flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Ухвала по справі № 925/181/20 від 10 червня 2021 року (задоволено заяву)

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua
УХВАЛА

10 червня 2021 року                                              м. Черкаси                                      Справа № 925/181/20

Вх. суду № 8050/21 від 19.05.2021

Господарський суд Черкаської області у складі головуючого судді Хабазні Ю.А., із секретарем судового засідання Безверхою І.М.

у судове засідання не з’явились: ліквідатор банкрута, Андрєєв А.В., та представники від ГУ ДПС у Черкаській області,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Черкаси у приміщенні суду заяву від 18.05.2021 №925/181/20/362

заявника, боржника у особі ліквідатора банкрута,

про витребування документів у фізичної особи-підприємця Андрєєва Андрія Володимировича

у справі за заявою

ініціюючого кредитора, Головного управління ДПС у Черкаській області,

до боржника, Товариства з обмеженою відповідальністю "Селена",

про банкрутство юридичної особи,

УСТАНОВИВ:

  1. Боржником у особі ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Голінного А.М., у межах справи про банкрутство подано заяву від 18.05.2021 №925/181/20/362 з вимогами:

витребувати від фізичної особи-підприємця Андрєєва Андрія Володимировича належним чином засвідчені копії: договору №160328-04 від 28.03.2016 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами та змінами, актами, тощо; договору №170414 від 14.04.2017 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами та змінами, актами, тощо; договору №170021 від 21.11.2017 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами та змінами, актами, тощо; договору №170021-03 від 21.11.2017 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами та змінами, актами, тощо; висновків та звітів про оцінку майна, складених на виконання вказаних договорів щодо оцінки майна Товариства з обмеженою відповідальністю "Селена";

уповноважити ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Селена"), арбітражного керуючого Голінного Андрія Михайловича на отримання від фізичної особи-підприємця Андрєєва Андрія Володимировича витребуваних копій документів.

2.Ухвалою суду від 20.05.2021 відкрито провадження за заявою боржника та призначено її для розгляду у спрощеному провадженні по суті.

3.Учасники провадження у справі про банкрутство боржника, які не прибули у судове засідання (ліквідатор банкрута, арбітражний керуючий Голінний А.М.; Андрєєв А.В., та представники від ГУ ДПС у Черкаській області,) були належним чином повідомлені про час і місце розгляду справи. Однак, їх повноважні представники у судове засідання не з’явились і про причини неявки не повідомили.

Ухвала суду, направлена на адресу Андрєєва А.В., згідно з рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення за штриховим кодовим ідентифікатором №1801604890132 отримана останнім 24.05.2021 (а.с.68).

Отже Андрєєв В.В. був належним чином повідомлений про час і місце розгляду справи, однак участі повноважного представника у судове засідання не забезпечив, про причини його неявки до суду не повідомив.

 3.Явка учасників справи обов’язковою не визнавалась.

Відповідно до ч.1 ст.202 ГПК України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, повідомленого належним чином про дату, час і місце судового засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, у зв’язку з чим суд розглянув справу за наявними в ній матеріалами без участі учасників справи, які не з’явились.

4.При вирішенні поданої на розгляд заяви судом застосовуються положення Кодексу України з процедур банкрутства (далі – Кодекс).

Відповідно до ст.233 ГПК України у судовому засіданні приєднано до матеріалів справи вступну та резолютивну частини судового рішення.

5.Дослідивши наявні у справі докази суд вважає, що заява підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.

03.03.2020 ухвалою суду  відкрито провадження у справі про банкрутство боржника.

07.07.2020 постановою суду боржника визнано банкрутом, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Голінного А.М., припинено повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, а також повноваження власника (власників) майна банкрута, зобов'язано посадових осіб банкрута протягом п'ятнадцяти днів з дня призначення ліквідатора, передати бухгалтерську та іншу документацію банкрута, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута ліквідатору.

16.07.2020 ліквідатор банкрута направив керівнику ТОВ "Селена" Мартинюку Г.А. вимогу за №925/181/20/270 (т.5 а.с.111-114) про передачу 27.07.2020 йому усієї бухгалтерської та іншої документації, печаток, штампів, матеріальних та інших цінностей вказаного підприємства, відповіді на яку не отримав, що стало підставою для звернення до суду із заявою від 03.02.2021 із відповідною вимогою до керівника ТОВ "Селена", яку ухвалою суду від 18.03.2021 задоволено повністю. Ухвала суду керівником боржника не виконана.

