flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Ухвала по справі № 925/843/14 від 17 вересня 2020 року (затверджено план санації)

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua
УХВАЛА

17 вересня 2020 року                                            м. Черкаси                                           Справа № 925/843/14

Вх. суду №10198/20 від 08.07.2020

Вх. суду №14059/20 від 14.09.2020

Господарський суд Черкаської області

у складі головуючого судді Хабазні Ю.А.,

із секретарем судового засідання Безверхою І.М.,

за участю у судовому засіданні: Пилипенко Т.В. (керуючий санацією боржника, особисто), Крамаренко С.Я. (від боржника, адвокат), Остроушко Т.В., Недоступ О.О. (від Головного управління ДПС у Черкаській області, представники за довіреностями), Ренгевич Л.М. (від Головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області), Денжанської О.С., Дудник М.Д. (від Черкаської обласної ради, представник за довіреністю), Шутенко І.Г. (представник працівників боржника, особисто),

у судове засідання не з’явились: представники від ТОВ "Афіна",

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Черкаси у приміщенні суду  клопотання від 08.07.2020 №02-03/883 та від 11.09.2020 №02-03/926

заявника, керуючого санацією боржника, арбітражного керуючого Пилипенко Т.В.,

про продовження строку процедури санації боржника та затвердження змін і доповнень до плану санації

у справі за заявою

ініціюючого кредитора, Товариства з обмеженою відповідальністю “Юссам”,

до боржника, Комунального підприємства “Облпаливо” Черкаської обласної ради,

про визнання банкрутом,

УСТАНОВИВ:

1.Керуючим санацією боржника, арбітражним керуючим Пилипенко Т.В., подані клопотання: від 08.07.2020 №02-03/883 з вимогою продовжити строк процедури санації на шість місяців; від 11.09.2020 №02-03/926 з вимогою затвердити нову редакцію Плану санації від 08.09.2020, схвалену комітетом кредиторів (протокол від 08.09.2020 №77).

2.У судовому засіданні керуючий санацією боржника заявлене клопотання підтримала і пояснила,

що на виконання рішення комітету кредиторів (протокол від 27.01.2020 №68) та плану санації керуючим санацією боржника на електронному майданчику  "Е-Тендер" здійснено публікацію оголошення про аукціон з продажу майна підприємства без можливості зниження початкової ціни по шести лотах, переможцем якого по лоту №14180129/1 "Комплекс нежитлових будівель та споруд Лисянського паливного складу КП "Облпаливо" Черкаської обласної ради, визнано ПСП "УкрРосХім" з ціновою пропозицією 3 150 000 грн.;

що за результатами повторного аукціону переможцем по лоту №14180129/7 "Компелкс Будівель та споруд Шполянського паливного складу КП "Облпаливо" Черкаської обласної ради, визначено ПСП "УкрРосХім" з ціновою пропозицією 2 471 404,80 грн., однак останній від повної сплати вартості майна листом від 25.03.2020 №84 відмовився;

що перший і другий повторний аукціони з продажу майна підприємства з можливістю зниження початкової ціни, оголошення про які опубліковані керуючим санацією 15.03.2020 та 30.03.2020 не відбулись із-за відсутності заявок на участь;

що комітетом кредиторів (протокол від 09.04.2020 №70) схвалено умови продажу частини майна боржника відповідно до плану санації;

що аукціони з продажу частини майна підприємства без можливості зниження початкової ціни, оголошення про які опубліковані керуючим санацією 16.04.2020 та 28.04.2020 не відбулись у зв’язку з відсутністю заявок на участь;

що 06.05.2020 відбувся аукціон з продажу лоту №14180129/7-2 "Комплекс нежитлових будівель та споруд Шполянського паливного складу КП "Облпаливо" Черкаської обласної ради, переможцем якого визнано ТОВ "Шпола-Агро Індустрі" з ціновою пропозицією 3 210 000 грн.;

що перший та другий повторні аукціони, оголошення про які опубліковані керуючим санацією 18.05.2020 та 09.06.2020, не відбулись із відсутністю заявок на участь;

