flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Ухвала по справі № 925/747/23 від 8 серпня 2023 року (відкриття провадження у справі про банкрутство)

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

08 серпня 2023 року                                          м. Черкаси                                       Справа № 925/747/23

Вх. суду № 9729/23 від 02.06.2023

Господарський суд Черкаської області у складі головуючого судді Хабазні Ю.А., із секретарем судового засідання Ніковською Д.С.

за участю: Юревича С.В. (від ініціюючого кредитора, за довіреністю), Іванюка О.М. (арбітражний керуючий, особисто),

не з’явились: представники від Командитного товариства "Леонід",

розглянувши у відкритому попередньому судовому засіданні у м. Черкаси у приміщенні суду заяву

ініціюючого кредитора, Державної податкової служби України у особі її філії, Головного управління ДПС у Черкаській області,

до боржника, Командитного товариства "Леонід",

про банкрутство юридичної особи,

УСТАНОВИВ:

  1. Державною податковою службою України у особі її філії, Головного управління ДПС у Черкаській області, до суду подано заяву від 02.06.2023 №3884/5/23-00-13-03-04 з вимогами: прийняти заяву про порушення провадження у справі про банкрутство; відкрити провадження у справі про банкрутство Командитного товариства "Леонід"; включити вимоги Головного управління ДПС у Черкаській області в сумі 2 654 078,39 грн. в тому числі: 87 140,00 грн. (26 840,00 грн. – сплаченого судового збору та 60 300,00 грн. – сплаченого авансування винагороди арбітражного керуючого) до 1 черги задоволення вимог кредиторів; 6 445,67 грн. – заборгованості зі сплати ЄСВ до 2 черги задоволення вимог кредиторів; 2 550 998,79 грн. – заборгованості зі сплати податків до 3 черги задоволення вимог кредиторів; 96 633,93 грн. – пені та штрафних санкцій до 6 черги задоволення вимог кредиторів; призначити арбітражного керуючого для виконання повноважень розпорядника майна Іванюка Олександра Миколайовича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого №1247 від 15.07.2013).
  2. Заяву було подано з порушенням вимог ст.174 ГПК України, у зв'язку з чим ухвалою суду від 05.06.2023 заяву залишено без руху з наданням заявнику строку на виправлення недоліків.

Заявником подано заяву без дати і номеру (вх.суду №9557/23 від 08.06.2023) про усунення недоліків раніше поданої заяви.

  1. У заявах від 02.06.2023 №3884/5/23-00-13-03-04, без дати і номеру (вх.суду №9557/23 від 08.06.2023) ініціюючий кредитор вимоги підтримав повністю і пояснив,

що вимоги на заявлену суму грунтуються на податкових розрахунках земельного податку, податкових повідомленнях-рішеннях щодо податку на доходи фізичних осіб, нарахуваннях єдиного внеску, залишками несплаченої пені та нарахованих штрафних санкцій постанові Черкаського окружного адміністративного суду від 11.06.2018 у справі №823/1719/18;

що загальні вимоги складають суму  2 654 078,39 грн. (в тому числі: 26 840,00 грн. – сплаченого судового збору; 60 300,00 грн. – сплаченого авансування винагороди арбітражного керуючого; 6 445,67 грн. – заборгованості зі сплати ЄСВ; 2 550 998,79 грн. – заборгованості зі сплати податків; 96 633,93 грн. – пені та штрафних санкцій), строк оплати яких настав, однак боржник зобов’язання в установлений строк не виконав;

що з метою погашення боргу боржнику на виконання вищевказаного судового рішення податковим керуючим були направлені до установ банкуів інкасові доручення (розпорядження) №1621, №1622 і №1633 від 11.11.2022 та №513, №514 і №515 від 02.03.2023, які були повернені банком у зв’язку з відсутністю коштів на рахунках боржника;

  1. Арбітражний керуючий Іванюк О.М., визначений автоматизованою системою з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України проти призначення його ліквідатором банкрута не заперечував.
  2. Учасники провадження у справі про банкрутство боржника, які не прибули у судове засідання (боржник) були належним чином повідомлені про час і місце розгляду справи. Зокрема: ухвала суду була направлена Командитному товариству "Леонід за адресою місцезнаходження, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, оскільки ця особа не повідомила суду іншої адреси. Вказана адреса міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Однак, ухвала суду повернута поштою з відміткою "адресат відсутній за вказаною адресою".