В ході ліквідаційної процедури ліквідатором банкрута, арбітражним керуючим Голінним А.М., з виписок ТВБВ Київське регіональне відділення АТ "Банк інвестицій та заощаджень" та Придніпровського відділення Черкаського ГРУАТ КБ "Приватбанк" по особовим рахункам ТОВ "Селена" за періоди відповідно з 29.02.2012 до 27.11.2020 (т.7 а.с.13-14) та з 01.01.2017 до 31.12.2017 (т.7 а.с.11-12) встановлено, що з рахунків ТОВ "Селена" здійснено перерахування коштів на рахунок фізичної особи-підприємця Андрєєва А.В., а саме: 21.04.2016 у розмірі 25000,00 грн. з призначенням платежу "За проведення оцінки майна зг.дог.№160328-04 від 28.03.2016 у сумі 25000,00 грн., без ПДВ"; від 21.04.2017 у розмірі 25000,00 грн. з призначенням платежу: "За проведення оцінки  майна зг.дог.№170414-01 від 14.04.17 у сумі 25000,00 грн., без ПДВ"; від 27.11.2017 у розмірі 5000,00 грн. з призначенням платежу: "За проведення незалежної експертної оцінки по дог.№170021-03 від 21.11.2017, без ПДВ"; від 27.11.2017 у розмірі 12500,00 грн. з призначенням платежу: "Часткова оплата за проведення незалежної експертної оцінки по дог.№170021-02 від 21.11.2017, без ПДВ"; від 27.11.2017  на суму 12500,00 грн. з призначенням платежу: "Часткова оплата за проведення незалежної експертної оцінки по дог.№170021-02 від 21.11.2017, без ПДВ".

З огляду на ухилення керівника ТОВ "Селена" від передачі ліквідатору банкрута усієї бухгалтерської та іншої документації, печаток, штампів, матеріальних та інших цінностей ТОВ "Селена", ліквідатором банкрута 20.01.2021 на адресу фізичної особи-підприємця Андрєєва А.В. направлено запит №925/181/20/44 (т.7 а.с.7) з проханням надати копії усіх первинних та інших документів (в тому числі договорів, які укладались між ТОВ "Селена" (код 31537129) та фізичною особою-підприємцем Андрєєвим А.В. (код 2753409558) з усіма додатками, змінами, актами, укладеними щодо вказаних договорі тощо), пов'язаних із зазначеними платежами банкрута на користь фізичної особи-підприємця Андрєєва А.В., зокрема договорів від 28.03.2016 №160328-04, від 14.04.2017 №170414-01, від 21.11.2017 №170021-02, від 21.11.2017 №170021-03; висновків та звітів, складених на виконання вказаних договорів щодо оцінки майна банкрута; переліку майна, оцінка якого була здійснена в рамках вказаних договорів. Згідно з даними сайту ПАТ "Укрпошта" http://services.ukrposhta.ua/bardcodesingle/ за штриховим кодовим ідентифікатором поштового відправлення №1801604771192 запит був отриманий особисто Андрєєвим А.В. 25.01.2021 (т.7 а.с.8), однак залишений без відповіді та задоволення.

Направлений ліквідатором банкрута, арбітражним керуючим Голінним А.М., на адресу Андрєєва В.А. повторний запит від 05.04.2021 №925/181/20/235 згідно з даними сайту ПАТ "Укрпошта" http://services.ukrposhta.ua/ bardcodesingle/ за штриховим кодовим ідентифікатором поштового відправлення №1801604918428 вручений 08.04.2021 (т.7 а.с.9-10), однак залишений без відповіді та реагування.

Вказані обставини стали підставою для звернення ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Голінного А.М. до суду із заявою від 18.05.2021 №925/181/20/362, що є предметом судового розгляду.

Ухвалою суду від 20.05.2021 відкрито провадження за заявою боржника у особі ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Голінного А.М., від 18.05.2021 №925/181/20/362 та призначено її для розгляду у спрощеному провадженні по суті у судове засідання 10.06.2021.