що комітетом кредиторів (протокол від 29.07.2020 №75) прийнято рішення про схвалення умов продажу частини майна боржника та внесення змін до плану санації КП "Облпаливо" Черкаської обласної ради;

що оскільки основними напрямками, які забезпечують вихід КП "Облпаливо" Черкаської обласної ради із стану неплатоспроможності є продаж частини майна, передача в оренду визначених власником паливних складів, а також здійснення господарської діяльності боржником, то внесення запропонованих комітетом кредиторів змін і доповнень до плану санації дозволить протягом наступних шести місяців виконати усі зобов'язання  та відновити платоспроможність підприємства-боржника;

що за рахунок коштів, які надійшли на санаційний рахунок боржника у період з 01.01.2020 до 30.06.2020: виплачено заробітну плату (аліменти); сплачено платків на ФЗП та утримання із зарплати; поповнено електронний рахунок по сплаті ПДВ; частково задоволено вимоги конкурсних кредиторів четвертої черги; погашено частково вимоги поточних кредиторів та зобов'язанння по виконавчих провадженнях;

що залишок грошових коштів на санаційному рахунку становить 515 868,55 грн.;

що після задоволення вимог кредиторів усіх черг у підприємства залишаться активи, що дасть йому можливість повноцінно працювати далі;

що посилання в плані санації на Методику розрахунку орендної плати за оренду майна обласної комунальної власності та пропорції її розподілу, затвердженої рішенням обласної ради від 06.04.2012 №14-5/У1 стосується виключно розрахунку орендної плати, а рішення про її застосування в частині розрахунку орендної плати було прийнято комітетом кредиторів;

що Київський апеляційний господарський суд у постанові від 24.11.2015 (з якими погодився Вищий господарський суд України у постанові від 23.02.2016), розглядаючи питання сплати до бюджету 50% від орендної плати прийшов до таких висновків: "що ж стосується ризику неприйняття рішення власником щодо звільнення боржника від сплати до бюджету 50% від орендної плати за його майно, то суд відмічає, що відповідно до ч.4 ст.28 Закону з моменту винесення ухвали про введення процедури санації вже зупинені повноваження органів управління боржника – юридичної особи щодо управління та розпорядження майном боржника, а повноваження органів управління передані керуючому санацією, за винятком повноважень передбачених планом санації"; "приписами чинного законодавства не встановлено обов'язковість  врахування керуючим санацією при розробці плану санації рішення власника боржника";

що у боржника не виникло зобов’язань зі сплати до бюджету 50% від орендної плати, як вони виникли відповідно до закону щодо податків і зборів, та немає рішення суду про їх стягнення, тому у керуючого санацією відсутні підстави для включення зобов’язань у сумі 377 500 грн. за період 2019-2020  роки, та зобов’язань, які на думку Черкаської обласної ради виникнуть у період процедури санації.

  1. Присутні у судових засіданнях представники працівників боржника, Головного управління ДПС у Черкаській області, заявлене керуючим санацією клопотання підтримали.
  2. Представник Головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області залишив вирішення питання на розсуд суду.
  3. Представники Черкаської обласної ради пояснили,

що зміни і доповнення до плану санації КП "Облпаливо" Черкаської обласної ради із врахуванням положень Кодексу України з процедур банкрутства (нова редакція) не можуть бути погоджені Черкаською обласною радою,

оскільки до плану санації не включено (і на засіданні комітету кредиторів не розглянуто вимогу Черкаської обласної ради про включення) зобов'язань по сплаті до обласного бюджету 50% від одержаної орендної плати за передачу в оренду комунального майна в сумі 377 500 грн. за період 2019-2020  роки

оскільки до плану санації не включено планові витрати по зобов'язаннях по сплаті до обласного бюджету 50% від отриманої орендної плати за користування майном комунальної форми власності, які виникнуть у період санації;

що в плані санації є посилання на рішення обласної ради, які втратили свою чинність у зв'язку із ступом в дію Закону України "Про оренду державного та комунального майна";