Відповідно до ст. 93 Цивільного кодексу України місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку. Відповідно до п.10 ч.2 ст.9 та ч.3 ст.10 Закону України "Про Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань": в Єдиному державному реєстрі містяться відомості про (…) місцезнаходження юридичної особи; якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не внесені до нього, вони не можуть бути використані у спорі з третьою особою, крім випадків, коли третя особа знала або могла знати ці відомості. Відповідно до ст.27 ГПК України для цілей визначення підсудності відповідно до цього Кодексу місцезнаходження юридичної особи та фізичної особи - підприємця визначається згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Відповідно до ч.7 ст.120 ГПК України у разі відсутності заяви про зміну місця проживання ухвала про повідомлення чи виклик надсилається учасникам судового процесу (…), за останньою відомою суду адресою і вважається врученою, навіть якщо відповідний учасник судового процесу за цією адресою більше не знаходиться або не проживає.

Відповідно до п.5 ч.6 ст.242 ГПК України днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки (…) про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси. Відмітку пошти " адресат відсутній за вказаною адресою " суд оцінює як "відсутність особи за адресою", оскільки така особа була відсутня у момент доставки їй поштового повідомлення особисто листоношею та оскільки надалі (протягом установленого законом 5-ти денного строку його зберігання у поштовому відділенні) така особа не отримала поштове відправлення суду з власної волі.

Отже боржник був належним чином повідомлений про час і місце розгляду справи, однак участі повноважного представника у судове засідання не забезпечив, про причини його неявки до суду не повідомив.

  1. Відповідно до ч.1 ст.202 ГПК України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, повідомленого належним чином про дату, час і місце судового засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, у зв’язку з чим суд розглянув справу за наявними в ній матеріалами без участі учасників справи, які не з’явились.
  2. При вирішенні поданої на розгляд заяви судом застосовуються положення Кодексу України з процедур банкрутства.

Відповідно до ст.233 ГПК України у судовому засіданні приєднано до матеріалів справи вступну та резолютивну частини судового рішення.

  1. Дослідивши наявні у справі докази суд встановив наступні обставини.

6.1. Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та підприємців станом на 21.02.2023 (а.с.11 т.1): боржник зареєстрований як юридична особа 22.03.2005, номер запису 10261200000001910.

6.2. Ініціюючий кредитор має грошові вимоги до боржника, які підтверджуються наступними документами:

