Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
12 вересня 2017 року |
Справа № 925/871/15 |
вх. № 18124/17 від 23.08.2017
Господарський суд у складі головуючого судді Хабазні Ю.А., із секретарем судового засідання Соколишиною І.А., за участю: представників за довіреностями – Заінковської В.В., Хандюк Т.О. (від боржника в особі ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Ярмолінського Ю.В.), Беркович О.В. (від товариства з обмеженою відповідальністю "Агророст"), розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Черкаси у приміщенні суду
заявника ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Ярмолінського Ю.В.
на дії Ракошинської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області щодо неприйняття на зберігання документів
у справі за заявою
ініціюючого кредитора товариства з обмеженою відповідальністю “Авуар-Сервіс”
до боржника сільськогосподарського товариства з обмеженою
відповідальністю ім.Шевченка
про визнання банкрутом, –
УСТАНОВИВ:
Боржник у особі ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Ярмолінського Ю.В. звернувся до суду з клопотанням від 21.08.2017 №925/871/15-112 (вх.суду №18124/17 від 23.08.2017) з вимогою: визнати дії (бездіяльність) Рокошинської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області неправомірними; зобов’язати Рокошинську сільську раду Мукачівського району Закарпатської області прийняти на зберігання без додаткових умов архівні документи із особового складу за 2004-2016 роки колишніх філій сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю ім.Шевченка: ТОВ "Латориця", Мукачівської філії ТОВ "Латориця", Ракошинської філії СТОВ ім.Шевченка. Заяву обгрунтовано тим,
що відповідно до Статуту СТОВ ім.Шевченка боржник є правонаступником прав та обов’язків ТОВ "Латориця", Мукачівської філії ТОВ "Латориця", Ракошинської філії ТОВ ім.Шевченка, тому в селі Рокошино Мукачівського району Закарпатської області залишились документи з особового складу працівників за 2004-2016 роки, які мають бути передані на зберігання до архівної установи;
що ліквідатор банкрута звертався до архівного відділу Мукачівської райдержадміністрації та до Ракошинської сільської ради з вимогами прийняти на зберігання ці документи на що отримав відмову останніх;
що відповідно до ст.29 Закону України "Про Національний фонд та архівні установи" та п.10 ч.1 ст.38 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" прийняття документів належить до відання до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад;
що не передання документів позбавляє законних прав громадян, які працювали у боржника, на отримання довідок для обчислення та отримання соціальної допомоги.
У судовому засіданні представник ліквідатора банкрута заявлене ним клопотання підтримав та додатково надав докази виконання робіт з науково-технічного впорядкування документів відповідно до вимог "Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях", затверджених наказом Міністерства юстиції України від 22.06.2015 №736/27181.
Учасники провадження у справі про банкрутство боржника були належним чином повідомлені про час і місце розгляду справи, однак працівники боржника, кредитори (товариство з обмеженою відповідальністю "Сіверус", товариства з обмеженою відповідальністю "Перше факторингове бюро", товариства з обмеженою відповідальністю "Авуар-Сервіс",), а також Ракошинська сільська рада Мукачівського району Закарпатської області, архівний відділ Мукачівської райдержадміністрації участі представників у судове засідання не забезпечили, про причини їх неявки до суду не повідомили.
При вирішенні поданої на розгляд заяви судом застосовуються положення Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у новій редакції згідно із Законом України від 22.12.2011 №4212-VI, чинній з 19.01.2013, далі – Закон-4212).
Суд вважає, що заявлене клопотання підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Ухвалами суду від 28.05.2015 порушено провадження у справі про банкрутство сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю ім.. Шевченка (19610, Черкаська область, Черкаський район, с.Софіївка, вул.Шевченка, 39, ідентифікаційний код 03793419), від 31.01.2017 затверджено реєстр вимог конкурсних кредиторів. Постановою від 23.02.2017 боржника визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Ярмолінського Ю.В.
Відповідно до п.1.4 Статуту СТОВ ім.Шевченка в редакції станом на 17.03.2015 та витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб станом на 06.12.2010 боржник (СТОВ ім.Шевченка) є правонаступником прав та обов’язків ТОВ "Латориця".
На даний час в селі Рокошино Мукачівського району Закарпатської області знаходяться документи з особового складу працівників боржника за 2004-2016 роки, які упорядковуються ліквідатором банкрута відповідно до договору з фізичною особою – підприємцем Короленко І.А. від 09.08.2017.
Листом від 07.06.2017 №952/871/15-72 ліквідатор банкрута звернувся до архівного відділу Мукачівської райдержадміністрації з вимогою про прийняття на зберігання документів банкрута, на який отримав відповідь від 14.06.2017 №01-23/29 із пропозицією звернутися до Ракошинської сільської ради, оскільки в Мукачівському районі трудового архіву не створено.
На запит до Ракошинської сільської ради від 03.07.2017 №925/871/158-76 з вимогою про прийняття на зберігання документів з особового складу колишніх працівників боржника, зареєстрованих в Мукачівському районі Закарпатської області, ліквідатор банкрута отримав відмову від 14.07.2017 за №02-10/300 мотивовану тим, що при Ракошинській сільській раді не створено трудового архіву, що остання не являється уповноваженою архівною установою, що в будівлі за її місцезнаходженням відсутнє спеціально обладнане приміщення для зберігання архіву та відповідний працівник.