що у показниках господарської діяльності підприємства не відображені результати виходу підприємства із процедури банкрутства;

що у розділі 5.7. стор.36 плану санації містяться таблиці із незрозумілою розбивкою по періодах, які потребують додаткових пояснень;

що у розділі 5.8 "Використання рахунків в банківських установах на час здійснення санаційних заходів" вказані різні показники надходжень на санаційному і електронному рахунках;

що у розділі 6.3 "Перелік вимог інших кредиторів станом на 01.09.2020" не вказані показники по сплаті до обласного бюджету 50 відсотків від одержаної орендної плати за надання в оренду комунального майна в межах процедури санації в сумі 498 220 грн., в тому числі за 2019 рік – 264 600 грн., за 2020 – 112 900 грн. (разом за попередній період 377 500 грн.), планові надходження на наступні 6 місяців 2020 року – 120 725 грн.

На запитання суду яке рішення має прийняти суд пояснили, що необхідно продовжити процедуру санації і внести зміни до плану санації в частині включення до плану санації сум по сплаті до обласного бюджету 50 відсотків від одержаної орендної плати за надання в оренду комунального майна.

4.Учасники провадження у справі про банкрутство боржника (керуючий санацією боржника; члени комітету кредиторів: УПФУ в м.Черкасах Черкаської області, ДПІ у м.Черкасах ГУ ДФС у Черкаській області; ТОВ "Афіна"; інші учасники справи: Черкаська обласна рада, Прокуратура Черкаської області, представник працівників боржника Шутенко І.Г.) були належним чином повідомлені про час і місце розгляду справи, однак повноважні представники від ТОВ "Афіна" у судове засідання не з'явились, про причини неявки до суду не повідомили.

4.Учасник провадження у справі про банкрутство боржника, ТОВ "Афіна", був належним чином повідомлений про час і місце розгляду справи.  Однак, його повноважний представник у судове засідання не з’явився і про причини неявки не повідомив.

Явка учасників справи обов’язковою не визнавалась.

Відповідно до ч.1 ст.202 ГПК України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, повідомленого належним чином про дату, час і місце судового засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, у зв’язку з чим суд розглянув справу за наявними в ній матеріалами без участі учасників справи, які не з’явились.

5.При вирішенні поданої на розгляд заяви судом застосовуються положення Кодексу України з процедур банкрутства (далі – Кодекс) та Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у новій редакції згідно із Законом України від 22.12.2011 №4212-VI, чинній з 19.01.2013, далі – Закон №4212-VI), чинного на час вчинення відповідних дій у процедурах банкрутства.

Відповідно до ст.233 ГПК України у судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини судового рішення.

6.Заслухавши звіт керуючого санацією та присутніх у судовому засіданні, розглянувши матеріали справи суд вважає, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.

Ухвалами суду: від 17.06.2014 – відкрито провадження у справі про банкрутство боржника відповідно до норм Закону №4212-VI; від 30.10.2014 №1 – затверджено реєстр вимог конкурсних кредиторів; від 24.03.2015 – введено процедуру санації боржника, керуючим санацією призначено Пилипенко Т.В., від 18.08.2015 – затверджено план санації боржника від 30.07.2015 за №02-01/76; від  09.01.2020 – затверджено план санації у новій редакції від 23.12.2019, схвалений комітетом кредиторів (протокол від 23.12.2019 №67) та продовжено строк процедури санації до 10.07.2020.

На виконання плану санації керуючим санацією боржника на електронному майданчику  "Е-Тендер" здійснено публікацію оголошення про аукціон з продажу майна підприємства без можливості зниження початкової ціни по шести лотах. Переможцем по лоту №14180129/1 "Комплекс нежитлових будівель та споруд Лисянського паливного складу КП "Облпаливо" Черкаської обласної ради, визнано ПСП "УкрРосХім", лот продано за 3 150 000,00 грн.;

За результатами повторного аукціону переможцем по лоту №14180129/7 "Компелкс Будівель та споруд Шполянського паливного складу КП "Облпаливо" Черкаської обласної ради, визначено ПСП "УкрРосХім", лот продано за 2 471 404,80 грн., однак надалі покупець листом від 25.03.2020 №84 від повної сплати вартості майна відмовився.

