроект Плюс» в особі арбітражного керуючого-ліквідатора Пилипенко Т.В. від 14.02.2022 №02-01/434 повністю.

Ухвала суду набрала законної сили 21.03.2022. Ухвала суду може бути оскаржена до Північного апеляційного господарського суду через суд першої інстанції в порядку та у строки, встановлені статтями 254-257 та п.17.5 розділу ХІ Перехідні положення Господарського процесуального кодексу України.

Повне судове рішення складено і підписано 21.03.2022.

Направити ухвалу ліквідатору банкрута, членам комітету кредиторів (1), Звенигородській районній державній адміністрації Черкаської області.

Суддя                                                                                                                                            Хабазня Ю.А.