з орендної плати з юридичних осіб на суму 2 646 488,90 грн, що виник на підставі наступних документів: податкового розрахунку земельного податку №9000612437 від 13.01.2017 зі строком сплати 30.01.2018 у сумі 23311,77 грн; податкового розрахунку земельного податку №9093938881 від 15.05.2018 зі строком сплати 15.05.2018 у сумі 39911,13 грн; податкового розрахунку земельного податку №9093938881 від 15.05.2018 зі строком сплати 15.05.2018 у сумі 39911,13 грн; податкового розрахунку земельного податку №9093938881 від 15.05.2018 зі строком сплати 15.05.2018 у сумі 39911,13 грн; податкового розрахунку земельного податку №9093938881 від 15.05.2018 зі строком сплати 30.05.2018 у сумі 39911,13 грн; податкового розрахунку земельного податку №9093938881 від 15.05.2018 зі строком сплати 30.06.2018 у сумі 39911,13 грн; податкового розрахунку земельного податку №9093938881 від 15.05.2018 зі строком сплати 30.07.2018 у сумі 39911,13 грн; податкового розрахунку земельного податку №9093938881 від 15.05.2018 зі строком сплати 30.08.2018 у сумі 39911,13 грн; податкового повідомлення-рішення (форма ШШ) №072971205 від 28.08.2018 зі строком сплати 14.09.2018 та акту про результати камеральної перевірки від 15.08.2018 №6469/23-00-12-0506/32941112 у сумі 3760,11 грн; податкового повідомлення-рішення (форма Ш) №072971205 від 28.08.2018 зі строком сплати 14.09.2018 акту про результати камеральної перевірки від 15.08.2018 №6469/23-00-12-0506/32941112 у сумі 3690,00 грн; податкового розрахунку земельного податку №9093938881 від 15.05.2018 зі строком сплати 30.09.2018 у сумі 39911,13 грн; податкового розрахунку земельного податку №9093938881 від 15.05.2018 зі строком сплати 30.10.2015 у сумі 39911,13 грн; податкового розрахунку земельного податку №9093938881 від 15.05.2018 зі строком сплати 30.11.2018 у сумі 39911,13 грн; податкового розрахунку земельного податку №9093938881 від 15.05.2018 зі строком сплати 30.12.2018 у сумі 39911,13 грн; податкового розрахунку земельного податку №9093938881 від 15.05.2018 зі строком сплати 30.01.2019 у сумі 39911,12 грн; податкового розрахунку земельного податку №9000459617 від 11.01.2019 зі строком сплати 02.03.2019 у сумі 39911,13 грн; податкового розрахунку земельного податку №9000459617 від 11.01:2019 зі строком сплати 30.03.2019 у сумі 39911,13 грн; податкового розрахунку земельного податку №9000459617 від 11.01.2019 зі строком сплати 30.04.2019 у сумі 39911,13 грн; податкового розрахунку земельного податку №9000459617 від 11.01.2019 зі строком сплати 30.05.2019 у сумі 39911,13 грн; податкового розрахунку земельного податку №9000459617 від 11.01.2019 зі строком сплати 30.06.2019 у сумі 39911,13 грн; податкового розрахунку земельного податку №9000459617 від 11.01.2019 зі строком сплати 30.07.2019 у сумі 39911,13 грн; податкового розрахунку земельного податку №9000459617 від 11.01.2019 зі строком сплати 30.08.2019 у сумі 39911,13 грн; податкового розрахунку земельного податку №9000459617 від 11.01.2019 зі строком сплати 30.09.2019 у сумі 39911,13 грн; податкового розрахунку земельного податку №9000459617 від 11.01.2019 зі строком сплати 30.10.2019 у сумі 39911,13 грн; податкового повідомлення-рішення (форма ПС) №0137515004 від 11.09.2019 зі строком сплати 07.11.2019 та акту про результати камеральної перевірки від 12.07.2019 №3621/23-00-50-12-007/32941112 у сумі 1020,00 грн; податкового розрахунку земельного податку №9000459617 від 11.01.2019 зі строком сплати 30.11.2019 у сумі 39911,13 грн; податкового розрахунку земельного податку №9000459617 від 11.01.2019 зі строком сплати 30.12.2019 у сумі 39911,13 грн; податкового розрахунку земельного податку №9000459617 від 11.01.2019 зі строком сплати 30.01.2020 у сумі 39911,12 грн; податкового розрахунку земельного податку №12159351 від 19.02.2020 зі строком сплати 01.03.2020 у сумі 42199,40 грн; податкового розрахунку земельного податку №12159351 від 19.02.2020 зі строком сплати 30.03.2020 у сумі 4219940 грн; податкового розрахунку земельного податку №12159351 від 19.02.2020 зі строком сплати 30.04.2020 у сумі 4219940 грн; податкового розрахунку земельного податку №12159351 від 19.02.2020 зі строком сплати 29.06.2020 у сумі 42199,40 грн; податкового розрахунку земельного податку №12159351 від 19.02.2020 зі строком сплати 30.06.2020 у сумі 4219940 грн; податкового розрахунку земельного податку №12159351 від 19.02.2020 зі строком сплати 30.07.2020 у сумі 4219940 грн; податкового розрахунку земельного податку №12159351 від 19.02.2020 зі строком сплати 31.08.2020 у сумі 4219940 грн; податкового розрахунку земельного податку №12159351 від 19.02.2020 зі строком сплати 30.09.2020 у сумі 42199,40 грн; податкового розрахунку земельного податку №12159351 від 19.02.2020 зі строком сплати 30.10.2020 у сумі 4219940 грн; податкового розрахунку земельного податку №12159351 від 19.02.2020 зі строком сплати 30.11.2020 у сумі 42199 40 грн; податкового повідомлення-рішення (форма Ш) №0007410405 від 05.11.2020 зі строком сплати 10.12.2020 та акту про результати камеральної перевірки від 30.09.2020 №344/23-00-04-0507/32941112 у сумі 7982,23 грн; податкового повідомлення-рішення №07410405 від 05.11.2020 зі строком сплати 10.12.2020 та акту про результати камеральної перевірки від 30.09.2020 №344/23-00-04-0507/32941112 у сумі 139,45 грн; податкового повідомлення-ріщення №0007410405 від 05.11.2020 зі строком сплати 10.12.2020 та акту про результати камеральної перевірки від 30.09.2020 о344/23-00-04-0507/32941112 у сумі 7982,23 грн; податкового повідомлення-рішення №007410405 від 05.11.2020 зі строком сплати 10.12.2020 та акту про результати камеральної перевірки від 30.09.2020 №344/23-00-04-0507/32941112 у сумі 2862,22 грн; податкового повідомлення-рішення №007410405 від 05.11.2020 зі строком сплати 10.12.2020 та акту про результати камеральної перевірки від 30.09.2020 №344/23-00-04-0507/32941112 у сумі 7982,23 грн; податкового розрахунку земельного податку №12159351 від 19.02.2020 зі строком сплати 30.12.2020 у сумі 42199,40 грн; податкового розрахунку земельного податку №121593351 від 19.02.2020 зі строком сплати 01.02.2021 у сумі 42199.39 грн; податкового розрахунку земельного податку №9771761 від 12.02.2021 зі строком сплати 02.03.2021 у сумі 42199,40 грн; податкового розрахунку земельного податку №9771761 від 12.02.2021 зі строком сплати 30.03.2021 у сумі 42199,40 грн; податкового розрахунку земельного податку №9771761 від 12.02.2021 зі строком сплати 30.04.2021 у сумі 42199,40 грн; податкового розрахунку земельного податку 29771761 від 12.02.2021 зі строком сплати 31.05.2021 у сумі 42199,40 грн; податкового розрахунку земельного податку 9771761 від 12.02.2021 зі строком сплати 30.06.2021 у сумі 42199,40 грн; податкового розрахунку земельного податку №9771761 від 12.02.2021 зі строком сплати 30.07.2021 у сумі 42199,40 грн; податкового розрахунку земельного податку №9771761 від 12.02.2021 зі строком сплати 30.08.2021 у сумі 42199,40 грн; податкового розрахунку земельного податку №9771761 від 12.02.2021 зі строком сплати 30.09.2021 у сумі 42199,40 грн; податкового розрахунку земельного податку 29771761 від 12.02.2021 зі строком сплати 01.11.2021 у сумі 42199,40 грн; податкового розрахунку земельного податку №9771761 від 12.02.2021 зі строком сплати 30.11.2021 у сумі 42199,40 грн; податкового розрахунку земельного податку №9771761 від 12.02.2021 зі строком сплати 30.12.2021 у сумі 42199,40 грн; податкового розрахунку земельного податку №9771761 від 12.02.2021 зі строком сплати 31.01.2022 у сумі 42199,39 грн; податкового розрахунку земельного податку №36783800 від 25.11.2022 зі строком сплати 25.11.2022 у сумі 46419,53 грн; податкового розрахунку земельного податку №36783800 від 25.11.2022 зі строком сплати 25.11.2022 у сумі 46419,53 грн; податкового розрахунку земельного податку №36783800 від 25.11.2022 зі строком сплати 25.11.2022 у сумі 46419,53 грн; податкового розрахунку земельного податку №36783800 від 25.11.2022 зі строком сплати 25.11.2022 у сумі 46419,53 грн; податкового розрахунку земельного податку №36783800 від 25.11.2022 зі строком сплати 25.11.2022 у сумі 46419,53 грн; податкового розрахунку земельного податку №36783800 від 25.11.2022 зі строком сплати 25.11.2022 у сумі 46419,53 грн; податкового розрахунку земельного податку №36783800 від 25.11.2022 зі строком сплати 25.11.2022 у сумі 46419,53 грн; податкового розрахунку земельного податку №36783800 від 25.11.2022 зі строком сплати 25.11.2022 у сумі 46419,53 грн; податкового розрахунку земельного податку №36783800 від 25.11.2022 зі строком сплати 25.11.2022 у сумі 46419,53 грн; податкового розрахунку земельного податку №36783800 від 25.11.2022 зі строком сплати 30.11.2022 у сумі 46419,53 грн; податкового розрахунку земельного податку №36783800 від 25.11.2022 зі строком сплати 30.12.2022 у сумі 46419,53 грн; податкового розрахунку земельного податку №36783800 від 25.11.2022 зі строком сплати 30.01.2023 у сумі 46419,351 грн;