Надалі аукціони з продажу майна підприємства оголошення про які опубліковані керуючим санацією 15.03.2020, 30.03.2020, 16.04.2020, 28.04.2020, 18.05.2020 та 09.06.2020 не відбулись із-за відсутності заявок на участь.

06.05.2020 відбувся аукціон з продажу лоту №14180129/7-2 "Комплекс нежитлових будівель та споруд Шполянського паливного складу КП "Облпаливо" Черкаської обласної ради, переможцем якого визнано ТОВ "Шпола-Агро Індустрі", майно придбано 3 210 000 грн..

За рахунок коштів, які надійшли на рахунок боржника у період санації з 01.01.2020 до 30.06.2020: виплачено заробітну плату (аліменти) в розмірі 7 203 171,57 грн.; сплачено платків на ФЗП та утримання із зарплати, в тому числі – ПДФО в розмірі 29 244,27 грн., військового збору в розмірі 18 844,80 грн., ЄСВ в розмірі 252 503,71 грн.; поповнено електронний рахунок по сплаті ПДВ в розмірі 780 300 грн.; задоволено вимоги конкурсних кредиторів четвертої черги в розмірі 286 953,89 грн. (з них: ТОВ "Афіна" – 246 551,93 грн., ПАТ "Обленерго" – 2 208,56 грн., ТОВ "Одеська ЗТК" – 201,43 грн., ТОВ "Технорішення" в розмірі 3 7991,97 грн.); задоволено вимог поточних кредиторів в розмірі 3 118 929,83 грн. (в тому числі: плати за відходи – 6 089,66 грн., сплати ПДВ – 1 267 681,01 грн., податку на прибуток – 72 741,47 грн., земельного податку – 1 771 043,96 грн., надходжень від розміщення реклами – 1,72 грн., рентної плати – 1 372,01 грн.); проведено розрахунок із поточними кредиторами згідно з планом санації в розмірі 696 136,13 грн.; виконано поточних зобов'язань по сплаті земельного податку за лютий, квітень 2020 року в розмірі 95 945,32 грн.; погашено зобов'язань по виконавчих провадженнях Придніпровської ДВС в м.Черкаси ГТУЮ в розмірі 183 542,29 грн..

На час розгляду справи активи складають 25 456 тис. грн. (з яких основні засоби – 19 169 тис. грн.; залишок грошових коштів на рахунку боржника становить 515 868,55 грн. з них: коштів, зарезервованих для розрахунків у сумі 422 914,92 грн., в тому числі: із конкурсним кредитором ТОВ "Ростенерго" – 385 341,12 грн., зобов'язань по сплаті аліментів – 20 351,89 грн., зобов'язань по відшкодуванню сум згідно з авансовими звітами колишніх працівників підприємства – 17 221,91 грн.); пасиви складають 4 841 443,09 грн., з них (сума вимог конкурсних кредиторів – 1 913 634,22 грн., зобов’язання перед працівниками та зі сплати аліментів – 23 500,74 грн.; поточна заборгованість з податків і зборів 1982898,71грн. +356366,25 грн.; фактичні зобов’язання за виконавчими провадженнями 565 043,17 грн. (за виключенням із загальної суми 5 816 392,04 грн. – 2 211 470,14 грн. включених до реєстру вимог кредиторів, 930 686,43 грн. за вимогами осіб на непідконтрольній території, 1 812 811,40 грн. за векселями щодо яких вирішується питання про їх підробку у кримінальному провадженні, 292 797,89 грн. конкурсних кредиторів, якими вимоги не заявлені).

У зв’язку з невиконанням плану санації комітетом кредиторів  прийнято рішення (протокол від 29.07.2020 №75) про схвалення умов продажу частини майна боржника, про внесення змін до плану санації КП "Облпаливо" Черкаської обласної ради та про продовження строку процедури санації.