04.06.2021 за вх.№9097/21 до суду надійшла заява фізичної особи-підприємця Андрєєва А.В.  від 11.05.2021 (т.7 а.с.72-76), в якій останній пояснив, що запитувані ліквідатором банкрута документи та інформація є конфіденційними та містять фінансову таємницю щодо діяльності фізичної особи-підприємця Андрєєва А.В., отже можуть бути надані лише на запит суду на підставі відповідної ухвали; що запит ТОВ "Селена" від 05.04.2021 №925/181/20/235 підписаний фізичною особою Голінним А.М., посадові повноваження (обсяг прав та обов'язків) якого не підтверджено; що фізичною особою-підприємцем Андрєєвим А.В. не здійснюється зберігання в паперовій формі документів за період з 2016 до 2018 років з огляду на закінчення встановленого для їх зберігання терміну, у зв'язку з чим можливість надати запитувані ліквідатором банкрута документи відсутня; що оригінали цих документів мають знаходитись у ТОВ "Селена", або можуть бути витребувані ліквідатором банкрута від фінансових установ; що на запити ліквідатора банкрута останньому Андреєєвим А.В. надано відповідь від 11.05.2021 аналогічного змісту, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення за штриховим кодовим ідентифікатором №0407036483922.

6.На підтвердження вказаних обставин у справі наявні наступні докази:

запит ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Голінного А.М. від 20.01.2021 №925/181/20/44 на адресу Андрєєва А.В. з даними сайту ПАТ "Укрпошта" http://services.ukrposhta.ua/ bardcodesingle/ за штриховим кодовим ідентифікатором поштового відправлення №1801604771192 (т.7 а.с.7-8);

повторний запит ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Голінного А.М. від 05.04.2021 №925/8181/20/235 на адресу Андрєєва А.В. з даними сайту ПАТ "Укрпошта" http://services.ukrposhta.ua/ bardcodesingle/ за штриховим кодовим ідентифікатором поштового відправлення №1801604918428 (т.7 а.с.9-10);

заключна виписка АТ КБ "ПриватБанк" від 03.11.2020 за період з 01.01.2017 до 31.12.2017 (т.7 а.с.11-12);

виписка ТВБВ Київське регіональне відділення АТ "Банк Інвестицій та заощаджень" за період з 29.02.2012 до 27.11.2020 (т.7 а.с.13-14);

детальна інформація з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань про фізичну особу-підприємця Андрєєва А.В. (т.7 а.с.15);

лист Департаменту з питань реєстрації Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 28.05.2021 №074/06/2-1522 з відомостями про зареєстроване місце проживання Андрєєва А.В. (а.с.70);

відповідь Андрєєва А.В. від 11.05.2021 на запит лист ліквідатора банкрута від 05.04.2021 №925/181/20/235 з доказами направлення (а.с.76-77).

  1. Відповідно до норм Господарського процесуального кодексу України:

ч.6 ст.12. Господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку, передбаченому цим Кодексом для позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом";

ч.1, 7-9 ст.81 ГПК України: учасник справи у разі неможливості самостійно надати докази вправі подати клопотання про витребування доказів судом (…); будь-яка особа, в якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду; особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов'язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п'яти днів з дня вручення ухвали; у разі неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, або неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, передбачені цим Кодексом.

Згідно з нормами Кодексу України з процедур банкрутства:

п.5 ч.1 ст.12 – арбітражний керуючий користується усіма правами розпорядника майна, керуючого санацією, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією, ліквідатора відповідно до законодавства, у тому числі має право запитувати та отримувати документи або їх копії від юридичних осіб, органів державної влади, органів місцевого самоврядування та від фізичних осіб за їхньою згодою;

п.3 ч.2 ст.12 – арбітражний керуючий зобов'язаний проводити аналіз фінансово-господарського стану, інвестиційної та іншої діяльності боржника та становища на ринках боржника та подавати результати такого аналізу до господарського суду разом з документами, що підтверджують відповідну інформацію;

ч.1 ст.61 – ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: (...) аналізує фінансовий стан банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; формує ліквідаційну масу; заявляє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкрута сум дебіторської заборгованості; (...) вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових актів підлягають обов'язковому зберіганню; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Кодексом (...).

Відповідно до норм Цивільного Кодексу України:

ч.1 ст.51. До підприємницької діяльності фізичних осіб застосовуються нормативно-правові акти, що регулюють підприємницьку діяльність юридичних осіб, якщо інше не встановлено законом або не випливає із суті відносин.