залишок несплаченої пені, відповідно ст. 129 Податкового кодексу України складає 60 071,64 грн.;

з податку на доходи фізичних осіб, що сплачуються податковими агентами із доходів платника податку у вигляді заробітної плати на суму 1 020,00 грн, що виник на підставі наступних документів: податкового повідомлення-рішення №0016871307 від 20.09.2017 зі строком сплати 12.10.2017 та акту про результати камеральної перевірки від 15.09.2017 №7155/23-00-13-0227/32941112 у сумі 510,00 грн; податкового повідомлення-ріщення №0057425013 від 26.11.2018 зі строком сплати 08.12.2018 та акту про результати камеральної перевірки від 23.11.2018 №1183/23-00-50-1322/32941112 у сумі 510,00 грн.;

з єдиного внеску нарахованого роботодавцем на суми: заробітної плати, винагороди за договором ЦПХ, допомоги по тимчасовій непрацездатності на суму 6 876,30 грн, що виник на підставі наступних документів: нарахування єдиного внеску №39118025 від 16.07.2018 зі строком сплати 16.07.2018 у сумі 819,06 грн. З урахуванням сплати у сумі 311,57 грн залишок непогашеної заборгованості становить 507,49 грн; нарахування єдиного внеску №39858976 від 20.07.2018 зі строком сплати 20.07.2018 у сумі 819,06 грн; нарахування єдиного внеску №43333160 від 20.08.2018 зі строком сплати 20.08.2018 у сумі 819,06 грн; нарахування єдиного внеску №52186036 від 22.10.2018 зі строком сплати 22.10.2018 у сумі 819,06 грн; нарахування єдиного внеску №9288915493 від 26.12.2018 зі строком сплати 26.12.2018 у сумі 2661,94 грн; нарахування єдиного внеску №9288924629 від 26.12.2018 зі строком сплати 26.12.2018 у сумі 819,06 грн; рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску №0139341307 від 03.10.2018 зі строком сплати 08.05.2019 у сумі 119,06 грн.;