Ухвалою суду від 17.08.2020 №1 відмовлено у затвердженні плану санації у новій редакції від 29.07.2020, схваленого комітетом кредиторів (протокол від 29.07.2020 №75) і запропоновано керуючому санацією та комітету кредиторів погодити і надати суду зміни та доповнення до плану санації КП "Облпаливо" Черкаської обласної ради з урахуванням вимог ст.79 Кодексу України з процедур банкрутства щодо особливостей проведення повторного та другого повторного аукціонів.

 14.09.2020 керуючий санацією боржника, арбітражний керуючий Пилипенко Т.В., на підставі рішення комітету кредиторів (протокол від 08.09.2020 №77) звернувся до суду з клопотанням від 11.09.2020 №02-03/926 (т.42 а.с.114) про затвердження змін і доповнень до Плану санації, викладених у новій редакції.

  1. Відповідно до Кодексу:

ч.4 Прикінцевих та перехідних положень. Установити, що з дня введення в дію цього Кодексу подальший розгляд справ про банкрутство здійснюється відповідно до положень цього кодексу незалежно від дати відкриття провадження у справі про банкрутство, крім справ про банкрутство, які на день введення в дію цього Кодексу перебувають на стадії санації, провадження  в яких продовжується відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його  банкрутом". Перехід до наступної судової процедури та подальше провадження у таких справах здійснюється відповідно до цього Кодексу.

Реалізація майна боржника здійснюється  відповідно до вимог цього Кодексу, крім майна боржника, оголошення про продаж якого опубліковане до дня введення в дію цього Кодексу. У разі непродажу такого майна його подальша реалізація здійснюється відповідно до вимог цього Кодексу;

ч.6 ст.75. Комітет кредиторів, забезпечений кредитор можуть прийняти рішення про: надання згоди на продаж майна на запропонованих умовах; надання згоди на продаж майна, змінивши умови продажу; відмову в наданні згоди на продаж майна з обґрунтуванням причин.

ч.1 і 2 ст.75. Арбітражний керуючий визначає умови продажу за погодженням з комітетом кредиторів та забезпеченим кредитором (щодо майна, яке є предметом забезпечення). До обов'язкових умов продажу належать: склад майна (лот); початкова ціна; крок аукціону;

Згідно із Законом №4212-VI:

ст.28. За вмотивованим клопотанням керівника санації чи комітету кредиторів строк процедури санації може бути продовжено господарським судом, але не більше ніж на дванадцять місяців;

ч.7 ст.29. Комітет кредиторів може прийняти одне з таких рішень: схвалити план санації та подати його до господарського суду; відхилити план санації і звернутися до господарського суду з клопотанням про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; відхилити план санації, звернутися до господарського суду з клопотанням про усунення арбітражного керуючого від виконання ним обов'язків керуючого санацією та про призначення нового керуючого санацією в порядку, встановленому цим Законом. (…) У разі схвалення комітетом кредиторів плану санації, який передбачає більший строк санації боржника, ніж початкове встановлений, господарський суд продовжує строк санації в межах строку, встановленого частиною першою статті 28 цього Закону, якщо є підстави вважати, що продовження строку санації і виконання плану санації приведе до відновлення платоспроможності боржника.

ч.1 ст.31. Власник майна (орган, уповноважений управляти майном) боржника протягом усієї процедури санації з метою закриття провадження у справі про банкрутство має право задовольнити всі вимоги конкурсних кредиторів, внесені до реєстру вимог кредиторів, або надати боржнику кошти, достатні для задоволення всіх вимог конкурсних кредиторів відповідно до реєстру вимог кредиторів, за винятком неустойки (штрафу, пені).