Згідно з нормами Господарського кодексу України:

п.2 ч.2 с.55. Суб'єктами господарювання є (…) громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані відповідно до закону як підприємці;

ч.2, 3 і 8 ст.19. Суб'єкти господарювання підлягають державній реєстрації відповідно до цього Кодексу та закону. Держава здійснює контроль і нагляд за господарською діяльністю суб'єктів господарювання у таких сферах: збереження та витрачання коштів і матеріальних цінностей суб'єктами господарських відносин – за станом і достовірністю бухгалтерського обліку та звітності; фінансових, кредитних відносин, валютного регулювання та податкових відносин – за додержанням суб'єктами господарювання кредитних зобов'язань перед державою і розрахункової дисципліни, додержанням вимог валютного законодавства, податкової дисципліни. Усі суб'єкти господарювання, відокремлені підрозділи юридичних осіб, виділені на окремий баланс, зобов'язані вести первинний (оперативний) облік результатів своєї роботи, складати та подавати відповідно до вимог закону статистичну інформацію та інші дані, визначені законом, а також вести (крім громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які провадять господарську діяльність і зареєстровані відповідно до закону як підприємці) бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно із законодавством.

Згідно з нормами ст.44 Податкового кодексу України:

44.1. Для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

44.3. Платники податків зобов’язані забезпечити зберігання документів, визначених пунктом 44.1 цієї статті, а також документів, пов’язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом визначених законодавством термінів, але не менш як 1095 днів (2555 днів - для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до статей 39 та 39-2 цього Кодексу) з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а в разі її неподання - з передбаченого цим Кодексом граничного терміну подання такої звітності, та документів, пов’язаних з виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, - не менш як 1095 днів з дня здійснення відповідної господарської операції (для відповідних дозвільних документів - не менш як 1095 днів з дня завершення терміну їх дії).

44.5. У разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів, зазначених в пунктах 44.1 і 44.3 цієї статті, платник податків зобов'язаний у п'ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити (із наданням оформлених відповідно до законодавства документів, підтверджуючих настання події, що призвела до такої втрати, пошкодження або дострокового знищення документів) контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому цим Кодексом для подання податкової звітності, та контролюючий орган, яким було здійснено митне оформлення відповідної митної декларації, надано авторизацію відповідно до Митного кодексу України або дозвіл на застосування спеціальних (у тому числі транзитних) спрощень. Платник податків зобов'язаний відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.

Згідно із Законом України "Про національний архівний фонд":

ч.3 ст.4 Юридичні та фізичні особи зобов’язані забезпечувати збереженість Національного архівного фонду та сприяти його поповненню;

ст.5. Національний архівний фонд формується у порядку, встановленому цим Законом, з архівних документів державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності, а також архівних документів громадян і їх об’єднань;

ч.1, 3 і 4 ст.6. Внесення документів до Національного архівного фонду або вилучення документів з нього здійснюється на підставі експертизи їх цінності комісією з фахівців архівної справи і діловодства, представників наукової і творчої громадськості, інших фахівців. Забороняється знищення документів без попереднього проведення експертизи їх цінності. Під час проведення експертизи цінності документів експертні комісії керуються типовими та галузевими переліками видів документів з нормативно встановленими строками їх зберігання, затвердженими відповідно до законодавства.

Згідно з Переліком типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженим наказом міністерства юстиції України від 12.04.2021 №578/5:

п.1.4. Цей Перелік є нормативно-правовим актом, призначеним для використання всіма організаціями при визначенні строків зберігання документів, їх відборі на постійне та тривале (понад 10 років) зберігання (далі – архівне зберігання) або для знищення. Цей Перелік може використовуватися також фізичними особами – підприємцями;

п.1.7. Строки зберігання документів, визначені в цьому Переліку, є мінімальними, їх не можна скорочувати. Продовження в організаціях строків зберігання документів, передбачених цим Переліком, допускається у випадках, якщо ця потреба спричинена специфічними особливостями роботи конкретної організації;

п.2.10. Обчислення строків зберігання документів проводиться з 01 січня року, який іде за роком завершення їх діловодством. Наприклад, обчислення строку зберігання справ, завершених діловодством у 2011 році, починається з 01 січня 2012 року. Строки зберігання науково-технічної документації (НТД) обчислюються з 01 січня року, який  іде за роком завершення розробки теми, проекту;

ст.330 п.п.4.2 ч.4 розділу 1. До­го­во­ри, уго­ди (аудиторські, го­с­по­дар­сь­кі, опе­ра­цій­ні тощо) зберігаються три роки після за­кін­чен­ня стро­ку дії до­го­во­ру, угоди.