залишок несплаченої пені, відповідно ст. 129 Податкового кодексу України складає 4,76 грн.;

рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 11.06.2018 у справі №823/1719/18;

6.3. Керуючись ст. 95 Податкового кодексу України на виконання рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 11.06.2018 у справі №823/1719/18 податковим керуючим були направлені до установ банків інкасові доручення (розпорядження) № 1621, 1622, 1623 від 11.11.2022 та №513, 514, 515 від 02.03.2023 року, які були повернені без виконання відповідно до Інструкції про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг, затвердженої Постановою Правління НБУ від 29.07.2022 року №163 у зв'язку з відсутністю коштів на рахунках та арешту коштів для виконання іншого виконавчого документа.

6.4. Відповідно до довідки Головного управління ДПС у Черкаській області №1523/5/23-00-13-02-06 від 06.03.2023 фінансова звітність (баланс підприємства) до контролюючого органу протягом останніх трьох років не подавалася.

Згідно з інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Їпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта №32941112 (інформаційна довідка №333851604 від 29.05.2023) за адресою бульв. Шевченка, буд.150, м.Черкаси зареєстровано об'єкт нерухомого майна, а саме трансформаторна підстанція, В. Працівниками ГУ ДПС у Черкаській області проведено виїзд за вказаною адресою з метою встановлення нерохомого/рухомого майна для опису в податкову заставу, про що складено Акт про неможливість встановити рухоме/нерухоме майно, що може бути описано в податкову заставу від 06.02.2023 №2/23-00-13-02-21/32941112.

Листом №14-Т/337-22 від 22.11.2022 Головним управлінням Держпродспоживслужби в Черкаській області було повідомлено, що за КТ «Леонід» сільськогосподарська техніка не зареєстрована.

Листом №31/23/41-1520 від 29.11.2022 року ТСЦ Ме7143 РСЦ ГСЦ МВС в Черкаській області (філія ГСЦ МВС) було повідомлено, що згідно Єдиного державного реєстру МВС України за КТ «Леонід» зареєстровані транспортні засоби: СНЕУБОЇЕТ МІУА 21230С1.5, № КУЗОВА Х9L21230070154959, ДНЗ СА7727АІ та ЗАЗ 110207, № кузова У61911020740398598, ДНЗ СА2506ВА.

  1. Відповідно до Господарського процесуального кодексу України:

ч.6 ст.12 – господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку, передбаченому цим Кодексом для позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом";

ч.1 ст.73 – доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи;

ч.1 ст.74 – кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень;

ч.4 ст.75 – обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Згідно з Кодексом України з процедур банкрутства:

ст.1 – (…) боржник – юридична особа або фізична особа, у тому числі фізична особа-підприємець, неспроможна виконати свої грошові зобов'язання, строк виконання яких настав; грошове зобов'язання – зобов'язання боржника сплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового правочину (договору) та на інших підставах, передбачених законодавством України. До грошових зобов'язань належать також зобов'язання щодо сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування; (…) До складу грошових зобов'язань боржника, у тому числі зобов'язань щодо сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування, не включаються неустойка (штраф, пеня) та інші фінансові санкції, визначені на дату подання заяви до господарського суду, а також зобов'язання, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю і здоров'ю громадян, зобов'язання з виплати авторської винагороди, зобов'язання перед засновниками (учасниками) боржника – юридичної особи, що виникли з такої участі. Склад і розмір грошових зобов'язань, у тому числі розмір заборгованості за передані товари, виконані роботи і надані послуги, сума кредитів з урахуванням відсотків, які зобов'язаний сплатити боржник, визначаються на день подання до господарського суду заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство, якщо інше не встановлено цим Кодексом. При поданні заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство розмір грошових зобов'язань визначається на день подання до господарського суду такої заяви;

ч.1 ст.2 – провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України;

ч.1 ст.28 – кандидатура арбітражного керуючого для виконання повноважень розпорядника майна або керуючого реструктуризацією визначається судом шляхом автоматизованого відбору із застосуванням Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи з числа арбітражних керуючих, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України, за принципом випадкового вибору (...);