ч.6, 11 і 12 ст.36. Якщо комітетом кредиторів не прийнято жодного з рішень, визначених частиною п'ятою цієї статті, або таке рішення не подано до господарського суду до закінчення строку процедури санації, визначеного в плані санації або протягом п'ятнадцяти днів з дня виникнення підстав для її дострокового припинення, господарський суд розглядає питання про закриття провадження у справі про банкрутство або про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури в порядку, передбаченому цим Законом. (…)  Якщо розрахунки з кредиторами не проведено у строки, передбачені планом санації, та за умови відсутності внесення клопотання комітету кредиторів про продовження строків, передбачених планом санації, і відповідних змін до плану санації, господарський суд визнає боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру. Продовження строку процедури санації в межах строку санації, визначеного цим Законом, здійснюється господарським судом після внесення відповідних змін (доповнень) до плану санації боржника. Зміни до плану санації схвалюються комітетом кредиторів та затверджуються господарським судом відповідно до вимог цього Закону.

  1. Аналізуючи установлені у справі обставини та вищевказані норми чинного законодавства суд приходить до таких висновків.

8.1. Боржником (у особі керуючого санацією) вжито усіх можливих заходів до виконання затвердженого судом ухвалою суду від 09.01.2020 плану санації у новій редакції. Як наслідок його виконання більше 80% заборгованості перед конкурсними кредиторами погашено та погашена значна частина поточної заборгованості і витрат, понесених у процедурі санації. Однак досягти повного виконання плану санації не вдалося з об’єктивних причин – відсутність покупців, введення карантину постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 №211 та його подальше продовження. Суб’єктивним фактором стали встановлені обмеження у граничних розмірах зниження вартості майна на аукціонах, разом з тим, вони стали перешкодою відчуження майна за заниженою ціною та умовою збереження ліквідності активів і можливістю відновлення платоспроможності боржника.

8.2. Вирішуючи питання між можливістю введення ліквідаційної процедури та можливістю продовжити процедуру санації (враховуючи обставини її неодноразового продовження), суд виходить з того, що боржник проводить певну господарську діяльність та що у боржника існує реальний великий запас активів як для погашення вимог конкурсних кредиторів такі і для погашення поточної заборгованості і витрат, які виникнуть у процедурі санації, що боржником та комітетом кредиторів у плані санації змінено граничні показники для реалізації майна, які мають зацікавити потенційно існуючих покупців у придбанні майна, тому вважає за необхідне продовжити строк процедури санації.

8.3. Комітетом кредиторів прийнято рішення та заявлено суду клопотання про продовження процедури санації і про затвердження схвалених комітетом кредиторів змін до плану санації.

Заходами, які забезпечують вихід КП "Облпаливо" Черкаської обласної ради із стану неплатоспроможності згідно із новим планом санації, який схвалено комітетом кредиторів (протокол від 18.09.2020 №77, т.42 а.с.134) є продаж частини майна, передача в оренду паливних складів, а також здійснення господарської діяльності боржником.

Виконання змін і доповнень до плану санації дозволить протягом наступних шести місяців виконати усі зобов'язання та відновити платоспроможність підприємства-боржника, зокрема,

у разі продажу усього майна на першому аукціоні та проведення розрахунків з конкурсними і поточними кредиторами, погашення витрат у процедурі санації передбачається залишок коштів у сумі 5 090 624 грн.,

у разі продажу усього майна на першому повторному аукціоні та проведення розрахунків – у сумі 2 819 386 грн.,

у разі продажу усього майна на другому повторному аукціоні та проведення розрахунків – у сумі 435 416 грн.

За таких обставин суд вважає, що підстави для відкриття ліквідаційної процедури відсутні, що нова редакція плану санації містить реальні заходи щодо відновлення платоспроможності боржника, передбачає строки її відновлення, відповідає вимогам 80 Кодексу у зв'язку з чим підлягає затвердженню судом відповідно до ч.8 ст.29 Закону №4212-VI .

8.4 Враховуючи наявність рішень комітету кредиторів (протоколи від 07.07.2020 №72, 08.09.2020 №77) про продовження строку процедури санації та затвердження плану санації, суд вважає необхідним продовжити строк процедури санації на шість місяців.

  1. Суд відхиляє пропозицію представників Черкаської обласної ради продовжити процедуру санації і внести зміни до плану санації в частині включення до плану санації сум по сплаті до обласного бюджету 50 відсотків від одержаної орендної плати за надання в оренду комунального майна (як за минулі роки так і прогнозовані за період наступної процедури санації) з наступних мотивів.

