flag Судова влада України

Єдиний Контакт-центр судової влади України 0-800-501-492

Ухвала № 18/724 від 6 листопада 2014 року

 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 УХВАЛА

           

06 листопада 2014 року                                                      Справа № 18/724

        Господарський суд Черкаської області у складі головуючого судді – Васяновича А.В.,

 

секретар судового засідання Гень С.Г.,

за участю представників сторін:

від управління Пенсійного фонду України в м. Черкасах Черкаської області – представник не з’явився,

від ліквідатора - представник не з’явився,

від Головного управління юстиції у Черкаській області – Кузьменко А.О. -  представник за довіреністю,

 

розглянувши у відкритому судовому засіданні

 

заяву             управління Пенсійного фонду України в м. Черкасах Черкаської  

                      області, м. Черкаси

 

про                визнання поточних кредиторських вимог

 

у справі

за заявою      Черкаської державної житлово – побутової фірми “Обрій -1”,

                      м. Черкаси

про               визнання банкрутом,-

ВСТАНОВИВ:

Постановою господарського суду Черкаської області від 29 вересня 2009 року Черкаську державну житлово – побутову фірму “Обрій -1” визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців та призначено ліквідатором банкрута – арбітражного керуючого Білика Олександра Анатолійовича.

Ухвалою господарського суду Черкаської області від 23 березня 2010 року припинено повноваження ліквідатора банкрута - арбітражного керуючого Білика Олександра Анатолійовича та призначено ліквідатором Черкаської державної житлово – побутової фірми “Обрій -1” м. Черкаси арбітражного керуючого Коваля Сергія Андрійовича.

Ухвалою господарського суду Черкаської області від 21 серпня 2014 року строк ліквідаційної процедури та повноваження ліквідатора Черкаської державної житлово – побутової фірми “Обрій -1” продовжено на 6 місяців.

До господарського суду Черкаської області надійшла заява від управління Пенсійного фонду України в м. Черкасах Черкаської області про визнання поточним кредитором на суму 1 910 грн. 12 коп.

Ухвалою господарського суду Черкаської області від 13 жовтня 2014 року розгляд заяви управління Пенсійного фонду України в м. Черкасах Черкаської області було призначено на 06 листопада 2014 року.

Ліквідатор та представник управління Пенсійного фонду України в м. Черкасах Черкаської області в судове засідання не з’явилися, про причини неявки суд не повідомили.

Ліквідатора та управління Пенсійного фонду України в м. Черкасах Черкаської області було належним чином повідомлено про час та місце проведення судового засідання, що підтверджується реєстром поштових відправлень господарського суду Черкаської області.

Дослідивши матеріали справи, а також заслухавши пояснення представника кредитора, суд вважає за необхідне заяву управління Пенсійного фонду України в м. Черкасах Черкаської області про визнання поточних кредиторських вимог в розмірі 1 910 грн. 12 коп. залишити без задоволення, виходячи з наступного:

Згідно абзацу 3 п. 11 розділу X Прикінцевих та перехідних положень Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” (в редакції станом на 19 січня 2013 року) положення цього Закону, що регулюють ліквідаційну процедуру, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом, якщо на момент набрання ним чинності господарським судом не було прийнято постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

Оскільки Черкаську державну житлово – побутову фірму “Обрій -1” визнано банкрутом до набрання чинності Закону України від 22 грудня 2011 року N 4212-VI, яким Закон України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” викладено у новій редакції, судом застосовуються положення Закону, без врахування зазначених змін.

Як вбачається із заяви управління Пенсійного фонду України в м. Черкасах Черкаської області заборгованість боржника по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пільгових пенсій призначених відповідно до пунктів “б”-“з” ст. 13 Закону України “Про пенсійне забезпечення” (список №2) за червень 2014 року складає 1 910 грн. 12 коп.

Заборгованість підтверджується розрахунками фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів “б”-“з” ст. 13 Закону України “Про пенсійне забезпечення”.