абз.2, 3 і 4 п.2 розділу Прикінцеві та перехідні положення заява ініціюючого кредитора або боржника - фізичної особи про відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), крім відомостей, передбачених      частиною першою      статті 34,      частиною другою      статті 116 цього Кодексу, повинна містити пропозицію щодо кандидатури арбітражного керуючого для виконання повноважень розпорядника майна або керуючого реструктуризацією. Ініціюючий кредитор або боржник - фізична особа додає до заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) заяву арбітражного керуючого, зазначеного в абзаці другому цього пункту, про участь у справі, яка повинна відповідати вимогам, встановленим      частиною третьою      статті 28 цього Кодексу. Господарський суд, відкриваючи провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), призначає арбітражного керуючого, зазначеного в      абзаці другому      цього пункту, розпорядником майна або керуючим реструктуризацією;

ч.2 ст.30 – розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна або ліквідатора визначається в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останніх 12 місяців його роботи до відкриття провадження у справі, але не менше трьох розмірів мінімальної заробітної плати за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень;

ч.3 ст.39 – якщо провадження у справі відкривається за заявою кредитора, господарський суд перевіряє можливість боржника виконати майнові зобов'язання, строк яких настав; боржник може надати підтвердження спроможності виконати свої зобов'язання та погасити заборгованість;

ч.5 ст.39 – за результатами розгляду заяви про відкриття провадження у справі та відзиву боржника господарський суд постановляє ухвалу про: відкриття провадження у справі; відмову у відкритті провадження у справі;

ч.8 ст.39 – в ухвалі про відкриття провадження у справі про банкрутство зазначається про: відкриття провадження у справі про банкрутство; визнання вимог кредитора та їх розмір; введення мораторію на задоволення вимог кредиторів; введення процедури розпорядження майном; призначення розпорядника майна, встановлення розміру його винагороди та джерела її сплати; вжиття заходів щодо забезпечення вимог кредиторів шляхом заборони боржнику та власнику майна (органу, уповноваженому управляти майном) боржника приймати рішення щодо ліквідації, реорганізації боржника, а також відчужувати основні засоби та предмети застави; строк подання розпорядником майна до господарського суду відомостей про результати розгляду вимог кредиторів, який не може перевищувати одного місяця та 20 днів після дати проведення підготовчого засідання суду; дату попереднього засідання суду, яке має відбутися не пізніше 70 календарних днів, а в разі великої кількості кредиторів - не пізніше трьох місяців після дати проведення підготовчого засідання суду; строк проведення розпорядником майна інвентаризації майна боржника, який не може перевищувати двох місяців, а в разі значного обсягу майна - трьох місяців після дати проведення підготовчого засідання суду;

абз.1 ч.9 ст.39 – з метою виявлення кредиторів та осіб, які виявили бажання взяти участь у санації боржника, на офіційному веб-порталі судової влади України не пізніше наступного дня з дня постановлення ухвали суду про відкриття провадження у справі господарський суд оприлюднює повідомлення про відкриття провадження у справі боржника (офіційне оприлюднення);

ч.2 ст.44 – процедура розпорядження майном боржника вводиться строком до 170 календарних днів.

Відповідно до Податкового кодексу України:

підп.14.1.39., 14.1.95, 14.1.155, 14.1.156., 14.1.156-1, 14.1.175. п.14.1. – грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податкове зобов'язання та/або інше зобов’язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня; кредитор - юридична або фізична особа, яка має підтверджені у встановленому порядку вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника, у тому числі щодо виплати заборгованості із заробітної плати працівникам боржника, а також контролюючі органи - щодо податків та зборів; податкова застава - спосіб забезпечення сплати платником податків грошового зобов'язання та пені, не сплачених таким платником у строк, визначений цим Кодексом. Податкова застава виникає на підставах, встановлених цим Кодексом. У разі невиконання платником податків грошового зобов'язання, забезпеченого податковою заставою, орган стягнення у порядку, визначеному цим Кодексом, звертає стягнення на майно такого платника, що є предметом податкової застави; податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк), та/або сума коштів, сформована за рахунок податкових пільг, що були використані платником податків не за цільовим призначенням чи з порушенням порядку їх надання, встановленим цим Кодексом та/або    Митним кодексом України; податкове зобов’язання (для цілей    розділу V    цього Кодексу) - загальна сума податку на додану вартість, одержана (нарахована) платником податку в звітному (податковому) періоді, та/або сума коштів, сформована за рахунок податкових пільг, що були використані платником податків не за цільовим призначенням чи з порушенням порядку їх надання, встановленим цим Кодексом; податковий борг - сума узгодженого грошового зобов’язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом;

підп.16.1.4. п.16.1. –     платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи;

підп.41.1.1 п.41.1., п.41.4., п.41.6. – контролюючими органами є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи. Органами стягнення є виключно контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 цього пункту, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється. Інші державні органи не мають права проводити перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів, у тому числі на запит правоохоронних органів.