Правилами організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затвердженими наказом Міністерства юстиції України від 18.06.2015 №1000/5 врегульовано наступне:

п.1 гл.3 розд.V. На підставі поданих структурними підрозділами актів про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ, що підлягають знищенню у зв’язку із закінченням строків їх зберігання, та проведеної експертизи цінності документів в архіві установи складається акт про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ, за формою, наведеною в додатку 15 до цих Правил. Акт структурного підрозділу оформлюється у вигляді таблиці, що містить графи, передбачені зведеним актом про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ. Акт підписує керівник структурного підрозділу;

п.2. гл.3 розд.V. Акт про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ, складається у двох примірниках, як правило, на справи всієї установи. (...) Справи включаються в акт про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ, якщо передбачений для них строк зберігання закінчився до 01 січня року, в якому складено акт;

п.5 гл.3 розд.V. У разі внесення до акта про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ, первинної фінансової та бухгалтерської документації установа додає до нього довідку про проведення перевірки органами доходів і зборів або ревізії чи державного фінансового аудиту з питань дотримання податкового, митного та іншого законодавства (крім державного фінансового аудиту окремих господарських операцій) органами державного фінансового контролю. У довідці також зазначаються відомості про наявність або відсутність: (...) спорів (суперечок), порушення кримінальних справ, відкриття судами проваджень у справах. Довідка підписується керівником установи та скріплюється печаткою установи (за наявності);

п.6. гл.3 розд.V. Погоджені (схвалені) акти про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ, затверджуються керівником установи, після чого установа має право знищити документи.

Згідно з пунктом 59 Національного стандарту № 1 "Загальні засади оцінки майна і майнових прав", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2003 №1440 відповідно до ст.9 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність" звіт  про  оцінку  майна  підписується  оцінювачами, які безпосередньо  проводили  оцінку  майна,  і  скріплюється підписом керівника суб'єкта оціночної діяльності - суб'єкта господарювання. Документи  та  інші  інформаційні матеріали, зібрані оцінювачами в процесі  проведення оцінки майна, разом із звітом про оцінку майна зберігаються  в  архіві  суб'єкта  оціночної діяльності - суб'єкта господарювання не менше ніж п'ять років, якщо інше не встановлено договором на проведення оцінки майна.

  1. Аналізуючи установлені обставини справи та норми чинного законодавства суд прийшов до таких висновків.

8.1. До діяльності фізичних осіб-підприємців застосовуються нормативно-правові акти, що регулюють підприємницьку діяльність юридичних осіб (ст.51 ЦК України), в тому числі й акти, згідно з якими фізична особа-підприємець зобов’язана зберігати первинні документи, регістри бухгалтерського обліку, документи фінансової звітності та інші документи для цілей оподаткування не менш як 1095 днів (ст.44 ПК України), а документи  та  інші  інформаційні матеріали, зібрані оцінювачами в процесі проведення оцінки майна, разом із звітом про оцінку майна – не менше ніж п'ять років (Постанова КМ України від 10.09.2003 №1440, п.59 Національного стандарту №1), зобов’язана забезпечувати збереженість Національного архівного фонду, зобов’язана знищувати документи лише на підставі експертизи їх цінності комісією з фахівців архівної справи і діловодства зі складенням відповідного акту про вилучення для знищення документів. Знищення документів до закінчення установлених строків зберігання, без проведення експертизи їх цінності і без складення акта на знищення забороняється (ст.4-6 Закону України" Про національний архівний фонд").

Отже Андрєєв А.В., як фізична особа-підприємець, як суб’єкт оціночної діяльності, зобов’язаний зберігати витребувані документи не менш як п’ять років. Лише після закінчення цього строку у нього виникає право на знищення цих документів, яке може бути ним реалізоване шляхом проведення експертизи їх цінності комісією з фахівців архівної справи і діловодства, складення акта про вилучення для знищення документів та акта про знищення.