9.1. У суду відсутні повноваження "вносити зміни до плану санації" – відповідно до ст.237 і 238 ГПК України суд при ухваленні рішення не може виходити за межі позовних вимог, рішення суду має містити висновок суду про задоволення позову чи про відмову в позові повністю або частково щодо кожної із заявлених вимог.

Фактично пропозиція представників є пропозицією вийти за межі вимог (тобто затвердити вимоги, які не заявляються – фактично вони відсутні у плані санації і цими вимогами план санації необхідно доповнити).

При розгляді ж заявлених вимог суд може або затвердити план санації повністю, або відмовити у затвердженні плану санації повністю (як це вчинено ухвалою суду від 17.08.2020 №1). Питання про затвердження плану "частково" є навіть теретично сумнівним і тому має вирішуватись у кожному конкретному випадку виходячи з умов плану санації. Так, часткове затвердження плану санації може зробити його нікчемним (наприклад, при прийнятті ухвали суду від 17.08.2020 №1 суд прийшов до висновку, що хоча затвердження умов продажу майна у разі спору і є компетенцією суду, однак суд не може застосувати свою компетенцію, оскільки це повністю змінює баланс надходження коштів, а відповідно призведе до неможливості виконання плану санації).

Тому в даному випадку суд приймає рішення не відмовляти у затвердженні плану санації і не вводити ліквідаційну процедуру, а затвердити його на існуючих в ньому мовах.

9.2. Крім того, згідно із ч.8 ст.23 Закону №4212-VI поточні кредитори з вимогами до боржника, які виникли після відкриття провадження (проваджень) у справі про банкрутство, можуть пред'явити такі вимоги після прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури. До визнання боржника банкрутом спори боржника з кредиторами, які мають поточні вимоги до боржника, вирішуються шляхом їх розгляду у позовному провадженні господарським судом, у провадженні якого перебуває справа про банкрутство.

9.3.Також суд вважає за необхідне звернути увагу власника боржника на те, що відповідно до ст.31 Закону №4212-VI, положення якого застосовуються у цій справі до закінчення процедури санації, власник майна боржника протягом усієї процедури санації з метою закриття провадження у справі про банкрутство має право задовольнити всі вимоги конкурсних кредиторів, внесені до реєстру вимог кредиторів, або надати боржнику кошти, достатні для задоволення всіх вимог конкурсних кредиторів відповідно до реєстру вимог кредиторів.

Фактично ж вимоги власника отримати від боржника кошти за оренду комунального майна вступають у суперечність із вказаним положеннями закону, якшо власник дійсно має на меті відновлення платоспроможності боржника, якої намагаються досягти керуючий санацією та кредитори з найменшими втратами для власника.

Керуючись ст. 234, 235 Господарського процесуального кодексу України суд

УХВАЛИВ:

  1. Клопотання керуючого санацією, арбітражного керуючого Пилипенко Т.В. 08.07.2020 №02-03/883 та від 11.09.2020 №02-03/926 задовольнити повністю.

1.1. Затвердити план санації комунального підприємства "Облпаливо" Черкаської обласної ради у новій редакції від 08.09.2020, схваленій комітетом кредиторів (протокол від 08.09.2020 №77).

1.2. Продовжити строк процедури санації до 17.03.2021.

Ухвала суду набрала законної сили 17.09.2020. Ухвала суду може бути оскаржена до Північного апеляційного господарського суду через суд першої інстанції в порядку та у строки, встановлені статтями 254-257 та п.17.5 розділу ХІ Перехідні положення Господарського процесуального кодексу України.

Повне судове рішення складено і підписано 02.10.2020.

Направити це судове рішення керуючому санацією боржника, членам комітету кредиторів (3), Прокуратурі Черкаської області, Черкаській обласній раді, представнику працівників боржника (Шутенко І.Г.).

Суддя                                                                                                 Ю.А. Хабазня