  1. Аналізуючи установлені у справі обставини та вищевказані норми чинного законодавства, суд приходить до таких висновків.

Вимоги заявника підлягають визнанню у повному обсязі у розмірі  2 654 078,39 грн. (з них: 26 840,00 грн. – судовий збір, який підлягає погашенню у першу чергу; 60 300,00 грн. – авансована винагорода арбітражному керуючому, яка підлягає погашенню у першу чергу; 6 445,67 грн. – заборгованість зі сплати ЄСВ, яка підлягає погашенню у другу чергу; 2 550 998,79 грн. – заборгованість зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), яка підлягає погашенню у третю чергу; 96 633,93 грн. – нараховані штрафні санкції і пеня, які підлягають погашенню у шосту чергу).

Ініціюючим кредитором належним чином здійснено усі необхідні заходи, що передують зверненню контролюючого органу до суду з метою погашення суми податкового боргу.

Аналізуючи установлені обставини суд дійшов висновку про недостатність активів боржника-юридичної особи для задоволення вимог кредиторів і для відновлення його платоспроможності. Вказані обставини є правовою підставою відкриття провадження у справі про банкрутство боржника.

  1. Відповідно до абз.7 ч.8 ст.39 Кодексу суд зобов’язаний ввести мораторій на задоволення вимог кредиторів і вжити заходів щодо забезпечення вимог кредиторів шляхом заборони боржнику та власнику майна (органу, уповноваженому управляти майном) боржника приймати рішення щодо ліквідації, реорганізації боржника, а також відчужувати нерухоме майно, основні засоби та предмети застави.
  2. Ініціюючим кредитором подано клопотання про призначення арбітражного керуючого Іванюка Олександра Миколайовича розпорядником майна.

Арбітражний керуючий Іванюк О.М. подав заяву про згоду виконувати повноваження розпорядника майна у цій справі, а також документи, що підтверджують його право на здійснення діяльності арбітражного керуючого, досвід та професійні якості, зокрема, копію Свідоцтва про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) №1247, виданого 15.07.2013 (наказ Міністерства юстиції України від 07.06.2013 №1115/5); копію договору добровільного страхування цивільно-правової відповідальності арбітражного керуючого за шкоду, яку може бути завдано у зв'язку з виконанням його обов'язків від 03.02.2022 №ДЦВАК/088/22; копію Свідоцтва про підвищення кваліфікації.

Суд призначає розпорядником майна боржника арбітражного керуючого Іванюка О.М. відповідно до вимог ст.28 та абз.2, 3 і 4 п.2 розділу Прикінцеві та перехідні положення Кодексу України з процедур банкрутства.

  1. Оскільки ініціюючим кредитором та боржником не надано довідки про середньомісячну заробітну плату керівника боржника за останніх 12 місяців його роботи до відкриття провадження у справі про банкрутство, суд визначає основну грошову винагороду у розмірі трьох мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень за рахунок коштів, авансованих до моменту подання заяви про відкриття провадження у справі ініціюючим кредитором боржником на депозитний рахунок Господарського суду Черкаської області.

Кошти перераховуються розпоряднику майна з депозитного рахунку Господарського суду Черкаської області відповідно до ухвали суду, яку суд постановляє на підставі заяви розпорядника майна, поданої до суду після виникнення права вимоги основної грошової винагороди в арбітражного керуючого, та в межах авансованої суми.

  1. Згідно з ч.1 і 3 ст.123 ГПК України: судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи; до витрат, пов'язаних з розглядом справи, належать витрати: 1) на професійну правничу допомогу; 2) пов'язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертизи; 3) пов'язані з витребуванням доказів, проведенням огляду доказів за їх місцезнаходженням, забезпеченням доказів; 4) пов'язані з вчиненням інших процесуальних дій, необхідних для розгляду справи або підготовки до її розгляду. Отже визначений ГПК України перелік судових витрат не є вичерпним.

Однак Кодекс не визначає у яку чергу підлягають погашенню судові витрати, в тому числі сплачений ініціюючим кредитором судовий збір та авансована грошова винагорода, проте передбачає погашення у першу чергу витрат, пов'язаних з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді.

Оскільки сплата судового збору та авансування грошової винагороди арбітражного керуючого у справі про банкрутство передбачені Кодексом, суд приходить до висновку, що і судовий збір, і авансування винагороди арбітражного керуючого належать до судових витрат, які підлягають погашенню у першу чергу.