Статтею 1 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника його банкрутом” (далі – Закон) визначено поняття кредитора - це юридична або фізична особа, державні органи, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника. Конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, які виникли до порушення провадження у справі про банкрутство. Поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, які виникли після порушення провадження у справі про банкрутство.

З дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури закінчується технологічний цикл із виготовлення продукції і підприємницька діяльність банкрута завершується. Строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута вважається таким, що настав. У банкрута не виникає жодних додаткових зобов'язань. Припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута. Вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури (частина 1 статті 23 Закону).

У межах повноважень, встановлених Законом, ліквідатор заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника у визначений законом строк вимог поточних кредиторів за зобов'язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими (частина 1 статті 25 Закону).

Отже, наведеними нормами Закону законодавець визначив, що поточні вимоги кредитора - це неоплачені боржником вимоги, які виникли в процедурах банкрутства, за період після порушення господарським судом провадження у справі про банкрутство і до винесення постанови про визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури і призначення ліквідатора.

Закон не містить  умов, які б  передбачали  виникнення у банкрута нових грошових  зобов'язань, після відкриття ліквідаційної процедури, окрім випадків, прямо передбачених цим Законом.

Згідно з ч.ч. 8, 9 ст. 30 Закону, кошти, які надходять при  проведенні ліквідаційної процедури, зараховуються  на основний рахунок боржника, з якого здійснюються виплати кредиторам, у порядку, передбаченому ст. 31 Закону, з основного рахунку проводяться такі виплати: поточні комунальні та експлуатаційні платежі, інші витрати, пов'язані із здійсненням ліквідаційної процедури.  

Згідно з абз. 10 ч. 1 ст. 25 Закону – ліквідатор повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю, тому після звільнення працівників підприємства - банкрута фонд оплати  праці не формується і не сплачуються витрати на виплату і доставку пенсій.

Із заяви управління ПФУ про визнання поточних вимог боржника за червень 2014 року вбачається, що заборгованість із відшкодування витрат на доставку пільгових пенсій виникла після визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури і призначення ліквідатора.

Стаття 31 Закону, яка  розкриває склад витрат, пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури, також не передбачає сплату фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до вимог  п.п. “б”-“з” ст. 13 Закону України “Про пенсійне забезпечення”, в зв'язку з чим, суд дійшов висновку, що вимоги управління Пенсійного фонду України в м. Черкасах Черкаської області не є поточними зобов'язаннями, виходячи зі змісту спеціального Закону.

При цьому судом враховано висновки викладені в постанові Вищого господарського суду України від 18 вересня 2013 року зі справи №6/108-09 та постанови Верховного Суду України від 18 березня 2014 року зі справи №3-4 гс14.

Крім того в абз. 3 п. 29 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 28 березня 2013 року,  № 01-06/606/2013 “Про Закон України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” (у редакції Закону України від 22.12.2011 N 4212-VI)” зазначено, наступне: “що  ж до витрат на виплату і доставку відповідних пенсій, то їх капіталізація чинним законодавством не передбачена. У ліквідаційній процедурі в установлений Законом строк можуть бути заявлені лише ті вимоги щодо витрат на виплату і доставку відповідних пенсій, які виникли в процедурах розпорядження майном та санації, оскільки після визнання боржника банкрутом відповідні зобов'язання не виникають”.

На підставі вищевказаного, керуючись ст. 86 ГПК України, ст. ст. 1, 23, 25, 31 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника його банкрутом”, суд,-

УХВАЛИВ:

1.     У задоволенні заяви управління Пенсійного фонду України в м. Черкасах Черкаської області про визнання поточним кредитором Черкаської державної житлово – побутової фірми “Обрій -1”, м. Черкаси на суму 1 910 грн. 12 коп. відмовити.

2.     Копію ухвали надіслати управлінню Пенсійного фонду України в м. Черкасах Черкаської області та ліквідатору Ковалю Сергію Андрійовичу.

 

Суддя                                                                          А.В.Васянович