Пояснення Андрєєва А.В. про те, що ним "не здійснюється зберігання в паперовій формі документів за період з 2016 до 2018 років з огляду на закінчення встановленого для їх зберігання терміну" не є доказом відсутності документів, тому судом не приймаються до уваги при вирішенні спору.

8.2. Кожна особа (в тому числі і юридична) має право на отримання інформації, яка стосується цієї особи. Розпорядник інформації має право не надати особі інформацію про неї лише у випадку, передбаченому законом.

Зокрема, юридична особа має право запитувати інформацію, яка є інформацією про неї, в тому числі запитувати документи, які створені нею чи які створені іншими особами, але мають наслідком виникнення, зміну або припинення прав і обов’язків такої юридичної особи.

Боржник (ТОВ "Селена") є стороною угод щодо правовідносин з проведення незалежної експертної оцінки, тому наявні у фізичної особи-підприємця Андрєєва А.В. документи створені за участю боржника, стосуються його майна, прав і обов’язків, дослідити і проаналізувати які є обов’язком ліквідатора банкрута.

Обставини не надання фізичною особою-підприємцем Андрєєвим А.В. документів, які були витребувані ліквідатором банкрута, та його пояснення, викладені у заяві від 11.05.2021 про відсутність документів, суд оцінює як незаконну відмову у наданні витребуваних документів та інформації з огляду на ненадання останнім документального підтвердження (акту про вилучення для знищення документів, складеного відповідно до глави 3 розділу V Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18.06.2015 №1000/5) вказаним діям.

8.3. У зв’язку з викладеним у п.8.1-8.2 цієї ухвали заява ліквідатора банкрута від 18.05.2021 №925/181/20/362 підлягає задоволенню.

  1. Суд вважає за необхідне уповноважити ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Голінного А.М., на отримання документів від фізичної особи-підприємця Андрєєва А.В.

Керуючись ст.234, 235 ГПК України, суд

УХВАЛИВ:

     1.Заяву боржника у особі ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Голінного А.М. від 18.05.2021 №925/181/20/362 задовольнити повністю.

1.1. Витребувати від фізичної особи-підприємця Андрєєва Андрія Володимировича (адреса: 04211, м.Київ, вул.Оболонська набережна, буд.3, корп.2, кв.26; дата народження: 21.05.1975; реєстраційний номер облікової картки платника податків 2753409558;) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Селена" (19622, Черкаська область, Черкаський район, с.Свидівок, вул.Дахнівська, 21, ідентифікаційний корд 31537129) у особі ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Голіного А.М. (адреса: 18030, м.Черкаси, вул.Чигиринська, 13) належним чином завірені копії наступних документів:

договору №160328-04 від 28.03.2016 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами, змінами та актами на їх виконання;

договору №170414 від 14.04.2017 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами, змінами та актами на їх виконання;

договору №170021 від 21.11.2017 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами, змінами та актами на їх виконання;

договору №170021-03 від 21.11.2017 з усіма додатками, доповненнями, додатковими угодами, змінами та актами на їх виконання;

висновків та звітів про оцінку майна, складених на виконання вказаних договорів №160328-04 від 28.03.2016, №170414 від 14.04.2017, №170021 від 21.11.2017 та №170021-03 від 21.11.2017 щодо оцінки майна Товариства з обмеженою відповідальністю "Селена".

1.2. Уповноважити ліквідатора ТОВ "Селена", арбітражного керуючого Голінного Андрія Михайловича (адреса офісу: 18030, м.Черкаси, вул.Чигиринська,13) на отримання від фізичної особи-підприємця Андрєєва Андрія Володимировича вказаних у пункті 1.1. резолютивної частини цієї ухвали суду документів.

Ухвала суду набрала законної сили 22.06.2021. Ухвала суду може бути оскаржена до Північного апеляційного господарського суду через суд першої інстанції в порядку та у строки, встановлені статтями 254-257 та п.17.5 розділу ХІ Перехідні положення Господарського процесуального кодексу України.

Строк пред’явлення ухвали в частині пункту 1.1 резолютивної частини цієї ухвали до виконання відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" три роки.

Повне судове рішення складено і підписано 22.06.2021.

Направити це судове рішення ліквідатору банкрута, членам комітету кредиторів (1), фізичній особі-підприємцю Андрєєву А.В.

Суддя                                                                                                                            Хабазня Ю.А.