Згідно із п.12 ч.2 ст.41 Закону-4212 до повноважень ліквідатора банкрута віднесено передачу у встановленому порядку на зберігання документів банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов’язковому зберіганню. Статтею 48 Закону-4212: ліквідатора банкрута зобов’язано забезпечити належне оформлення, упорядкування та зберігання усіх документів банкрута протягом ліквідаційної процедури; до винесення господарським судом ухвали про ліквідацію юридичної особи-банкрута забезпечити збереженість архівних документів банкрута, за погодженням із спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері архівної справи і діловодства або з уповноваженою ним архівною установою визначити місце подальшого їх зберігання; спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері архівної справи і діловодства або уповноважену ним архівну установу зобов’язано прийняти архівні документи банкрута на зберігання без додаткових умов.
Згідно з підп.10 п."а" ч.1 ст.38 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить централізоване тимчасове зберігання архівних документів, нагромаджених у процесі документування службових, трудових або інших правовідносин юридичних і фізичних осіб на відповідній території, та інших архівних документів, що не належать до Національного архівного фонду.
Відповідно до ст. 29 Закону України "Про Національний архівний фонд та архівні установи" архівна установа сільської, селищної, міської ради здійснює централізоване тимчасове зберігання архівних документів, нагромаджених у процесі документування службових, трудових та інших правовідносин юридичних і фізичних осіб, що не належать до Національного архівного фонду.
Відповідно до п.1 Типового положення про архівну установу сільської, селищної, міської ради для централізованого тимчасового зберігання архівних документів, нагромаджених у процесі документування службових, трудових та інших правовідносин юридичних і фізичних осіб, що не належать до Національного архівного фонду, затвердженого наказом Міністерства юстиції України 02 червня 2014 року №864/5 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 червня 2014 року за №592/25369, архівна установа сільської, селищної, міської ради (далі - Трудовий архів) створюється для централізованого тимчасового зберігання архівних документів, нагромаджених у процесі документування службових, трудових та інших правовідносин юридичних осіб і фізичних осіб - підприємців та інших архівних документів, що не належать до Національного архівного фонду (далі - архівні документи); архівні документи передаються до Трудового архіву у разі припинення діяльності юридичних осіб і фізичних осіб - підприємців, а також у випадках, визначених законодавством.
Таким чином, із внесенням змін 13.12.2001 до Закону України "Про Національний архівний фонд та архівні установи" та 06.03.2003 до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" у Ракошинської сільської ради виник обов’язок створити Трудовий архів, однак такий не було створено. Невиконання Ракошинською сільською радою обов’язку щодо створення Трудового архіву не звільняє її від обов’язку його утворити, як і не звільняє її від обов’язку прийняти упорядковані архівні документи банкрута на зберігання, у зв’язку з чим суд відхиляє доводи Ракошинської сільської ради.
Враховуючи, що боржник є правонаступником прав та обов’язків товариства з обмеженою відповідальністю "Латориця", що не передання архівних документів банкрута до Трудового архіву позбавляє колишніх працівників боржника, які працювали у його філіях, розміщених на території Ракошинської сільської ради, на отримання довідок для обчислення та отримання соціальної допомоги і для інших цілей, що відмова Ракошинської сільської ради є незаконною, суд вважає, що заявлене боржником у особі ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Ярмолінського Ю.В., клопотання підлягає задоволенню.
Керуючись ст. 40, 41, 48 Закону-4212, ст.29 Закону України "Про Національний фонд та архівні установи", п.10 ч.1 ст.38 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст.4-1, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
Клопотання боржника в особі ліквідатора, арбітражного керуючого Ярмолінського Ю.В. від 21.08.207 №925/871/15-112 (вх.суду №18124/17 від 23.08.2017) задовольнити.
Визнати дію Рокошинської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області, вчинену шляхом надіслання листом від 14.07.2017 №02-10/300 відмови у прийнятті документів з особового складу працівників СТОВ ім.Шевченка, неправомірною.
Зобов’язати Рокошинську сільську раду Мукачівського району Закарпатської області (78620, Закарпатська область, с.Рокошино, вул. Дружби, 20, ідентифікаційний код 04350659) прийняти від сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю ім. Шевченка (19610, Черкаська область, Черкаський район, с.Софіївка, вул.Шевченка, 39, ідентифікаційний код 03793419) на зберігання без додаткових умов упорядковані архівні документи із особового складу працівників за 2004-2016 роки, які мали трудові відносини із СТОВ ім.Шевченка у особі його філій на території Рокошинської сільської ради, в тому числі і документи колишнього товариства з обмеженою відповідальністю "Латориця" (с.Ракошино, вул Калініна, 49, ідентифікаційний код 33000510).
Ухвала суду набрала законної сили 12.09.2017, однак може бути оскаржена до Київського апеляційного господарського суду в порядку та у строки, встановлені статтями 91-93 Господарського процесуального кодексу України. Строк пред’явлення ухвали до виконання відповідно до Закону України “Про виконавче провадження” три роки.
Повне судове рішення складено у понеділок 18.09.2017.
Направити цю ухвалу ліквідатору банкрута (за підписом судді та з гербовою печаткою суду), членам комітету кредиторів (3), представнику працівників боржника, а також рекомендованим листом Ракошинській сільській раді Мукачівського району Закарпатської області (89620, Закарпатська область, Мукачівський район, с.Ракошино, вул.Дружби, 20), архівному відділу Мукачівської райдержадміністрації (89600, Закарпатська область, м.Мукачево, вул.Червоноармійська, 56).
Суддя Хабазня Ю.А.