При подачі заяви ініціюючим кредитором було сплачено судовий збір у сумі 26 840,00 грн., що підтверджується платіжною інструкцією від 17.05.2023 №1251 (а.с.103 т.1), а також авансовано винагороду арбітражному керуючому у розмірі трьох мінімальних заробітних плат за три місяці виконання ним повноважень у сумі 60 300,00 грн., що підтверджується платіжною інструкцією від 17.05.2023 №1256 (а.с.104 т.1).

  1. У зв’язку з відкриттям провадження у справі необхідно здійснити офіційне оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про неплатоспроможність боржника на офіційному веб-порталі судової влади України.

Керуючись ст.8, 28, 30, 34, 35, 39, 41, 44, 64 Кодексу України з процедур банкрутства, суд

УХВАЛИВ:

  1. Відкрити провадження у справі про банкрутство Командитного товариства "Леонід" (18030, м.Черкаси, бульв. Шевченка, буд.150, ідентифікаційний код 32941112).
  2. Визначити наступний розмір вимог ініціюючого кредитора:

26 840,00 грн. – судовий збір, який підлягає погашенню у першу чергу;

60 300,00 грн. – авансована винагорода арбітражному керуючому, яка підлягає погашенню у першу чергу;

6 445,67 грн. – заборгованість зі сплати ЄСВ, яка підлягає погашенню у другу чергу;

2 550 998,79 грн. – заборгованість зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), яка підлягає погашенню у третю чергу;

96 633,93 грн. – штрафні санкції і пеня, які підлягають погашенню у шосту чергу

  1. Ввести мораторій на задоволення вимог кредиторів.
  2. Ввести процедуру розпорядження майном боржника строком на сто сімдесят календарних днів.
  3. Призначити розпорядником майна боржника арбітражного керуючого Іванюка Олександра Миколайовича (а/с 707, м.Черкаси, 18003, свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) №1247, видане Міністерством юстиції України 15.07.2013, наказ від 07.06.2013 №1115/5).
  4. Встановити розмір оплати послуг розпорядника майна боржника – три мінімальні заробітні плати за кожен місяць здійснення ним своїх повноважень.

Встановити джерелом сплати послуг – авансування коштів ініціюючим кредитором у розмірі, зазначеному у цьому пункті ухвали суду, на депозитний рахунок Господарського суду Черкаської області.

  1. Вжити заходів щодо забезпечення вимог кредиторів шляхом заборони боржнику (Командитному товариству "Леонід" (18030, м.Черкаси, бульв. Шевченка, буд.150, ідентифікаційний код 32941112)) та власнику майна (органу, уповноваженому управляти майном) боржника приймати рішення щодо ліквідації, реорганізації боржника, а також відчужувати нерухоме майно, основні засоби та предмети застави.
  2. Встановити строк подання розпорядником майна до господарського суду відомостей про результати розгляду вимог кредиторів до 11.10.2023.

Розпоряднику майна забезпечити: розгляд вимог конкурсних кредиторів; надіслання повідомлень заявникам про повне або часткове їх визнання чи відхилення із мотивованим обґрунтуванням підстав відхилення; надання суду копій надісланих повідомлень та доказів їх надіслання.

  1. Визначити 11.10.2023 датою складення розпорядником майна реєстру вимог кредиторів та подання його на затвердження до господарського суду.
  2. Визначити 31.10.2023 датою попереднього засідання суду. Про час і місце проведення засідання повідомити учасників провадження у справі про банкрутство боржника додатково винесеною ухвалою.
  3. Встановити строк проведення розпорядником майна разом з боржником інвентаризації майна боржника до 21.10.2023. За результатами надати суду акт інвентаризації майна та визначену суму вартості активів (баланс).

Повне судове рішення складено 21.08.2023. Ухвала з 21.08.2023 набрала законної сили, строк пред’явлення ухвали до виконання відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" один рік.

Ухвала суду може бути оскаржена до Північного апеляційного господарського суду в порядку та у строки, встановлені статтями 254-257 та п.17.5 розділу ХІ Перехідні положення Господарського процесуального кодексу України.

Направити цю ухвалу: ініціюючому кредитору, арбітражному керуючому Іванюку О.М., рекомендованим листом: боржнику, Першому відділу державної виконавчої служби у місті Черкаси Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) для виконання п.7 резолютивної частини цієї ухвали суду (в оригіналі з гербовою печаткою суду), державному реєстратору (Департаменту управління справами та юридичного забезпечення Черкаської міської ради) – для внесення відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Соснівському районному суду м.Черкаси, для відома –  Центральному міжрегіональному управлінню Міністерства юстиції (м.Київ).

Суддя                                                                                                   Хабазня Юрій Андрійович